Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Briii
Bruger
Oprettet: 20-December-2006
Status: Offline
Point: 51
|
Emne: Toshiba 37" WL 66 Z - Noget galt?? Sendt: 08-Januar-2007 kl. 18:26 |
Hejsa.. Jeg har haft mit nye tv i en 3 uger nu og synes generelt at der er et fantastisk billede derpå... Men to gange har det set vildt underligt ud i få minutter og så er det væk igen.. Jeg har vedhæftet billeder af det.. Vi har et tv mere koblet til og på samme tidspunkt var der ingenting galt på det tv - kun min fladskærm.. Er dette her noget jeg skal være nervør for eller???  
Redigeret af Briii - 09-Januar-2007 kl. 08:49
|
 |
kfkv
Bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Point: 191
|
Sendt: 08-Januar-2007 kl. 20:19 |
Måske er det bare atmosfæriske forstyrelser?
|
------
Mvh Kasper
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
|
Sendt: 08-Januar-2007 kl. 20:27 |
Det ligner ihvertfald ikke noget TV'et kan finde på at gøre.
Var kilden digital tv af en eller anden slags - sattelit, dvb-t, selector, lignende ?
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Briii
Bruger
|
Sendt: 08-Januar-2007 kl. 21:35 |
Hmm nej det kommer bare via normal antenne
Og det er altid startet på TV2... Og TV2s TTV på skærmen er virkelig træls, det fungere ikk ordentligt, men på det andet gammeldags tv, der står det klart nok... Så virker lidt underligt... Kan det være antennekablet??? Nogle kanaler står nemlig meget skarpere end andre..
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 08-Januar-2007 kl. 22:07 |
Ja - det kan sagtens være antennekablet, eller signalet, eller den måde du har fordelt kablerne imellem dine enheder. Det ligner ihvertfald mere et signalproblem end et problem med TV'et.
Hvordan er din kabling ? er der splittere, lange kabler, andet ?
|
|
 |
Briii
Bruger
|
Sendt: 08-Januar-2007 kl. 22:10 |
Ved ik hvad slags det er, for det er de gamle der styre det ;)
Men ved bare det er nogle gamle kabler som går fra stikdåsen og over i fladskærmen og via et "t-stik" i fladskærmen så ind i det andet tv (som intet er galt med)
Men da det gik galt med billedet på fladskærmen, der var begge tv tændt, og vi var på samme kanal.. Men der var intet galt på det gamle tv. Kun på min fladskærm og det fortsætter selvom man skifter kanal, det holder kun op når man slukker for skærmen og tænder igen... Så burde det ikk være skærmen??
Redigeret af Briii - 08-Januar-2007 kl. 22:19
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 08-Januar-2007 kl. 22:20 |
ok - lyder ikke alt for optimalt, men burde dog fungere nogenlunde :-)
Du kan evt. prøve at pille T-stykket af og sætte kablet direkte fra stikdåse i fladskærmen, og evt. prøve et andet antennekabel fra stikdåse til fladskærm og/eller T-stykke. Der er altid lidt tab i et T-stykke og der kan være problemer med skærmning enten i kablet eller i T-stykket.
|
|
 |
Briii
Bruger
|
Sendt: 08-Januar-2007 kl. 22:22 |
Ja men så burde det jo gå ud over begge tv og ikke kun fladskærmen???
Det er kun fladskærmen den er galt med de to gange det er sket... Og det går kun væk når jeg slukker og tænder igen...
Men der er intet galt med det gamle tv selvom fladskærmen ser træls ud.
|
 |
spawn
Guld medlem
|
Sendt: 08-Januar-2007 kl. 22:52 |
tjo - til dels - men det er ikke altid teknikken følger logikken 100%
Det er da også en mulighed at det er skærmen, men en forudsætning for et ordentlig billede er altid en ordentlig signallevering, så det er første sted at fejlsøge. Kan man derefter udelukke dette som fejlkilde, kan man gå videre med selve skærmen.
|
|
 |
Briii
Bruger
|
Sendt: 08-Januar-2007 kl. 22:56 |
Rigtig nok..
Men ja.. Det er sket to gange i den måneds tid og hver gang har jeg bare slukket og tændt det igen... Og så virker det igen.. Men jo signalet er heller ikk så godt..
|
 |
Diamanten
Bruger
Oprettet: 24-Maj-2006
Point: 122
|
Sendt: 08-Januar-2007 kl. 23:47 |
Hej Briii,
Ud fra din beskrivelse, samt dine udmærkede billeder ville jeg skyde på en defekt i TV'et Det kunne tyde på en varmefejl når problemet opstår efter nogen tid og derefter forsvinder igen når TV'et slukkes og tændes.
Det jeg bl.a hæfter mig ved er at problemet opstår på et ganske almindelig analogt signal uden der er nogle digitale kilder imellem og for mig at se virker det som om der er et eller anden system i den måde fejlen viser sig på hvilket tyder på noget digital signal behandling.
Håber naturligvis at jeg tager fejl, selvom det ville være et knæk på min faglige stolthed
Held og lykke....
Redigeret af Diamanten - 08-Januar-2007 kl. 23:48
|
 |
Briii
Bruger
|
Sendt: 09-Januar-2007 kl. 08:33 |
Hmm okay det lyder ikke godt... Yderligere, så prøvede min mor at tænde det her til morgen og der kom ingen billede frem, hun måtte slukke og tænde det igen og så var billedet der i andet forsøg...
|
 |