recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Roon og Airplay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Roon og Airplay

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Feddersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-November-2022
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Feddersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Roon og Airplay
    Sendt: 09-Juli-2024 kl. 19:24
Jeg har en Lindemann Limetree Bridge mk2. Den er jeg egentlig meget glad for. Den har kun den lille mangel, at den ikke understøtter Airplay.
Da den er Roon Ready, overvejer jeg at overgå til et Roon abonnement, med de mange ekstra muligheder, som Roon giver.
Men jeg vil godt lige spørge:
Vil jeg via Roon kunne udnytte Airplay muligheden, selv om min Limetree Bridge ikke i sig selv understøtter Airplay?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2024 kl. 00:38
Hvad er det du vil med AirPlay og den Lindemand?
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2024 kl. 10:59
Via Roon vil din enhed bruge deres egen protokol RAAT, som giver en meget bedre kvalitet end AirPlay.
Og hvis din enhed ikke understøtter AirPlay kan Roon intet gøre ved det, og kan selvfølgelig ikke fremtrylle AirPlay til din enhed.
Til top
Feddersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-November-2022
Sted: Silkeborg
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Feddersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2024 kl. 11:20
Ok - alt forstået.
Jeg lukker emnet ned for nu.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2024 kl. 11:42
Men jeg kan godt anbefale at du prøver Roon af, det giver en virkeligt god brugerflade med en masse ekstra oplysninger osv., samtidigt med en række andre features.

Om man så syntes det er prisen værd, når man tænker på at der ikke følger noget musik med, og man ved siden af skal have et TIDAL eller Qobuz abonnement, eller lokalt bibliotek, det er jo op til en selv.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu