|
Opløsningen på det gængse indhold hos DRTV |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Durstlöscher
Ny bruger Oprettet: 14-Juni-2023 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Juni-2023 kl. 16:57 |
Kære recordere.dk! Kan det mon virkelig passe, at den maksimale opløsning på det meste streamingindhold hos DRTV er sølle 1280x720? Til eksempel, kan jeg ikke få den nye Guldbrandsen-dokumentar "A storm foretold" op på mere end 720p. Det samme gælder for de film jeg ellers sådan lige er stødt på derinde. Jeg fik først den tanke, at DR måske "detekterer" min PCs opløsning, og så kun sender mig indhold op til det niveau, men min skærm er på native 2560x1440 px. Ved nogen her, om det kan være rigtigt, at kvaliteten simpelthen endnu ikke er bedre derinde? På forhånd mange tak for svar :)
|
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4799 |
Funktioner
Tak(1)
|
A Storm Foretold er korrekt nok kun tilgængelig i 720p.
Men der er andre programmer, der er tilgængelige i 1080i (f.eks. DRs egen dokumentar om Schlüter), så det må være et rettighedsproblem eller lign., der begrænser det på denne udsendelse. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
Durstlöscher
Funktioner
Tak(0)
|
Det ser ud til at du har ret. Tak for at bekræfte det! Krydser fingre for at de upper sig lidt med den generelle kvalitet i fremtiden. 720p er ikke helt passende for år 2023
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(1)
|
Carmen Curlers er i 4K, så noget er bedre.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
Durstlöscher
Funktioner
Tak(0)
|
Så er det nok stille og roligt på vej. Udviklingen, altså. Tak for info! :-) Edit: Testede lige. Jeg kan kun få "Carmen Curlers" op på Full HD (1080p). Det er sikkert fordi jeg er på en PC Edit 2: Ja. Det har noget med devices at gøre. Det har recordere.dk også skrevet en artikel om i 2022: ..."I følge Flatpanels oplysninger vil det være de samme enheder som kan
bruges til at se DRTV i 4K: En 4K Android TV-afspiller eller Google
TV-afspiller, som f.eks. en NVidia Shield eller en Chromecast med Google
TV, eller en Apple TV 4K boks"... Der kan man bare se :-)
Redigeret af Durstlöscher - 18-Juni-2023 kl. 17:10 |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(1)
|
DRTV er begyndt at uploade nyt indhold i 1080p, såfremt det findes i 1080p. Ellers 720.
Generelt er en PC ikke en god enhed til videostreaming. Dels pga. problematikken omkring billedfrekvens, hvilket gør, at meget videoindhold hakker, dels fordi streamingkvaliteten ofte er reduceret (ift. en medieboks/TV) pga. hensyn til kopisikring. Hvis du streamer meget, så vil jeg anbefale at købe Apple TV 4K boksen.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Durstlöscher
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad skulle det hjælpe at mindske kvaliteten ift kopisikring? Det kan jo stadig downloades, uanset om det så kun forefindes i 720 eller 1080p
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så er den downloadede version dog i dårligere kvalitet, uden Full HD, 4K, HDR, Dolby Atmos osv. Ud fra brancheperspektivet, så er en version i højere kvalitet tættere på 'master'-udgaven og derfor mere kostbar. Med hvert skridt op i kvalitet er kopisikringen blevet stærkere i streamet, skiven, HDMI-forbindelsen mv.
|
|
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(1)
|
Hej. Jeg fandt en gammel tråd frem. I mit 2. indlæg skriver jeg: 'Der blev spurgt ind til hvilken bitrate en Android boks viser DR i.' Konklusionen var: 'At vores H96 Max Android boks modtager DR Live, med en bitrate der ligger en lille smule højere end vores LG Oled TV. Hilsen Carsten. |
|
Durstlöscher
Funktioner
Tak(0)
|
Tak, Carsten! Det var interessant nok med de målinger der
|
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ikke muligt at måle bitrate præcist vha. routerens trafik. PC'er får f.eks. ikke højere bitrate end nogen streamingenhed.
Hvis du er nysgerrig på de egentlige forhold, så måler vi bitrate på video og lyd samt tjekker video/lydformater for alle streamingtjenester i denne fælles debattråd på Flatpanels: https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=277294#p277294
Redigeret af Rasmus Larsen - 23-Juni-2023 kl. 07:33 |
|
|
|
Guld medlem
Bruger Oprettet: 15-April-2020 Status: Offline Point: 232 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D Apple TV 4K 32GB (2nd Generation) Beolab 1 Beolab 4000 2 x Beolab 2 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |