|
SONOS problemer |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Marts-2022 kl. 15:43 |
Jeg har igår fået problemer med vores Sonos system hvor app's siger de ikke kan få forbindelse til Sonos. Det har ellers virket uden problemer de sidste 7-8 år.
Vi har det gamle system med en Sonos Bridge som er koblet med ethernet kabel til Ubiquity switch. Vi bruger S1 apps. Jeg troede først det var Bridg'en der var stået af og har købt en "ny" brugt med samme problem.
Jeg har haft genstartet routeren + switch et par gange, har skiftet ethernet kabel, har skiftet porten, har prøvet at tilslutte Bridge til en port på en anden switch men lige lidt hjælper det.
Nogen der har et bud på hvad der kan være problemet?
Der er ingen andre netværks relaterede problemer, og jeg har svært ved at tro at begge Bridges er i stykker.
PS. Dette topic er også postet på Hardwareonline.dk hvis nogen har set det der og undrer sig.
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
kører du mesh på dit alm netværk ?
|
|
bphhm
Funktioner
Tak(0)
|
Nej ikke noget mesh. Har Ubiquity med en 8 port switch som Sonos Bridge'en er tilsluttet samt Unify AP'er tilsluttet. Og som jeg forstår det er det Sonos Bridgen der etablerer forbindelse til de enkelte Sonos enheder.
|
|
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 491 |
Funktioner
Tak(0)
|
Samme her, det er pisse irriterende… Jeg har ikke fået det fixet endnu, jeg synes det muligvis har noget med en sonos app opdatering, men jeg er ikke sikker
|
|
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
|
bphhm
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg endte med at koble alle enheder op igen fra reset udenom sonos bridge. Virker nu
|
|
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 491 |
Funktioner
Tak(0)
|
det må jeg prøve, jeg kører dog ikke med bridge
|
|
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har også selv oplevet at visse enheder ikke dukker op. Benytter også ubuquiti
Redigeret af lahan - 14-Marts-2022 kl. 09:04 |
|
Splinten
Guld medlem Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg oplever jævnligt, at enheder stopper med at spille efter ca. en time. Så står enheden og blinker - der er altså ikke kontakt til enheden.
Så kan der gå et par minutter, og virker det igen helt af sig selv. Genstart afhjælper også problemet, men det er oftest hurtigere bare at vente på at enheden opretter forbindelse igen.
Jeg kører på en ASUS-router, så ud fra de øvrige beskrivelser, er det nok ikke et router-problem. Det må næsten være et Sonos-problem. Jeg oplever også jævnligt, at mine favorit-kanaler ikke kan afspilles i appen (f.eks. P6 Beat), og jeg får fejlen "Der kan ikke etableres forbindelse til ..." (noget i den stil). Så må jeg slette den pågældende favorit og genfinde og tilføje den til favoritter igen. Det sker oftest i forbindelse med opdatering af appen, og det er også ret trættende. |
|
Vagnen
Bruger Oprettet: 25-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 101 |
Funktioner
Tak(0)
|
På ASUS router kan det være en fordel at disable Airtime Fairness. |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har I tjekket diagnostikken på hardwaren for at se om enhederne har for dårligt signal? Tjek tråden her for at få URL til at se signalstyrken:
https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/access-my-own-diagnostic-6798910 Jeg forstår ikke kommentaren med, at der ikke køres mesh - hvis der sidder en bridge på, så fungerer den som start på mesh. Hvis alt kører via Wifi opkoblet til et accesspunkt eller til routeren, så er det ikke mesh. Du har ikke en bridge uden at køre mesh (det giver i hvert fald ikke mening). Hvis du kabler en enhed, så vil den fungere som et stærkt opkoblingspunkt i mesh-systemet og det kan klart anbefales ikke kun at have én enhed kablet (såsom en bridge), da signalet bliver svagere jo længere du kommer væk - også selvom det er mesh. Herhjemme kables der enheder strategiske steder i huset, så alle de trådløse enheder har en kablet enhed i umiddelbar nærhed. Det har løst mine problemer. Ift. P6 Beat, så er der ofte noget galt i streamet, så linket måske er forkert. Jeg måtte ændre kilden, så den tog P6 et andet sted fra, da den Sonos lå inde med pludselig ikke virkede mere. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
sd2100
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 302 |
Funktioner
Tak(0)
|
Oplevede det samme. DR har ændret (et eller andet) så DR programmerne nu skal/kan hentes via DR LYD, hvis det skal være via DR. De kan også hentes gennem TuneIn, Radioplayer m.m.
|
|
bphhm
Funktioner
Tak(0)
|
Nu gik spørgsmålet på om der var mesh på mit almindelige netværk, men det kan være det teknisk korrekte svar er som du også skriver. Ihvertfald som svaret andetsteds har jeg skullet droppe Bridge'en for at få det til at køre.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |