|
Optage fra DRTV |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 799 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Juli-2025 kl. 20:18 |
|
Jeg har en Panasonic HDoptager fra 2018 og en Apple TV boks og spekulerer på om jeg kan optage fra DRTV. Der ligger en serie som udløber i august og jeg ville gerne kunne se den derefter. Hvordan gør man det i praksis; jeg ved der er copyright på men er der andre tekniske udfordringer ved ideen? Redigeret af MortenBby - 07-Juli-2025 kl. 20:28 |
||
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Din Panasonic kan ikke optage DR stream.
Der findes flere løsninger. Men er sikker på at ikke tillades omtalt her på forum
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
|
Jeg bruger et PC program TV4ever Ver 2.x til at downloade DR's udsendelser.
Så vidt jeg ved er det ikke ulovligt så længe det er til eget brug. ![]() |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4814 |
|
Hej. Hvilken serie drejer det sig om. 'For DR arkivaftale sætter begrænsninger .....' 'Efter en periode på 18 måneder, skal der gå mindst 30 dage, før det samme program kan vises igen på tjenesten.' Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10570 |
|
Mener du virkelig downloade, og ikke optage? Med det rette program kan man optage alt hvad der er på skærmen på en PC, også fra f,eks. Netflix og TV2 Play. Det sker dog i realtid, dvs at en times udsendelse varer en time at optage, og skærmen skal være tændt. En lidt upraktisk og besværlig metode. Jeg bruger selv programmet iTop Screen Recorder. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4814 |
|
Hej. ![]() Fra: https://tv4ever.net/ Jeg kender ikke status på TV4ever 2.x Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
|
Jeg starter udsendelsen på DRTV EPG i browser, kopierer browser link, indsætter TV4ever "browser" i top, og når udsendelse starter (skal evt lige højreklikke i visnings vinduet for at starte), når den er genkendt kommer download mulighed i venstre side af TV4ever. ![]() Men TV4ever kan også sættes til at optage, det har jeg dog aldrig prøvet. EDIT: Ville lige lave et screenshot af download, men det er nogle uger siden jeg sidst anvendte det. Så DR har åbenbart lavet noget om, så jeg ikke længere kan downloade udsendelsen, der er kun Optag mulighed nu. ![]() EDIT 2: Det hedder Optag for download, det var var den pågældende udsendelse som ikke lige virkede som forventet. Redigeret af JørgenT - 08-Juli-2025 kl. 14:34 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 397 |
|
Jeg bruger stadig den løsning, jeg lavede for mange år siden:
En Nvidia Shield TV til KODI, Plex App og Plex Server (fungerer også, når Shield er på standby) En HD Homerun netværks-TV-tuner med en lille antenne i vindueskarmen. En Synology Netværksdisk til lagring af optagelserne - og alt hvad den ellers kan. Lidt omstændeligt at sætte op til en start - men det har i årevis fungeret klippestablit med KODI EPG, hvor man kan sætte de kommende TV-programmer til at optage - også med serie-optagelser. Helt som i gamle dage! 😊 Vh Claus Redigeret af ClausBP - 10-Juli-2025 kl. 08:27 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |