recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Logitech mus / tastatur?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Logitech mus / tastatur?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativer til Logitech mus / tastatur?
    Sendt: 25-Juni-2025 kl. 13:06
Hej.

Min go to kombination har meget længe været Logitech K800 tastatur og M325 mus. Det er et lækkert tastatur og en lækker mus. Jeg kan bedst lide en mus, der ikke er alt for stor. Sidst jeg så ville skifte mus (de bliver jo slidt med års mellemrum, mens tastaturerne holder meget længere), så kunne jeg ikke længere få en M325 mus med unifying. Fordi Logitech af uvisse årsager er gået over til Logi Bolt. Og når jeg kigger på deres hjemmeside, så har de ikke et K800 tastatur til Logi.

Så jeg fik dengang købt en M235 mus (ved ikke lige hvorfor det var en 235 og ikke en 325, måske fordi jeg troede at 235 havde unifying) - men det havde den så ikke (unifying). Så mens den var på vej, så købte jeg en M705, som havde unifying. Men jeg er ikke sådan helt vild med den, den er ok. Så bruger jeg M235 musen som "rejsemus", når der ikke er så mange ting tilsuttet computeren, f.eks. mit eksterne unifying tastatur.

Kan man få lignende produkter fra andre producenter - og som kører på samme mikro modtager type? Pointen er selvfølgeligt at jeg ikke har nok USB porte til at reservere 2 til tastatur og mus.

Jeg har også overvejet om jeg kunne forbinde Logi musen med Bluetooth uden receiver, men måske er min computer for gammel til at have den rette Bluetooth. I hvert fald kan jeg ikke få det til at virke.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2025 kl. 13:34
K800 er udgået, det var en gammel model.

Du skal bare finde Logitech mus og keyboard til Bolt, så behøves du kun 1 modtager….

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2025 kl. 13:53
De har ikke noget tastatur til Bolt som jeg kan lide. Hmmm - og dog måske alligevel. Måske er der kommet flere til siden, når jeg nu lige kigger igen. MX Keys S måske eller K650 eller måske K950. K650 ligner måske mest mit K800.

Det er bare ærgeligt at droppe K800 tastaturet - det fungerer jo fint stadigvæk. Men ok, det er måske alligevel muligt at samle et sæt Logi mus (M325s) og Logi tastatur.

Tænkte bare om der var en mulighed for at kombinere Logi Bolt og unifying uden at skulle have en ekstra modtager af enten den ene eller den anden slags.

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2025 kl. 16:44
Du finder næppe en mus eller et tastatur der har begge dele.

Om det er unifying, eller bot, er et spørgsmål om, hvilken generation af trådløs du vil have.

De oldgamle trådløse mus jeg har et sted i gemmerne virker heller ikke på unifying.

Jeg sidder PT med K545 tastatur og M545 mus der kører med unifying.

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2025 kl. 21:07
Nej, ikke begge dele, det kan man ikke. Man er nødt til at vælge enten det ene eller det andet, med mindre man vil have to modtagere siddende i computeren.

Det sæt du linker til ser også ret godt ud, i hvert fald tastaturet. Men umiddelbart ser det ud til på billederne at være Logi (fordi det står der på tastaturet) og derfor ikke unifying.

Thorvald.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2025 kl. 08:03
Vil et godt alternativt ikke være en Bluetooth mus? Jeg er ret glad for min logitech MX anywhere 2S. Den er dejlig kompakt til mig og virker rigtigt fint med Bluetooth. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2025 kl. 08:19
Måske. Jeg tror der er Bluetooth i min computer, men da jeg forsøgte at forbinde min Logi M235 mus med Bluetooth, kunne jeg ikke få det til at virke. Logi Bolt er jo Bluetooth - ik'? Det er lidt forvirrende det med unifying, Logi Bolt osv.

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2025 kl. 11:57
Logi Bolt enheder kører via Bluetooth.
Men for at opnå Logi Bolt forbindelse (højere sikkerhed osv) kræver det den lille USB dongle.

Klaus
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu