recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD Billedkvalitet på Pioneer PDP 507XA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD Billedkvalitet på Pioneer PDP 507XA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hirtshals Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD Billedkvalitet på Pioneer PDP 507XA
    Sendt: 03-Januar-2007 kl. 08:52
Jeg søger efter den optimale billedkvalitet fra min Panasonic EH-65 Harddisk recorder til Mit plasma Pioneer PDP 507XA.

De er forbundet via HDMI. Harddisk recorderen. Her kan man vælge mellem forskellige opløsningen bla. 720p eller 1080i eller Automatic detection. Jeg har sat den til Automatic detection.

Når jeg ser DVD film - viser Plasmaskærmen 1080i.

Er det optimalt at sætte den til Automatic detection ??
1080i - så høj opløsning er der vel ikke på en alm DVD film ??
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2007 kl. 09:08
sæt den til 720p   de er samme opløsning som panelet i tv
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12437
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2007 kl. 11:10
720p er ikke det samme som 1365*768. Ved at afspilleren skalerer til 1280*720 og fjernsynet så skal skalere til 1365*768, får man TO omgange skalering, hvilket er slemt for billedkvaliteten.

Fjernsynet er pænt godt til at skalere, så det skal selv sørge for skaleringen. Optimalt ville det være at sende 480/576i ind i TV'et, men det ser ud til at man i dette tilfælde må nøjes med 480/576p.

Redigeret af Naiera - 03-Januar-2007 kl. 11:12
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 17:13

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

... får man TO omgange skalering, hvilket er slemt for billedkvaliteten.

Jeg er ikke enig. Jeg har selv et Pioneer 427XD tv og en 545HX-S recorder, tilsluttet via HDMI, og har testet frem og tilbage. NB. TV'et er kalibreret efter amerikansk tilgængelige ISF inddstillinger samt DVE kalibreringsdisc'en. Min konklusion er, at man får det bedste tv-billede ved at lade recorderen opskalere til 720p frem for 1080i eller 576i (som er det filmen ligger i på dvd'en). Jeg tror det hænger sammen med at recorderen har en lidt bedre scaler end tv'et (VQE10), og at tv'et er rigtig godt til at behandle et 1280x720p signal, da dette, er det signal, der kommer tættest på tv'ets native opløsning på 1024x768. At man så kan kalde det for en dobbelt skalering af det oprindelige billede, rager mig en papand sålænge billedet er bedst muligt. Men jeg ved så ikke, om dette også gælder for andre producenters lignende udstyr, fx Panasonic.

/Tarkin

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu