|
Google TV og udenlandsk TV |
Besvar |
Forfatter | |
smidtiby
Junior bruger Oprettet: 01-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 49 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-November-2022 kl. 16:12 |
Jeg har i mange år ønsket mig en lille internet-tv-boks til bl.a.
at kunne se de gratis programmer fra svensk, norsk og tysk tv (samt TV2
og HBO), men ikke fundet den rette. Men i tirsdags besøgte jeg Hifi-huset i Svendborg og fik dér
at vide, at alle mine ønsker kunne opfyldes med en "Chromecast med Google
TV" – De solgte den ikke, men jeg købte den så i Elgiganten. Men efter en langvarig installation, viste det sig, at den ikke giver mig lov til at se udenlandske tv-stationer! SNYDT! L (Men min Android telefon og tablet kan sagtens vise disse udenlandske ”stationer”) Derudover er der en masse ikoner for kommercielle stationer,
som ikke interesserer mig. Spørgsmål til de kloge hoveder: 1. - Kan
det lade sig gøre at få f.eks. SVT, NRK, ARD og BR på den i Danmark? 2. - Kan
jeg fjerne alle de uønskede ikoner / apps? Hvordan? TAK! Søren Andreasen Midtiby |
|
jensoest
Bruger Oprettet: 22-December-2009 Status: Offline Point: 206 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan ser du de omtalte kanaler på din Android telefon, og hvilken tv-distributør har du? Du skal installere din tv-distributørs dedikerede Android TV app på din Chromecast med Google TV.
|
|
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 287 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du ikke har en TV-distributør som tilbyder de ønskede kanaler, kan du hente dem selv.
Du skal abonnere på en VPN og installere den på din CC med G-TV for at se de udenlandske kanaler. Undlad brug af de gratis versioner, der findes, da de sjældent giver en god oplevelse. Jeg bruger f.eks. CyberGhost som jeg hentede, da de havde et godt tilbud - det har de jævnligt. Med VPN kan du se alle frit tilgængelige sendere i hele verden. Hefter henter du appsene til de ønskede kanaler SVT, NRK, ARD og ZDF. Jeg ved ikke om du med BR mener Bayrischer Rundfunk, men hvis du gør, så ligger den med i ARD-appen, der omfatter alle regionssendere. TV-2 og HBO skal du jo abonnere på og så kan du installere deres apps. Du kan afinstallere uønskede apps under indstillinger>apps
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
En del af sendefladen på nabolands-tv kan ses via de omtalte apps helt uden brug af VPN. Det er kun, hvis man vil åbne for hele sendefladen, at VPN er nødvendigt.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
smidtiby
Junior bruger Oprettet: 01-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 49 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg går ind i "Play Butik" og henter fx "SVT Play"
Her kan jeg så se de programmer, der er tilladte uden for Sverige. Vi har tagantenne, så vores tv-distributør er vel Cibicom/Boxer? Jeg prøver at installere Boxer på den - TAK! |
|
smidtiby
Funktioner
Tak(0)
|
Til Erik K: tak for et grundigt svar.
Jeg får nok brug for hjælp til VPN, men det lyder spændende. Jeg har en nabo, som måske kan hjælpe...:)
|
|
jensoest
Bruger Oprettet: 22-December-2009 Status: Offline Point: 206 |
Funktioner
Tak(0)
|
Boxer Play hedder i dag Norlys Play, så søg på Norlys Play på din Chromecast med Google TV.
(forudsætter at du allerede har et abonnement hos Norlys (tidligere Boxer)) Redigeret af jensoest - 14-November-2022 kl. 13:47 |
|
smidtiby
Funktioner
Tak(0)
|
Også tak til jensoest og Rasmus Larsen.
Jeg vender tilbage, når jeg har gjort nogle forsøg. |
|
smidtiby
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for hjælpen Jeg har nu fået
slettet apps og installeret NDR, SVT og ARD, og det kører fint. I første omgang
klarer jeg mig uden VPN. TAK! |
|
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 287 |
Funktioner
Tak(0)
|
Velbekomme.
Uden VPN er mulighederne stærkt begrænset, så det blev jeg hurtigt træt af, men vore behov er jo forskellige.
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
God fornøjelse Og mon ikke mange andre danskere kan følge dette eksempel i stedet for at betale 200-300 kroner for en grundpakke hos en tv-distributør. Det er en pointe, som jeg flere gange har fremhævet, når folk prøver at retfærdiggøre, hvorfor en grundpakke med DR (som kan ses uden beregning på DRTV), TV 2 Hovedkanalen (som koster 69 kr/md. på TV 2 Play) og nabolands-tv giver mening.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |