|
Roon og Airplay |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Feddersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-November-2022 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Juli-2024 kl. 19:24 |
Jeg har en Lindemann Limetree Bridge mk2. Den er jeg egentlig meget glad for. Den har kun den lille mangel, at den ikke understøtter Airplay.
Da den er Roon Ready, overvejer jeg at overgå til et Roon abonnement, med de mange ekstra muligheder, som Roon giver. Men jeg vil godt lige spørge: Vil jeg via Roon kunne udnytte Airplay muligheden, selv om min Limetree Bridge ikke i sig selv understøtter Airplay?
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad er det du vil med AirPlay og den Lindemand?
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Via Roon vil din enhed bruge deres egen protokol RAAT, som giver en meget bedre kvalitet end AirPlay.
Og hvis din enhed ikke understøtter AirPlay kan Roon intet gøre ved det, og kan selvfølgelig ikke fremtrylle AirPlay til din enhed.
|
|
![]() |
|
Feddersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-November-2022 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 14 |
Ok - alt forstået.
Jeg lukker emnet ned for nu.
|
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Men jeg kan godt anbefale at du prøver Roon af, det giver en virkeligt god brugerflade med en masse ekstra oplysninger osv., samtidigt med en række andre features.
Om man så syntes det er prisen værd, når man tænker på at der ikke følger noget musik med, og man ved siden af skal have et TIDAL eller Qobuz abonnement, eller lokalt bibliotek, det er jo op til en selv. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |