|
Yousee Router laver indstråling på tv signal |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Schulz
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-September-2021 kl. 18:19 |
Hej
Jeg har fået en router fra Yousee som desværre laver indstråling på mit tv signal. Jeg har prøvet at flytte routeren rundt i lejligheden, men jeg kan ikke slippe helt af med problemet. Hvis jeg slukker routeren er der ingen problemer. Problemet er at mit tv pixelerer. Jo tættere på tv'et routeren står desto større er problemet. Jeg bor i en 100 m² lejlighed, kan det virkelig passe at jeg ikke kan slippe for denne indstråling uanset hvor jeg placerer routeren? Det er et Sony Oled A87 tv. Er der nogen tv der er mere følsomme end andre? Jeg har et trippel skærmet triax kabel med cabelcon stik monteret, men det hjælper ikke. Er der nogen der har et godt råd? Vil det hjælpe med en anden router? Jeg har aldrig haft dette problem før, det er opstået efter vi er flyttet og har fået ny router. På forhånd tak. Mvh Henrik
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er TV og Data korrekt adskilt i hver sit udtag. Har du henvendt dig til You See angående problemet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 775 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sidder der en data/tv-splitter som første led i installationen? Er det hele koblet på dennes data-udtag nu? Tv bør kobles på tv-udtaget og modemmet på data-udtaget. Splitteren forhindrer modemmet i at forstyrre dine fjernsyn.
Redigeret af bubbleboy - 22-September-2021 kl. 20:11 |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Det var jo lige det jeg var inde på, om det var korrekt monteret.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Schulz
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er Yousee der har lavet det. Hoved kablet med tv og internet går til en dåse som Yousee har installeret hvor der er hhv tv og data udtag.
Jeg troede det var WiFi delen der lavede støjen? Det troede jeg fordi det er helt tydeligt at når routeren står i et skab under mit tv, så er der med jævne mellemrum kraftig forstyrrelser på billedet, men når jeg trækker et langt kabel og stiller routeren i et andet rum, så virker det som om forstyrrelserne bliver lidt færre og mindre kraftige, altså mindre områder på billedet der bryder op. Jeg har ikke talt med Yousee om det - endnu
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilket Modem er der tale om.?
|
|
|
|
Schulz
Funktioner
Tak(0)
|
F@ST 3890V3 W
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Har ikke læst om det problem før, hverken på You See FB side eller på You See forum, det er deres nyeste Coax modem, så det er ikke noget der er generelt, så havde der været skrevet om det, det vil være en god ide at kontakte You See angående det.
|
|
|
|
bubbleboy
Funktioner
Tak(0)
|
Dvs. når du flytter rundt med modemmet, så er det forbundet til data-udtaget, mens dine fjersyn sidder på tv-udtaget?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Måske, men det er da heldigvis let at finde du af, for du kan slukke for wifi. Klaus
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2205 |
Funktioner
Tak(0)
|
I en 100 m² stor lejlighed, er der så ikke kabel-TV-stikdåser i andre rum? Hvis ja, så tilslut TV'et med et langt kabel, til vægdåsen i ét rum, og routeren tilsluttes stikdåsen i et andet rum. Da jeg havde kabel-TV, havde jeg også dette problem. "Rygsækken" var sat i - TV'et tilsluttet TV-udtaget, og routeren sat til data-udtaget på rygsækken. Dette dæmpede TV-signalet, og gav pixeleringer. YouSee var på besøg UTALLIGE gange, men kunne ikke finde fejlen. Til sidst opgav jeg teknikerbesøgene, og prøvede at tilslutte routeren i stuens vægdåse - og TV'et blev så tilsluttet vægdåsen i soveværelset. Problemet var løst! "Rygsækken" dæmper signalet, hvilket teknikeren også sagde... Jeg har routeren, som er et nummer ældre - 3890V2 - den, som de selv kalder for "Rumskibet".
Redigeret af mnielsen - 23-September-2021 kl. 06:10 |
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
bubbleboy
Funktioner
Tak(0)
|
Rygsækken er en signalsplitter. Signalet bliver fordelt ud på to udgange. Dvs. cirka en halvering af styrke i hver udgang (~3,5 dB). Hvis signalstyrken ligger på grænsen, kan den derfor godt skubbe dig ud over. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |