recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED A1 55"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED A1 55"

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED A1 55"
    Sendt: 17-November-2021 kl. 20:01
Vi overvejer kraftigt om dette skal være vort næste tv:

Vi er klar over, at det er LG's budget-OLED, og at det ikke har HDMI 2.1, men vi kommer fra et håbløst irriterende 10 år gammelt Samsung LED tv, så det bliver en reel opgradering. Vi er dog noget i tvivl om størrelsen; vi kommer til at sidde ca. 1,7 meter fra skærmen (lille tv-stue/gæsteværelse) og vi er lidt bange for at sidde FOR tæt på Ermm Men hvad mener i? Risikerer vi hovedpine og ondt i øjnene? Bør vi nøjes med 48"?


Redigeret af jacobe - 17-November-2021 kl. 20:03
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2021 kl. 20:27
Tvært imod, det kan ikke blive for stort. Vi har også tv/hjemmebio værelse ca 13 m2.. Sidder ca 2,5 m fra et 65"
Ning
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Status: Offline
Point: 1043
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2021 kl. 08:03
Du bliver nok nød til at tage et målebånd med ned til den lokale tv pusher og teste det af, har en kollega som har ca. samme afstand og havde et 55", det var ikke noget for hans kone, så nu har de et 43" 🙄
Frank


Redigeret af Frank13 - 18-November-2021 kl. 08:04
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2021 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Du bliver nok nød til at tage et målebånd med ned til den lokale tv pusher og teste det af, har en kollega som har ca. samme afstand og havde et 55", det var ikke noget for hans kone, så nu har de et 43" 🙄
Frank

Hihi, du kender ikke min kone - det er faktisk MIG, som har forbehold, ikke konen! LOL Men iøvrigt en god idé, vi har dog startet med noget andet, nemlig markeret størrelsen op med el-tape på væggen, og ja, det ser koloenormt ud ift 32" som vi kommer fra, men så læser vi på nettet at idag anbefaler man at sidde 1,2 x tv'ets størrelse, og så passer det meget godt med 55"??Shocked Eller er det bare fabrikanternes måde at lokke folk til at købe større tv?


Redigeret af jacobe - 18-November-2021 kl. 09:36
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Status: Offline
Point: 1043
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2021 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Du bliver nok nød til at tage et målebånd med ned til den lokale tv pusher og teste det af, har en kollega som har ca. samme afstand og havde et 55", det var ikke noget for hans kone, så nu har de et 43" 🙄
Frank

Hihi, du kender ikke min kone - det er faktisk MIG, som har forbehold, ikke konen! LOL Men iøvrigt en god idé, vi har dog startet med noget andet, nemlig markeret størrelsen op med el-tape på væggen, og ja, det ser koloenormt ud ift 32" som vi kommer fra, men så læser vi på nettet at idag anbefaler man at sidde 1,2 x tv'ets størrelse, og så passer det meget godt med 55"??Shocked Eller er det bare fabrikanternes måde at lokke folk til at købe større tv?

Prøvede i går at sætte mig 1.7 meter fra vores 65"... billedet er inde for synsfeltet, så måske er et 55" ok på den afstand 🙂
Frank
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2021 kl. 20:18
Tak for alle svar, vi købte det og indvier det i weekenden Smile
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Status: Offline
Point: 1043
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2021 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Tak for alle svar, vi købte det og indvier det i weekenden Smile

👍
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2021 kl. 16:48
On The wall? 
Ning
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2021 kl. 17:37
?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2021 kl. 19:14
Er den købt og hængt op? Embarrassed
Ning
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2021 kl. 20:01
Aaaaah!Smile Ja, for søren, den er oppe! Er stadig ved at vænne os til 4K/HDR, det er en betydeligt voldsommere forskel end vi nok havde regnet med! Men skide lækkert TV må vi sige Thumbs Up
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2021 kl. 22:28
Er nu heller ikke vildt stor fan af HDR..
 F. eks. Die Hard 4 brød jeg mig ikke om i HDR
Marvel filmene er dog fine.. 

Ning
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu