recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mærkeligt DRTV problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mærkeligt DRTV problem

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mærkeligt DRTV problem
    Sendt: 11-November-2021 kl. 10:37
Det er sjældent jeg benytter DRTV, men i dag ville jeg se en udsendelse jeg havde misset. Det skete på mit TV, som er tilsluttet internettet med kabel. Det blev en elendig oplevelse, for udsendelsen stoppede ca hvert ½ minut og kunne først køre videre efter yderligere ca. ½ minut. Efter få minutter blev jeg træt af det og skiftede til min PC med wifi. Her kørte hele udsendelsen fejlfrit uden pauser.
Er der en god forklaring på det? Jeg mener jo, at en kablet forbindelse altid burde være wifi overlegen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2021 kl. 11:23

Hej.

Jeg kan ikke huske om det er dig der har, en ikke så hurtigtig internet forbindelse, men som så er 'gratis'?

Men ved streaming vil player altid oprette en buffer. På et TV vil bufferen altid være mindre p.g.a. TV's mindre hukommelse.

Hilsen Carsten.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2021 kl. 11:32
Der er ingen forskel om det er kablet eller wifi, så længe TV’et fungerer korrekt. Det tyder på for lille netværksforbindelse eller TV ikke har tilstrækkelig buffer kapacitet.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2021 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg kan ikke huske om det er dig der har, en ikke så hurtig internet forbindelse, men som så er 'gratis'?

Jo, det er mig. Min forbindelse er kun på 4 mbit.Ouch
Hvis det skal gå hurtigere bruger jeg min telefon som hotspot - den leverer 20-25 mbit.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2021 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er ingen forskel om det er kablet eller wifi, så længe TV’et fungerer korrekt. Det tyder på for lille netværksforbindelse eller TV ikke har tilstrækkelig buffer kapacitet.

Jeg forstår ikke rigtig det med for lille netværksforbindelse - det er jo den samme forbindelse jeg sender videre via wifi til min PC.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2021 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg forstår ikke rigtig det med for lille netværksforbindelse - det er jo den samme forbindelse jeg sender videre via wifi til min PC.

Flemming
Så må det jo være TV’et. Bruger du den nye eller gamle afspiller til DRTV? Jeg havde også problemer med gnidningsfri afspilning af DRTV på mit gamle TV fra 2017. Men så brugte jeg den gamle afspiller via DR2.

Redigeret af Munch - 11-November-2021 kl. 12:18
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2021 kl. 12:24

Så må det jo være TV’et. Bruger du den nye eller gamle afspiller til DRTV? Jeg havde også problemer med gnidningsfri afspilning af DRTV på mit gamle TV fra 2017. Men så brugte jeg den gamle afspiller via DR2.

Jeg gik ind fra DR1. Næste gang vil jeg prøve DR2 for at se om det gør nogen forskel.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2021 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jo, det er mig. Min forbindelse er kun på 4 mbit.Ouch

Hej.

Med en 4 mbit internet forbindelse vil jeg normalt anbefale, at man downloader programmet før at man ser det. Men programmet TV4Ever virker ikke før der kommer en ny version:

Men jeg tænker på, om DRTV på PC bruger adaptive bitrate, hvor PC'en justerer hastigheden efter hvad der er muligt, og TV'ets App ikke gør?

Men jeg syntes IKKE, at jeg nogen sinde har læst om adaptive bitrate med DRTV?

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 11-November-2021 kl. 12:27
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2021 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Men programmet TV4Ever virker ikke før der kommer en ny version:

Hvornår kommer den?

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2021 kl. 14:34
Den er kommet. Du kan optage fra DRtv nu.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2021 kl. 15:04
DR har lavet en app der ikke virker ordentligt på Samsung der er fra før 2018, så fjerne DRTV appen og benyt hbbtv via samsungs hbbtv app.
DRTV Appen giver en masse fejl på mit Samsung fra 2016. Det fryser, spontant skift af input osv. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2021 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Den er kommet. Du kan optage fra DRtv nu.

Hej.

TV4Ever er et gratis Windows program. Det er en udvidelse (Extension) til Chrome browseren.

Optagelserne kan så bagefter afspilles på TV'et, enten via netværket eller en ekstern USB Harddisk.

Hilsen Carsten.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu