|
|
Optagelse af DVB-C på mac |
Besvar
|
| Forfatter | |
Holst83
Ny bruger
Oprettet: 04-Februar-2016 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Optagelse af DVB-C på macSendt: 21-November-2025 kl. 13:08 |
|
Hej forum, jeg har igennem en del år optaget kabel-tv på min mac mini via en usb dvb-c tuner fra Elgato + deres software Eye-tv. Det fungerer fint, men tiden er ved at løbe fra min løsning. Min mini er fra 2012.
Jeg har købt en ny mini, men eyetv 3 softwaren kan ikke køre på den. Der er udgivet en Eyetv 4, men der er min elgato usb tuner ikke længere kompatibel. Er der andre som mig derude, som har haft dette problem og fundet en løsning - f.eks. en anden usb tuner inkl. software? Eller er der nogen, som har en god idé? Jeg ønsker en programguide, at optage, at redigere og at eksportere til mp4 eller lignende format, så det kan gemmes.
|
|
![]() |
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10684 |
Funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 21-November-2025 kl. 13:41 |
|
Jeg ved ikke lige med Mac, men det er da et forsøg være at kigge på hvad Hauppauge og Terratec kan tilbyde. Men hvis det er softwaren der er problemet, så prøv at se om DVBViewer er kompatibel med Mac. Flemming
Redigeret af fltk - 21-November-2025 kl. 13:43 |
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Holst83
Ny bruger
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-November-2025 kl. 13:46 |
|
Tak Flemming, det vil jeg prøve.
|
|
![]() |
|
longjohn2
Guld medlem
Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1059 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: i går kl. 16:47 |
|
Sidste version af MacOS, der understøtter EyeTV 3, er 10.14 (Mojave).
Hvis du installerer en virtual machine software på din nye Mac kan du køre gamle udgaver af MacOS og dermed fortsætte med at bruge EyeTV 3. VMWare Fusion har en gratis version til personligt brug. Oracles VM Virtual Box er open source. |
|
![]() |
|
Holst83
Ny bruger
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 8 timer 59 minutter siden kl. 09:10 |
|
wow - super god idé. Det tror jeg bestemt kan bruges. Jeg må i gang med at læse op på WM virtuel samt finde gamle udgaver af macos. Tak!
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |