|
LG B1 2021 optisk out med surround |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
danriis ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-April-2022 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Maj-2022 kl. 08:59 |
Hej.
Vi har netop købt et LG B1 2021. Vores anlæg er af ældre dato men spiller godt. Med vores gamle 13 år plasma TV fik jeg aldrig den optiske udgang til at virke med surround. Jeg tænkte det var alderen men samme problem med det nye TV. Så konklusionen er at den gamle forstærker (10+ år gamle Yamaha surround) nok er så gammel den ikke understøtter det. Vi bruger AppleTV 4K. Hvad er den bedste løsning? Ny forstærker eller er der en indstilling jeg har overset/måde at få sendt signalet videre? Redigeret af danriis - 01-Maj-2022 kl. 09:00 |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4863 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På nye TV er der ikke surround på optisk udgang. Til gengæld er der hdmi eARC, så du vil få surround via det samme hdmi kabel der går fra reciever til TV, da der er returkanal i. Men det kræver du har en eARC reciever.
Redigeret af Munch - 01-Maj-2022 kl. 09:49 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
danriis ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-April-2022 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 23 |
Så enten en ny forstærker, eller tage konsekvensen og købe noget helt nyt ala en soundbar? |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4863 |
Ja og en soundbar med hdmi, og gerne et par hdmi indgange.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
Hvad skal man gå efter? Den sidste jeg havde var en Yamaha YSP 1000 :D |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Hvad er der præcist du har af surround i dag? Klaus
|
|
![]() |
|
En Yamaha V1700 sourround forstærker - Mission 705a (aktive højtalere) med tilsvarende Mission bag højtalere og en SA center og Yamaha aktiv sub (12 eller 15" - kan ikke huske størrelsen - 1000watt+ størrelse). |
|
![]() |
|
Måske skulle jeg bare kigge på noget lignende denne her?
https://www.hifiklubben.dk/denon-avc-x3700h-hjemmebio-receiver/denavcs660hbk/ Redigeret af danriis - 01-Maj-2022 kl. 10:04 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
Optisk udgang understøtter Dolby Digital.
Her er manualen. Kig under Lyd: Redigeret af Brixen - 01-Maj-2022 kl. 10:23 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke. Det virkede fint med det gamle AppleTV fordi der var optisk udgang. Det er der ikke på 4K versionen.
Igennem TV får jeg kun 2 kanals lyd uanset hvad jeg gør.
|
|
![]() |
|
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
Bruger du Apple TV til det hele? Altså også streaming af TV-kanaler?
For hvis du gør det, så forstår jeg ikke helt problemet. For så beholder du bare din gamle trofaste Yamaha, og forbinder din Apple TV via HDMI til Yamaha’en, og så fra HDMI-out på Yamaha, til TV’et. Redigeret af Flippo - 01-Maj-2022 kl. 10:41 |
|
![]() |
|
Fordi min forstærker er så gammel at den ikke understøtter 4K - mener det er 1080i (ikke P). Så ryger hele signalet igennem der ryger al den flotte billedekvalitet :D
Derfor har jeg altid kørt med optisk ud. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |