|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() Sendt: 03-Januar-2007 kl. 21:00 |
hej alle hvad skal jeg vælge hvis jeg gerne vil ha' en grafikkort HDMI udgang til mit MCE. skal det være med AGP x8 som mit nuværende MB understøtter eller SKAL det være med PCI-E. Grunden til jeg vil skifte til et med HDMI/HDTV udgang (er der forskel?) er, selvfølgelig et godt billed men ISÆR det at lyden er med i samme kabel - for det er det vel hvis der står at kkortet har HDMI/HDTV.......hvad for kort findes der til dette?? Redigeret af Stay_Bamboocha - 03-Januar-2007 kl. 21:42 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Det er er vist ikke mere end 1 uges tid siden eller to, at der var en debat om det her. Prøv at bladre lidt tilbage i trådene.
|
|
![]() |
|
GunsNRosesRocks ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Køb to "Geforce 8800 GTX", og put dem i SLI-konfiguration (altså to grafikkort i den samme maskine), de skal helst være fra ASUS, da de laver de mest stabile... - Du har nu det bedste grafiksystem, der overhovedt kan købes for penge...
Redigeret af GunsNRosesRocks - 03-Januar-2007 kl. 22:47 |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
Og det mest støjende samtidig med at det er super overkill til en htpc. ![]() |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Stay
Hvad er det for et fjernsyn du vil bruge det til? Og dit motherboard, ved du hvad det hedder? Det grafikkort du nu har, har du navnet på det? Ved du hvad det RAM du nu benytter hedder? Du syntes måske det er mange ting at spørge om, men man kan ikke give dig et præcist og godt råd uden at man ved lidt mere. Ken |
|
![]() |
|
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
Mit fjernsyn er et Panasomic PV60, et AS-Rock MB med AGP x8, grafikkort gammelt Geforce3 64Mb og PC2700 333mhz - skal KUN bruge det til alm brug og TV, ikk game med det. og lyd/billed SKAL være i samme HDMI-kabel......så ved ikk præcist hvad det skal hedde?? Redigeret af Stay_Bamboocha - 04-Januar-2007 kl. 08:08 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Der er faktisk i hvert fald et kort, nemlig Sapphire Radeon X1600Pro HDMI, som har HDMI udgang og der er muligvis flere, men om de leveres til AGP er nok virkelig tvivlsomt, men det kan da være.
En anden ting er så, at du vil have både lyd og videosignal i samme kabel. Det er jo også det man kan få med en HDMI kabel, men er problemet ikke her, at et grafikkort ikke leverer lyd ud, det skal derimod tages fra et lydkort. Et nyt bundkort med grafik og DVI udgang og derefter et konverterings kabel til HDMI kan jo også levere et højopløst signal, men lyden er man nok nødt til at acceptere separat. (hvis det er det rigtige bundkort) Men så skal man nok købe nyt ram og måske CPU (muligvis, men ikke nødvendigvis) |
|
![]() |
|
![]() |
Kan det da på INGEN måde lade sig gøre at få lyd OG billed i samme HDMI kabel fra computeren, enten som grafikkort eller On-board på et MB, og til ens TV??? |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
Jeg har endnu ikke haft fingerne i et grafikkort med hdmi udgang men jeg er ret sikker på at de få der er må markede pt ikke har mulighed for at håndtere lyd. For at de skal kunne håndtere lyden skal det enten være udstyret med egen lydchip (altså have lydkort indbygget) eller også skal man bruge et loop kabel fra lyd udgangen på computeren til grafikkortet (ligesom man gør på nogle tvkort) Jeg tror desværre du må vente noget tid endnu indtil hdmi bliver mere udbredt |
|
![]() |
|
MrBech ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 81 |
![]() |
Hej Jeg har et MSI NX7600GT Diamond Plus med HDMI. Det er super og der ER lyd med over HDMI. Der er et kabel med du forbinder til dit lydkort og så er lyden med over HDMI kablet til dit TV. Jeg har det kørende på Windows Vista Ultimate 64bit - super... Se det på: http://www.msi.com.tw/program/products/vga/vga/pro_vga_detai l.php?UID=758 Koster ca. 1.700,00 kr. inkl. moms Redigeret af MrBech - 04-Januar-2007 kl. 21:52 |
|
![]() |
|
Mikey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 227 |
![]() |
Hej Stay_Bamboocha Har ligeledes et MSI NX7600GT Diamond Plus med HDMI og det virker bare *SS*. Mener dog at det SKAL være SPDIF lyd over et coax kabel, du trækker enten fra motherboardet hvis du har onboard SPDIF lydudgang eller endnu bedre et decideret lydkort og til grafikkortets coaxstik. Jeg tror ikke du kan køre almindeligt stereolyd over HDMI kablet men er ikke sikker. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, jeg kan se at der er 2 kort med HDMI nemlig geforce 7600GT med HDMI og Sapphire X1600Pro HDMI. I hvert fald Sappires kort kan fås til AGP. Men det gælder nok også et 7600GT?
Og at begge kort har lyd fra HDMI kablet via SPDIF koblet med et lille kabel fra lydkort til grafikkort. Let at koble. Godt nok! Godt at blive klogere, stor tak. Syntes også jeg læste at der ver bundkort med HDMI udgang (Abit) det må jeg lige checke ud. Redigeret af Ken_T - 05-Januar-2007 kl. 06:47 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |