recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nu må der snart være nogen der slår i bordet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nu må der snart være nogen der slår i bordet.

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Guld medlem Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nu må der snart være nogen der slår i bordet.
    Sendt: 12-November-2025 kl. 18:32

Er det i virkeligheden eleverne der styrer skolen og ikke lærerne?

Da jeg gik i skole var der et bord og en stol til hver elev. Læreren sad ved sit kateder, og bag vedkommende hang en stor tavle med tilhørende kridt.

Min rolle som elev var, at sidde roligt og tie stille, når læreren snakkede, og hvis jeg ville sige noget, skulle jeg række hånden op. 

Den rollefordeling fungerede faktisk rigtigt godt.

Hvad er årsagen til problemerne i den danske folkeskole i nyere tid?

Tror børnene, at skolen blot er en "forlængelse" af deres eget hjem og værelse, og de må det sammen i skolen som de må derhjemme?

Er der for mange forstyrrende elementer i klasselokalet, som i dag nærmest til forveksling ligner et børneværelse eller en legeplads?

Tror forældrene, at det er skolen der har til opgave, at opdrage deres barn?

Skal elevernes telefoner helt ud af skolen, så hvis forældrene har brug for at komme i kontakt med deres barn, må de lægge en besked på en "klasse-telefon" læreren har?

Er en løsning, at læreren må tage fysisk fat i en elev, og i værste tilfælde bortvise denne?

Det kan bare ikke være rigtigt, at de første 10 minutter af en klassetime skal bruges på, at skabe ro i klassen!

Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB 2. Generation (A2169)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2

Beovision 8 40"
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5477
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2025 kl. 19:17
Synes du ikke Mette og Tesfaye slår i bordet?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2025 kl. 00:34
Hvad?!? Ingen afstemning?
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2025 kl. 07:56
I de såkaldte gode gamle dage var der ikke pjat som internet og mobiltelefoner til at distrahere
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2010
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xozzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2025 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Heller ingen forsøg på salg af forsikring. Ting udvikler sig jo.. Wink
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2025 kl. 12:01
Som jeg ser det:

Dårlig ledelse, Inklusion, regnearksledelse og forældre har skabt de største problemer... Nu er mine børn heldigvis færdig med folkeskolen, vi valgte dog efterskole for det sidste år... Men sikken en kamp... 
Her brugte man i perioder op til 15 minutter, efter hver pause til at skabe ro... Uden man formåede at løse det og tage nogen beslutninger overhovedet... Det var lærerne der kom i klemme... Det var super ærgerligt.... Flere lærere endte med at sige op... og jeg forstod dem godt. Men det er en trist udvikling, som ikke ser ud til nogen vil ændre på....

Deres nye med at voldelige elever kan bortvises... Det er der ikke noget nyt i. Voldelige elever har altid kunne bortvises.... 
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4916
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2025 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Er det i virkeligheden eleverne der styrer skolen og ikke lærerne?

Da jeg gik i skole var der et bord og en stol til hver elev. Læreren sad ved sit kateder, og bag vedkommende hang en stor tavle med tilhørende kridt.

Min rolle som elev var, at sidde roligt og tie stille, når læreren snakkede, og hvis jeg ville sige noget, skulle jeg række hånden op. 

Den rollefordeling fungerede faktisk rigtigt godt.

Hvad er årsagen til problemerne i den danske folkeskole i nyere tid?

Tror børnene, at skolen blot er en "forlængelse" af deres eget hjem og værelse, og de må det sammen i skolen som de må derhjemme?

Er der for mange forstyrrende elementer i klasselokalet, som i dag nærmest til forveksling ligner et børneværelse eller en legeplads?

Tror forældrene, at det er skolen der har til opgave, at opdrage deres barn?

Skal elevernes telefoner helt ud af skolen, så hvis forældrene har brug for at komme i kontakt med deres barn, må de lægge en besked på en "klasse-telefon" læreren har?

Er en løsning, at læreren må tage fysisk fat i en elev, og i værste tilfælde bortvise denne?

Det kan bare ikke være rigtigt, at de første 10 minutter af en klassetime skal bruges på, at skabe ro i klassen!

Er der nogen der styrer forum her?

Dette indlæg hører vist til på Aula.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-November-2013
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2025 kl. 17:43
Fint - jeg slår i bordet. 
kan vi ikke snart slippe for alle de random indlæg???

Afstemninger om spil reklamer skal forbydes
Forsikrings “tips”
“Børn opførte sig pænt i gamle dage”
Etc
Etc

0 relevans for forum. Rent støj. 
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Juli-2017
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2025 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Fint - jeg slår i bordet. 
kan vi ikke snart slippe for alle de random indlæg???

Afstemninger om spil reklamer skal forbydes
Forsikrings “tips”
“Børn opførte sig pænt i gamle dage”
Etc
Etc

0 relevans for forum. Rent støj. 
Jeg er helt enig i dette indlæg. Hvis det er hvad der fremadrettet skal foregå her på sitet, så trykker jeg på log ud og sletter min genvejstast til recordere, det er så langt fra hvad jeg er herinde for.

Frank 
Lyngdorf MP60 2.1-B&W 802D-Soundimpress ICE1200-HY252-PU400-ICE50-Tangent powera2-Fosi Audio ZA3-MK S S150mk3-JBL Ti10K-B&W Fpm4-B&W M1-Epson TW7100-Panasonic dmp-ub900-Apple tv4K-Dayton Ultimax 15-22
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2025 kl. 18:53
Hvad har i fået til aftensmad ?

Fik hakkebøffer og kartoffelmos 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 20032
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2025 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvad har i fået til aftensmad ?

Fik hakkebøffer og kartoffelmos 

Ikke rigtigt noget.
Fik stjerneskud på café værftet i Struer til frokost, så jeg et godt mæt….. ;-)

Klaus 
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-April-2020
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2025 kl. 01:54
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Hvad vil du stemme om?
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2

Beovision 8 40"
Til top