recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke TV har du ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke TV har du ?

Besvar Besvar
Afstemningsspørgsmål: Hvilke format har dit TV ?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
69 [81.18%]
16 [18.82%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9436
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke TV har du ?
    Sendt: 30-November-2006 kl. 11:38

Hej

Kan se der er nogle som brokker sig over DR tv-avis i 16:9.
Gad vide om ikke de fleste ejer et 16:9 tv i dag ?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 12:00

Hej

Udmærket afstemning Lahan, men mon ikke de fleste herinde må formodes at have en vis interesse for TV udstyr og derfor også har 16:9 TV, så afstemningen måske ikke er så repræsentativ for det samlede marked.

Jeg er selv en af dem der med stor tilfredshed hilser DR's 16:9 initiativ velkommen, og jeg må indrømme at jeg er ret egoistisk i min holdning til emnet. De der stadig kun har et 4:3 TV må enten købe nyt eller acceptere den kvalitetsforringelse de evt. må opleve på deres 4:3 TV, ellers kommer vi jo aldrig videre med udviklingen.

Det er ligesom hønen og ægget, hvad kommer først, indhold eller hardware. Mange er ikke motiverede for at købe ny hardware før indholdet er tilstede, og os der har købt ny hardware før indholdet var tilstede har måttet leve med 4:3 på vores 16:9 skærme længe. Vil man videre med udviklingen må man sørge for at 16:9 indholdet er der, så vil mange flere blive motiverede for at skifte.

Bliver man ved med at have holdningen at man ikke vil ændre indholdet til 16:9 fordi en stor gruppe ikke har skiftet hardware endnu, så kommer vi aldrig videre, hvis de der endnu ikke har skiftet, samtidig sidder og venter på indhold før de vil skifte. Og jeg tror flertallet af de der ikke har skiftet endnu simpelthen ikke har gjort det pga. manglende indhold der kan motivere et skift.

Det lyder måske hårdt og det vil selvføligelig mest gå ud over den gruppe der ikke har det store budget, det beklager jeg selvfølgelig, men 16:9 behøver ikke betyde at man skal skifte til det helt store dyreste LCD/plasma, det kan også være et billigt prosonic 16:9 CRT til 2-3000,- så gruppen for hvem dette er fuldstændig uoverskueligt vil jeg trods alt mene er forholdsvis begrænset herhjemme, eller ihvertfald et mindretal.

Redigeret af spawn - 30-November-2006 kl. 12:10
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 12:29

Hej "Lahan".

Syn's det er en OK ide med den afstemning, så jeg har også stemt, da jeg regner med at det er OK selvom jeg "kun" har et JVC LCD 16:9 TV.  

Har forresten haft 16:9 TV siden år: 2001.

Redigeret af Pokerface - 30-November-2006 kl. 13:01
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu