recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - skal man virkelig have vga for at boote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketskal man virkelig have vga for at boote

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cmglobal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Borup
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Emne: skal man virkelig have vga for at boote
    Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 18:03
ja har et mærkeligt problem og har prøvet at søge rundt på nettet kan ikke finde noget svar

når jeg booter mit mediacenter op med både plasma og en vga skærm på starter det hele fint og når den er bootet op er der kun billede på plasmaen...

men hvis jeg tager vga skærmen fra vil den slet ikke boote og plasmaen er bare sort!!!

hvad skal der gøres??

Redigeret af cmglobal - 19-Oktober-2006 kl. 23:50
Til top
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 18:45
bare nysgerrig hvilken plasmaskærm bruger du? og kører du DVI-HDMI imellem PC'en og plasmaskærmen?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 18:57
har pioneer pdp 427xd, og ja kører dvi-->hdmi, har ikke fået det til at køre 100% endnu, og det er helt skidt hvis man ikke engang kan nøjes med at have kun plasmaen sluttet til!!! så håber der er en løsning på problemet
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 20:35

Hvis computeren overhovedet ikke vil boote uden der er tilsluttet en VGA skærm, så må det være en indstilling i i Bios på computeren der er sat "forkert"

Hvilket bundkort sidder der i dit mediacenter ?

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 20:43
Har prøvet at kigge lidt i bios men har ikke styr på det, og umiddelbart kan jeg ikke se hvad jeg skal ændre!!!

bundkortet hedder så vidt jeg kan se:

Intel D915GAV
Til top
/Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2006 kl. 21:19
Jeg har lidt af samme problem med mit media center. Det er dog ikke helt så konsekvent, som du beskriver det, cmglobal.

Men ret ofte - irriterende ofte , rent faktisk - skal jeg genstarte media center for at kunne bruge hdmi på min plasma.

Min plasma er en Pioneer PDP-436XDE og jeg kører også dvi-->hdmi.

Oprindeligt skrevet af cmglobal cmglobal skrev:

"men hvis jeg tager vga skærmen fra vil den slet ikke boote og plasmaen er bare sort!!!"

Ved du det, eller tror du det bare fordi der ingenting kommer på skærmen?

Jeg har nemlig både vga-kabel og scart kabel og hvis media center ikke melder sig på hdmi på min plasma kan jeg bruge en af de de øvrige indgange til at rette fejlen. For de fleste gange kan jeg aktivt vælge DigitalDisplay (hdmi) i Windows skærmindstillinger, men andre gange må jeg genstarte for at få det til at virke. Det er ligesom om at mediacenter "glemmer" den skærmindstilling jeg har valgt.

Jeg har også søgt og søgt, og jeg har desuden spurgt Intel (mit grafikkort er fra Intel), men der fik jeg intet brugbart svar.

/Torben

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu