|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kasperkopping ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() Sendt: 18-December-2006 kl. 10:39 |
Hey gutter og gutinder... Jeg var inde og prøvekommentere en fodboldkamp for Canal+ igår, og fik resultatet med på en dvd- skive. Man kan se bagpå, at der er optaget noget på skiven. Men men men, den er ikke blevet lukket eller "færdiggjort" om man vil. Så tænkte jeg, at jeg da bare kunne stikke din i min egen HDD/DVD optager (Samsung HD-735) og lukke skidtet, men det får jeg ikke love til. Meddelelsen "you cannot record or play this dvd" kommer frem, og "lukkefunktionen" får jeg ikke lov at benytte. DVD´en spiller heller ikke en en computer. Hvad skal jeg gøre for at få lukket den (jeg vil helst ikke til at skulle ud til studierne igen bare for dét)....? Svar modtages med kyshånd |
|
![]() |
|
norbert ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
![]() |
Den skal lukkes på den optager, den er optaget på - eller en maskine magen til. :-)
|
|
![]() |
|
kasperkopping ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() |
Dvs man kan ikke f.eks smide den i computeren i et dvd-program og lukke den der?
|
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
Hej Kasper,
Som norbert skriver, skal mediet lukkes på samme optager som det er blevet skrevet på (eller optager af samme type) . Dog kan du være heldig at et program som ISOBuster på PC'en kan læse og forstå indholdet alligevel - og udlæse data i DVD-Video/VR format fra din DVD (så vidt jeg husker kan trial udgaven af ISOBuster godt benyttes til formålet). Altså, med ISOBuster kan du være heldig at udtrække indholdet af DVD'en (VIDEO_TS/DVD_RTAV foldere) og efterfølgende brænde til en ny DVD (eller afspille fra PC'ens harddisk). /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
Som nævnt, kender jeg ikke til programmer der kan afslutte for dig (da jeg mener processen på HDD/DVD optageren, lægger mere data på disken). Hvis det lykkes at udtrække data med ISOBuster, kan du evt. med det gratis program IMGBurn prøve at afslutte det u-afsluttede medie (blot for forsøgets skyld - så lærer vi det evt. til fremtidig brug). Find afslutnings-punktet i programmet's menu: Tools -> Drive -> Close Track / Session / Disc. Prøv at afslutte 'Disc' - og lad høre hvordan det forløber ![]() /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |