Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
The_Unforgiven
Super bruger
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
|
Emne: Hvad "gør" Clear LCD ???? Sendt: 26-Oktober-2006 kl. 22:40 |
Jeg har kikket på et Philips 37PF9731D og et Philips 42PF9731D , og 37" har Clear LCD og 42" har IKKE.
'Hvad er/gør forskellen????
The_Unforgiven
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
|
Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 07:28 |
Clear LCD skulle bl.a. gøre at det slør, ghosting osv. som forekommer på ældre modeller af LCD, ikke optræder - så vidt jeg lige husker det. På JVC's LT-37M60 og LT-37M70 er der "Clear Motion Drive" - om Clear LCD er lige så godt ved jeg ikke - men på JVC's modeller bevirker det at billedet står skarpt selv ve hurtige bevægelser og hurtige vandrette rulletekster er læselige.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 09:11 |
Clear LCD er i samme dur som alle de andre billedebehandlingstricks LCD TV må bruge for at rette op på at LCD teknologien er for langsom. Det giver i første omgang et tilsyneladende godt billede, men med sidegevinsten et unaturligt billede.
Redigeret af nextgeneration - 27-Oktober-2006 kl. 10:16
|
 |
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 10:43 |
En forskel fra vores 100 Hz Clear Motion Drive og til ClearLCD fra Philips skulle være at vores altid er på fordi det er en del af den opbygning vi har lavet omkring panelet vi bruger, hvor ClearLCD skulle slå fra ved HD signaler, fordi den ikke har nok datakraft til at gøre det på HD.
ClearLCD og Samsung Smooth Motion er mere i samme lejr, det handler om at baglyset først tændes når de enkelte pixels er på plads.
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
 |
The_Unforgiven
Super bruger
Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 450
|
Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 11:20 |
Hmmmm ok.
Det undrer mig bare at 37" har , men ikke 42" og det vil sgu pine mig lidt at købe den store og at det så ikke er tilfredsstillende.
The_Unforgiven
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
|
Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 19:53 |
nextgeneration skrev:
Det giver i første omgang et tilsyneladende godt billede, men med sidegevinsten et unaturligt billede. |
Unaturligt? Næææ - billedet på LCD fjernsyn kan simpelthen være fantastisk godt - mindst lige så godt som CRT og mindst lige så godt som selv de rigtig gode plasma!!
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
AllanHvass
Bruger
Oprettet: 05-Juni-2006
Point: 149
|
Sendt: 17-December-2006 kl. 23:03 |
Jeg har adskillige gange i både spillefilm og tegnefilm oplevet, at ClearLCD "fryser" og så frigiver billedet igen i panoreringer, så det bliver hakket og nærmest ser ud som det kører frem og tilbage i panoreringen i store spring. Jeg gætter på, at det er fordi en af ClearLCD funktionerne er at give et "roligt" billede, og at billedeanalysen så fejlagtigt tror at langsomme panoreringer er mindre rystelser i billedet, som skal korrigeres tilbage igen.
Så jeg har ikke rigtigt tillid til ClearLCD funktionen, men omvendt er mange glade for den, så hvad mister man ved at slå den fra? Hvilke typer scener ville være godt at teste dens positive sider?
|
Med venlig hilsen
Allan Hvass
|
 |