recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvide skygger på samsung 40m71
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvide skygger på samsung 40m71

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
homer555 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvide skygger på samsung 40m71
    Sendt: 28-November-2006 kl. 23:39
Har fornylig købt samsungs 40m71 model.
Det eneste jeg ikke kan lure er at der er hvide skygger i hjørnerne af skærmen når der vises et sort eller meget mørkt billede (det ses mest tydeligt i et mørkt rum)
hvis jeg aktiverer strøm sparer funktionen bliver de hvide områder mindre tydelige (forsvinder stort set)
ved billeder som består af andet end meget mørke farver er det ikke muligt at observere disse hvide skygger.

Min computer bærbar lcd skærm laver også sådanne hvide skygger (dog ikke de samme steder (her mest i bunden af skærmen) så er det bare lcd teknikken der forårsager dette?

Har ingen pixel fejl og samsung skærmen kører perfekt, så ville nødig forsøge at bytte det hvis en anden har de samme hvide skygger, og med mulighed for pixelfejl eller andet.

Håber der er en kyndig der har tid til at svare.
MVH
Homer
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 07:19

Hej.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er det en "lille" skønhedsfejl på rigtig mange LCD skærme. Og noget man må leve med. Og det er slet ikke ens fabrikanterne imellem.

Det er noget med, at der bag panelet, er en baggrunds-belysning, og det er denne som er meget svær at lave 100% jævn over hele fladen.
Jeg har 4 "flade" TV i min bolig, og de har alle en smule af det.
De to der har mindst er min JVC og en Dell i soveværelset.
På børnenes værelser, har er der Samsung slærme, og på dem er det tydeligst at se.
Pussigt nok, er der intet at se på min PC-skærm.

Men altså:

På mit JVC kan man lige fornemme det i de nederste hjørner, og det er faktisk så lidt, at der gik flere dage, før jeg bemærkede det.
På Dell anes der en anelse i de øverste hjørner.
På Samsung skærmene, er det i bund og top, og kraftigst på midten.
Min bror har et SONY, og der er det i alle 4 hjørner.

Så jeg tror dit Samsung er helt iorden, med mindre at det da er helt extremt voldsomt.

Redigeret af Pokerface - 29-November-2006 kl. 08:33
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu