Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Wind Diesel
Junior bruger
Oprettet: 02-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
|
Emne: Et døgn med MCE sammen med HVR-900 Sendt: 29-December-2006 kl. 13:02 |
Hvilket lækkert døgn.
Haves
En PC’ AMD 3800+ X2 procvessor, 2 GB ram 7900 GT grafikkort Hauppauge HVR-900 fjernbetjening
Ønskes
Mulighed for at timeshifte, bruge EPG og optage udsendelser fra TV’et
Det burde være så simpelt, men ak nej.
WinTV software til kortet er under AL kritik, ganske ubrugeligt...
Har også en Mac hvor jeg bruger EyeTV og det kører noget nær perfekt, men på PC’en no go...
Igår slettede jeg så min Windows XP og installerede Media Center 2005 for at få det til at virke, og efter at have prøver 3 forskellige betadrivere fra Hauppauge, ser det ud til mediacenter accepterede at det nu var en tv tuner tilsluttet, men.. så snart jeg beder den om at scanne kanalerne, så går Mediacenter ned. Kan ikke genkalde filnavnet, i skrivende stund... men det er en .exe fil der laver et illegalt kald.
Nå.. betatester på Windows Vista er jeg jo også, så blev den installeret.. men skulle vist have lavet lidt ordentlig research først... for HVR-900 er pt. Ikke understøttet af Vista ... så her sidder jeg nu.....
Hvad pokker skal jeg gøre for at få Media Center til at køre, for det må pt. Være den smarteste vej at få det hele til at virke på.. hvis bare jeg lige have visdommen til at den exe fil IKKE skal gå ned....
Om 3 timer er jeg hjemme fra jobbet, så bliver Media Center geninstalleret, så håber jeg der er kommet lidt guldkorn her, for at få det til at virke med denne tuner.
Trist, trist dag.....
Har også kigget på andre tuner løsninger, men syntes alle siger Hauppauge er varen man skal satse på, men står stor undrende og kan ikke forstå det, for deres software er da noget,.... polsk agtig er det ikke det ?
|
Kind Regards
Søren Wind
|
 |
Psudo
Bruger
Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 20:10 |
Hvordan ser det ud nu med HVR-900´eren, er den blevet kompatible med Vista efter den har ramt markedet og er blevet mere udbredt?
V.H. Psudo
|
 |
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 21:19 |
Ok, surt.
Jeg har et kort der bruger samme driver som dit kort (nova-t - læs samme installation) og jeg tror du er stødt ind i problemer med install.
Du skal downloade denne fil, der pakker sig ud i en folder.
http://hauppauge.lightpath.net/software/dvb/cd-digital-33c.e xe
Det er en folder der indeholder drivere til dit kort og forskelligt andet. Men det er, skønt det ikke burde, ikke så ligetil alligevel.
Hvis du har installeret tidligere versioner starter du med at køre HCVCLEAR, med den kan man slette gamle drivere. Man kan roligt slette alt og starte forfra. Det kan måske betale sig at køre denne clear, da den også checker på konflikter. Selv om man ikke tidligere har installeret.
Efter det starter man computeren om og bliver præsenteret for et forsøg på install. Man siger nej til at hente på nettet og i stedet vælger man drivere fra den folder man har. De er under drivere og her siger man ok. Jeg har læst at på dette sted skal genstarte og det er nok en god ide.
Der vil være op til flere forespørgsler og man gør det samme hver gang. Og man skal ikke hente noget på nettet, men bruge den folder man har.
Så genstartes der igen.
Nu kan man så vælge setup fra den folder man har lavet og der vil så være mulighede for at installere softwaredrivere og andet, sig ja til det hele.
Nu skulle du kunne skanne kanaler i wintv2000? Sig ok til det.
Det kører kun hvis dit lydkort er sat op!!!! Ellers får du en fejlmelding.
Hvis du ikke kan scanne kanaler i winTV2000 skal du installere driverne om, det gøres i folderen med HCVdriverinstall. Ja, sorry, men der kan være gået noget galt. Så skulle den være der.
Jeg fatter ikke lige at du ikke kan lide wintv2000 programmet. ? Det er da ret godt.
Kunne være sjovt at høre hvordan det gik?
Men hvad med undertekster? Du kan godt vælge at se dem i wintv2000, men du kan ikke få dem med i optagelser. Ved du hvordan det gøres? Altså optagelser med undertekster hvis du bruger DVB-T, ved godt at der også er analog på dit kort.
Redigeret af Ken_T - 11-Marts-2007 kl. 21:37
|
 |
Psudo
Bruger
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 22:35 |
Til Ken_T:
Du har vel set at det er et par måneder siden #1 blev postet, derfor kan han sagtens have fået problemet løst.
Jeg overvejer kraftigt at anskaffe en usb DVB-T antenne og ville så lige høre om der var kommet en driver til hauppauge HVR-900 der er kompatible med vista?
Du omtaler wintv2000, men er det ikke muligt at anvende den i MCE miljøet, istedet for hauppauge ellers udemærkede program?
V.H. Psudo
Redigeret af Psudo - 11-Marts-2007 kl. 22:37
|
 |
Wind Diesel
Junior bruger
Oprettet: 02-September-2005
Point: 31
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 22:48 |
Nej fik det aldrig til at virke, og valgte at bruge hybridtuneren på min Mac' for der virker det 100% uden problemer.
Men lækkert det kan lade sig gøre trods alt.
Tror jeg finder en PCI løsning hvis behovet skulle være der endag - der så er 100% godkendt til Mediacenter eller Vista hvis jeg en dag skifter til det. !
|
Kind Regards
Søren Wind
|
 |
Allan Jensen
Bruger
Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Point: 238
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 23:33 |
Til Ken_T:
Redigeret af Allan Jensen - 11-Marts-2007 kl. 23:34
|
 |
Ken_T
Guld medlem
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 23:34 |
ja, 29 dec  Gad vide hvordan jeg fandt det under seneste emner som nr 3 fra oven? Har lige installeret en ghost backup i dag, men alligevel. Nå, skidt  Ken_T N.B. WinTV2000, er det ikke det samme som "hauppauges ellers udmærkede program"? Men i virkeligheden er man nok nødt til at bruge Dvbviewer hvis man vil have undertekster med på optagelsen. Altså til DVB-T kort.
|
 |
Psudo
Bruger
|
Sendt: 11-Marts-2007 kl. 23:44 |
Ken_T skrev:
ja, 29 dec 
Gad vide hvordan jeg fandt det under seneste emner som nr 3 fra oven? Har lige installeret en ghost backup i dag, men alligevel.
Nå, skidt 
Ken_T
N.B.
WinTV2000, er det ikke det samme som "hauppauges ellers udmærkede program"?
Men i virkeligheden er man nok nødt til at bruge Dvbviewer hvis man vil have undertekster med på optagelsen. Altså til DVB-T kort.
|
Bortset fra du har citeret mig forkert og fået vendt mit spørgsmål, tror jeg at jeg er ved at have styr på de muligheder (og begrænsninger) DVB-T giver. Men sagens kerne drejede sig om specifikt HW support på hauppauge HVR-900 på Vista, og om nogen herinde havde gjort sig erfaringer, dyrtkøbte eller ej?!
V.H. Psudo
|
 |
Ken_T
Guld medlem
|
Sendt: 12-Marts-2007 kl. 23:54 |
Psudo: Jeg tror jeg på en eller anden måde har fornærmet dig, men det er i så fald ikke med vilje, jeg har ikke forsøgt mig med sarkasme eller andet. Jeg ved nok slet ikke hvad du mener? du siger "Du omtaler wintv2000, men er det ikke muligt at anvende den i MCE miljøet, istedet for hauppauge ellers udemærkede program?" Det er ovenstående jeg har misforstået og vendt på hovedet, ikke?. Jeg ser det sådan at du ikke opfatter WinTV2000 som det samme som det TV program Hauppauge leverer. Det kan da godt være at du slet ikke har brugt winTV2000, eller at du havde kendskab til et andet program fra hauppauge. Ja, et eller andet. Derfor spørger jeg, men jeg forsøger ikke at være sarkastisk. Det er ikke muligt at skrive på en måde der helt udelukker stavefejl eller formuleringer der kan forståes anderledes end tiltænkt, men jeg gør mig i det mindste umage.  Ken_T
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 13-Marts-2007 kl. 00:53 |
#Ken_T
Skal vi ikke bare konstatere at Psudo behøver lidt mere tid til at sætte sig ind i Hauppauges produkter. Så vender han forhåbentligt tilbage med nogle gode erfaringer senere som vi alle kan glædes over
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Psudo
Bruger
|
Sendt: 13-Marts-2007 kl. 16:42 |
Rolig nu MCenterFreak!
Jeg er skam bekendt hauppauge produkter, og har selv et pvr-150 i min MCE 2005´er!
Jeg har bl.a anvendt wintv2000 til at porte VHS over til DVD.
Ydermere er jeg ikke det mindste fornærmet over Ken_Ts post, blot spøgt med en forkert citat teknik.
Jeg mente i min post at hauppauge wintv2000 ikke bruges som tvtuner SW i mce skallen, da MS benytter sit eget.
Da Ken_Ts oprindelige post ikke dækkede tuner opsætningen i MCE skallen, var det bare et område jeg søgte afdækket.
Men før det hele ender i "Ungdomshus vs. Politi" må jeg heller skynde mig at købe et DVB-T usb kort og håbe det er kompatibelt med vista...
V.H. Psudo
Redigeret af Psudo - 13-Marts-2007 kl. 16:45
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 13-Marts-2007 kl. 16:49 |
#Psudo
Det er det fantastiske med Emoticons eller Smileyer som de kaldes her. Man kan skrive det mest fornærmende og så vupti en enkelt og alle ved at det er humoristisk ment.
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |