|
Off-topic LED summer |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Januar-2022 kl. 21:54 |
||
Kæresten kom i dag hjem med en lampe, som hun synes er helt fantastisk. Bygget op med et led-bånd som lyskilde.
Denne installation vil hun gerne have jeg skal leve med. Og fred være med det, hvis det ikke var fordi den larmer når den er tændt. Forhandler siger det er normalt for denne type lamper. Min kæreste kan ikke høre det, så vi er lidt uenige. Nogle bud på, om det virkeligt kan passe led kan afgive en summende lyd? Kan jeg gøre noget. Kan det skyldes 0 og fase vender forkert eller andet? Skal siges det ikke er pga lyddæmper eller andet. |
|||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2219 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hjælper det at vende stikket, som du sætter i stikkontakten?
Underligt spørgsmål, måske, men du kender sikkert disse "vibrationer" fra panelerne på fx et musikanlæg, når du kører en baghånd hen over det? Det forsvinder, når man vender stikket. Så, bare en mulighed, herfra. Og, for en anden gang, så kan du bruge afdelingen "Bruger til bruger", når det er off topic...
Redigeret af mnielsen - 16-Januar-2022 kl. 22:01 |
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det var faktisk det jeg selv tænkte med 0 og fase. Må lige ind til lampeudtaget og prøve så, hvis det er et bud.
|
|||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2219 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Prøv!
|
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jep. Må blive morgendagens projekt. Gad ikke bøvle med stige osv, hvis det bare var indbildning at det kunne have en betydning.
|
|||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det BEHØVER jo ikke være indbildning. Tænk på, det jo er vekselstrøm. Og LED... Lyset "flimrer" jo også. Så vibrationer KAN også forekomme. Er der en transformer på selve lampen? Denne vibrerer... Sæt den på noget blødt. Ophører lyden så? Hvis ja, så sæt nogle bløde dupper fast under den.
Redigeret af mnielsen - 16-Januar-2022 kl. 22:39 |
|||
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4715 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
LED lys flimrer ikke, trafoen omsætter vekselstrømmen til jævnstrøm. Men det kan være trafoen der larmer, det gør de ofte.
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19480 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jo, mange gør, men ikke alle ser det. Det samme som problematikken omkring DLP projektorer. Jeg “lider” under at kunne se flimrende LED belysning.
Til noget der ligner jævnspænding - ja. Men det er ofte pulsbreddemoduleret i en switchmode forsyning.
Enig….. Omend det sjældent er 50 hz brum, men mere noget hyleri. Klaus
|
|||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Min søster har et par LED-lamper - de flimrer. Og jeg ser da også tit biler med flimrende LED-lygter, komme kørende.
|
|||
|||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er egentligt nok også hykleri og ikke summen. Prøver at vende det om senere i dag. Og ellers lyder det til st jrg må leve med det 🙄
|
|||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4585 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Lysdioder flimrer ofte. Det skyldes, at lysstyrken reguleres vha. PWM (pulse width modulation). I praksis indebærer det, at hvis de ikke kører fuld lysstyrke, så slukkes og tændes lysdioderne i en hurtig sekvens. Jo lavere frekvens, desto lavere gennemsnitlig lysstyrke i lydsioderne.
Af samme grund oplever mange personer øjengener og hovedpine som konsekvens lysdioder, der jo også sidder i LCD-skærme. De fleste personer er bare ikke opmærksomme på, at det skyldes lysdioderne. Der er mange advarsler fra såvel forskere som organisationer og selskaber mod PWM-styring af lysdioder.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
||
min kollega siger det er fordi den mangler jord?
|
|||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |