|
Batch omdøbe billeder m.v. efter dato |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10469 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 10:53 |
|
Efter at have været på safari sammen med 6 andre personer har vi efterfølgende delt de billeder og videoer vi har taget, med hinanden. Derfor har jeg nu flere hundrede billeder og videoer jeg gerne vil have omdøbt i rækkefølge efter optagelsestidspunkt, uanset format (nogle af videoerne er optaget i mov, andre i mp4 format). Kender i et værktøj, gerne gratis, der kan klare det? Jeg har selv Advanced Renamer, men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan man får det til at omdøbe efter dato. Flemming Redigeret af fltk - 02-Oktober-2023 kl. 10:54 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Slettet
Flemming
Redigeret af fltk - 02-Oktober-2023 kl. 11:16 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1025 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan bruge Namexif - den kan kun én ting (det du ønsker), men gør det til gengæld nemt og hurtigt.
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Super Mange tak. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
||
JesperRou
Bruger Oprettet: 13-August-2009 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
PowerShell som findes på alle windows maskiner :)
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4614 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
På Mac kan man i stifinderen bare sortere filerne efter tidspunkt, dernæst klikke "Rename" og definere filnavnene plus en talværdi (f.eks. 1 og opefter). Det tager få sekunder. Nu er det mange år siden jeg sidst arbejdede fast i Windows men det må da kunne det samme?
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan Windows også. Problemet er når der er mere end et format. Så starter det med 1 for hvert format. F.eks. er den første fil i mov format fra den 20/8 og den første fil i mp4 format fra den 30/8. Disse to filer kommer til at ligge lige efter hinanden, også selvom der er mange andre filer der er dateret i perioden 21/8 til 29/8. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
yahooboy
Bruger Oprettet: 17-September-2017 Sted: - Status: Offline Point: 209 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Flemming kunne Du ikke sende filerne gennem Handbrake, således alle film"stumperne" er i samme format ?
Ved godt der er et lille kvalitetstab Redigeret af yahooboy - 02-Oktober-2023 kl. 16:37 |
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg havde overvejet en konvertering, men droppede det p.g.a. eventuelt kvalitetstab, men mest fordi jeg var bange for at miste metadata, hvor optagelsestidspunkt jo er lagret. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4614 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bare for at være sikker: Skyldes det måske, at du i stifinderen først sorterer efter filformat og dernæst bruger andensortering på dato? På Mac er filformatet ligegyldigt når man nummererer med den indbyggede funktion, så længe man bare har sorteret udelukkende på dato/tidspunkt først.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Filerne var korrekt sorteret efter dato i stifinder. Alligevel blev de navngivet i den rækkefølge som jeg nævnte tidligere. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
MikeW
Bruger Oprettet: 21-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Check denne for Powershell omdøbning:https://www.youtube.com/watch?v=UKvkPnbQqwI
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |