|
Lyd fra LG OLED |
Besvar |
Forfatter | |
2ma2
Ny bruger Oprettet: 16-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-Marts-2023 kl. 15:01 |
Hvorfor skal det være så bøvlet med lyd?
Lyden skal gennem min gamle B&O receiver til Beolab 8000
højttalere. For at få det til at lykkes nogenlunde, endte jeg med en HDMI ARC til analog audio konverter. Da den har Jack udgang der kan gå til
BeoMasteren.
Der er ikke meget Magic ved den remote mht. lyd. Så er der nogen der har en ide til at kunne styre lyden vha. LG
Remoten? Dvs. både Toslink og HDMI adaptere i 3 -400 kr. klassen. Jeg har kigget på Almondo , men jeg er ikke overbevist om at den kan bruges til ARC/eARC, eller styre lyd via Toslink. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dit problem er at du forsøger at bruge en udgang der sender lyd ud, samt et signal ved siden af der fortæller volumen, til en forstærker som ikke aner en skid om sådan noget moderne noget.
Vil du gøre din verden lettere, så skifter du din game B&O receiver ud med noget andet, frem for at købe dig fattig i lappeløsninger. Det eneste der kan hjælpe dig, er en mere avanceret D/A der ikke kun kan konvertere lyden fra hdmi, men også regulere volumen. Klaus
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |