recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-DVD fælleskøb - interesse/mulighed?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-DVD fælleskøb - interesse/mulighed?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Emne: HD-DVD fælleskøb - interesse/mulighed?
    Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 15:49
Nu er det snart november og så skulle de første hd-dvd afspillere lande her i landet.

Jeg er ikke helt up to date men som jeg har forstået det bliver der tale om Toshiba HD-XE1. Der er lidt omtale af den længere ned i denne tråd  hvor der også er links til andre omtaler.

Jeg skal blankt indrømme at jeg stærkt overvejer en sådan måskine og så var det jeg kom til at tænkte på hvordan hdd-recorder salget her i landet nærmest blev kickstartet af fælleskøbene her. Så måske noget tilsvarende kan ske for hd-dvd (og senere blu-ray). Men måske er der så få maskiner og så stor efterspørgsel så et fælleskøb nærmere kom til at handle om at sikre levering end pris. Det vil også være ok for mig.

Men nu starter jeg i hvert fald denne tråd for lige at vejre interessen. Også blandt forhandlere.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2006 kl. 15:02

Jeg er heller ikke særlig up to date med HD-DVD afspillere. Men Toshiba er jo ikke det mærke der er bedst repræsenteret i Danmark. Har du kendskab til forhandlere i Danmark der forhandler Toshiba HD-XE1??

Ideen er måske god nok - men jeg vil dog ikke købe en afspiller, jeg vil vente til man kan få HD-DVD+HDD-optagere og især BD+HDD-optagere.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2006 kl. 15:42

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ideen er måske god nok - men jeg vil dog ikke købe en afspiller, jeg vil vente til man kan få HD-DVD+HDD-optagere og især BD+HDD-optagere.

Har du checket hvad de brændbare medier koster? Selvfølgelig vil de falde i pris, men det sagde man også om dual/double layer DVD, og de koster stadigvæk langt mere per Gb lagret end almindelige single-layer medier. Jeg ryster på hånden hver gang jeg pakker en dual-layer DVD-R ud af folien... Dertil kommer brænderens pris i forhold til en almindelig DVD brænder.

Du får alligevel aldrig mulighed for at optage særligt meget via HDMI-in, når det bliver lavet, på grund af HDCP og andet DRM-bras.

Bottom line: Jeg synes ikke, at dette er et godt argument for at vente med at købe en HD-DVD afspiller.

Redigeret af JesperLund - 28-Oktober-2006 kl. 15:43
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 07:40
Man kan jo slet ikke købe optagere endnu - i hvert fald ikke i DK - så der kan ske meget med priser osv. inden den tid. Jeg siger ikke at det skal afholde andre, der VIL have en HD-afspiller NU - jeg vil bare vente til der kommer en god optager og den behøver for min skyld ikke at kunne optage gennem HDMI, hvis det ikke bliver tilladt. Optagekvaliteten vil stadig være bedre end for nuværende optagere.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Oktober-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 08:11
jeg er frisk på en afspiller
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 08:20

Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

jeg er frisk på en afspiller

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 08:59
På sigt er jeg helt med på købet af en afspiller - men - der er jo altid et men - køber man katten i sækken hvis man vælger HD og omvendt Blu Ray? Jeg vil gerne have en mere klar afgørelse på de to formater før jeg investere 6.000 - 10.000 kr.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 09:06

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

På sigt er jeg helt med på købet af en afspiller - men - der er jo altid et men - køber man katten i sækken hvis man vælger HD og omvendt Blu Ray? Jeg vil gerne have en mere klar afgørelse på de to formater før jeg investere 6.000 - 10.000 kr.

Helt enig.

Personligt var jeg af den overbevisning at Blu Ray nok vandt "format krigen" grundet PS-3, men hvis de (Sony) ikke snart tager sig sammen med en levering i Europa, kan alt ske.

Jeg har hørt/læst at der muligvis vil komme multi format maskiner, men det er spørgsmålet om det holder eller vi skal have en afklaring á la VHS/Betamax.

Bare min mening, Soko

Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Oktober-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 09:08

Jeg tror ikke på multiformat, som jeg har læst det så har sony i deres licens forbudt det.

Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

Jeg tror ikke på multiformat, som jeg har læst det så har sony i deres licens forbudt det.

Nej, det gør jeg vel egentligt heller ikke rigtigt

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 09:12

jeg er også en af dem der stærkt overvejer en hd dvd afspiller

så et fælleskøb er bare en OK ide

Hans

Til top
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2006
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 10:50

Jeg er helt sikkert også frisk på at købe en afspiller, selvom formatkrigen ikke er vundet endnu - jeg kan da bare ikke vente og med et fælleskøb, kan vi sikkert også få en afspiller der er til at betale for penge. Personligt tror jeg på Blu Ray.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu