recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FireDTV i MCE - undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFireDTV i MCE - undertekster

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Emne: FireDTV i MCE - undertekster
    Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 00:03
Hej

Jeg overvejer meget kraftigt at købe FireDTV som floppy udgave. Jeg har bare et par spørgsmål inden jeg slår til?
Jeg har læst rundt omkring at TDC har det med at bytte rundt på kanalerne. Gør de stadig det eller var det bare i en periode?
Jeg har spurgt Amitech som også er forhandler om der understøttes Undertekster i MCE og der er svaret ja. Det forstår jeg ikke da mce ikke understøtter DVB subtitles. Er der nogen som har erfaring?

Jeg håber meget at der er en der kende FireDTV er godt træt af min selector.

På forhånd 1000 tak

Søren

p.s http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php
http://www.amitech.dk/includes/webprodukt/TVTuner/dvbcTuner. asp

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2006 kl. 13:51

Det kan jeg svare dig på meget direkte Søren, det kan den ikke. De programmer som anvender alm. undertekster dvs de er hardcoded ind i billedet der bliver de vist, men ved de kanaler der anvender dvb-subtitles der vil der ingen undertekster være. Det understøtter heller ingen teksttv undertekster, så kanaler som canal+ mv vil heller ingen undertekster have.

Herudover vil de kanaler der har flere audiospor ikke kunne vælges og man må nøjes med det spor mce bestemmer man skal lytte til.

NB!!! kan være vista kommer til at supporte dette, det kender jeg ikke svaret på, men mce 2005 kan ikke.

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 17:30

Jeg kan varmt anbefale FireDTV/FloppyDTV.

Med hensyn undertekst problemet kender jeg kun ét svar:

www.DVBViewer.com

Dette kan jeg også varmt anbefale.  Måske lidt besværligt at sætte op, men der er nu en kommet en wizard, som gør alt betydeligt lettere.

Jeg tror ikke på at Vista vil understøtte undertekster. Mener at have læst dette et eller andet sted.

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
steni1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Aarhus
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2006 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Det kan jeg svare dig på meget direkte Søren, det kan den ikke. De programmer som anvender alm. undertekster dvs de er hardcoded ind i billedet der bliver de vist, men ved de kanaler der anvender dvb-subtitles der vil der ingen undertekster være. Det understøtter heller ingen teksttv undertekster, så kanaler som canal+ mv vil heller ingen undertekster have.

Herudover vil de kanaler der har flere audiospor ikke kunne vælges og man må nøjes med det spor mce bestemmer man skal lytte til.

NB!!! kan være vista kommer til at supporte dette, det kender jeg ikke svaret på, men mce 2005 kan ikke.

Ved du hvordan det ser ud med hensyn til Media Portal og Floppy TV med undertekster ?

Mvh.

Steen

Redigeret af steni1 - 28-Oktober-2006 kl. 20:26
Til top
btrader Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2005
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 01:07
Oprindeligt skrevet af Delphi Delphi skrev:

Jeg kan varmt anbefale FireDTV/FloppyDTV.

Med hensyn undertekst problemet kender jeg kun ét svar:

www.DVBViewer.com

Dette kan jeg også varmt anbefale.  Måske lidt besværligt at sætte op, men der er nu en kommet en wizard, som gør alt betydeligt lettere.

Jeg tror ikke på at Vista vil understøtte undertekster. Mener at have læst dette et eller andet sted.

kan man så starte programmet med sin mce remote når man er inde i mce eller skal man lukke mce ned først. eller hvordan fungerer det?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2006 kl. 08:38

DVBviewer er blot en andet HTPC-program, som skal startes i stedet for MCE-programmet.

Det har stort de samme samme funktioner og kan betjenes med MCE-remoten. Der er en række funktioner, som ikke findes i MCE og omvendt...

Brugerinterfacet er anderledes end MCE, men ligner det noget...

Det er ikke så ellegant som MCE....

Om det er en god ide at ligge at skifte rundt mellem MCE og DVBviewer er spørgsmålet...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Radar80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2006
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2007 kl. 22:26

Kan man i DVBviewer se Billeder og høre musik også (anvende den som JukeBox), ligesom som i et rigtigt MediaCenter allá MediaPortal eller MCE ?

Canal Digital / HD PVR 101 st / Samsung 40"
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2007 kl. 23:34

Citat: Om det er en god ide at ligge at skifte rundt mellem MCE og DVBviewer er spørgsmålet...

Tjae...

Jeg gør det dagligt

Havde MCE support for undertekster (DVB-T) var der ikke tvivl i mit sind. Så var det MCE!

Så her kører vi med MCE når vi kan, og det er specielt vigtigt for os når det er ulvetimen med Fjernsyn for dig. For der kan MCE noget suverænt: manuelle serier. Optag hver dag kl. 17:30 og kald det Fjernsyn for dig. Så opnår man to ting: den bliver optaget og man kan desuden koble sig på den når man vil og spole tilbage! Er man ikke hjemme så ligger den i kassen

DVBViewer er slet ikke så elegant og der er et elendigt forhold mellem deres, ellers gode Service program som kan vække maskinen og optage havd den skal. Det er bare noget rod at man skal holde styr på om DVBviewer er startet eller ej i flere forskellige sammenhæng.

Nu må jeg stoppe så jeg ikke sidder og bruger hele natten på at opsummere pro/con

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2007 kl. 23:38

Mht. floppy DTV og andet software end MCE, så kan det blive lidt vanskeligt at bruge dem samtidig (eller skifte i mellem dem) da det såvidt jeg forstår, er to forskellige drivere der skal bruges. Altså en driver til MCE og en til alt det andet software såsom DBViewer.
Jeg har ikke rodet så meget med det endnu, men det er sådan jeg forstår guiden fra Digital Everywhere (producent af FloppyDTV).

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu