recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sharp Aquos 37XD1E v. mirai DTL-642E500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSharp Aquos 37XD1E v. mirai DTL-642E500

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
wc-kenno Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: Sharp Aquos 37XD1E v. mirai DTL-642E500
    Sendt: 17-Januar-2007 kl. 09:28

Jeg er ved at få valget kogt ned til disse to TV.

Sharp Aquos 37XD1E v. mirai DTL-642E500

Sharp kender jeg dog af navn, men jeg ved ikke hvad Mirai står for. Har nogle herinde erfaringer med mærkerne eller endnu bedre med de nævnte skærme? Mirais specifikationer ser ret imponerende ud, men holder det i virkeligheden? Skærmen skal bruges til film og sport.

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 10:05

Hej!

Hvis det skal bruges til "film og sport"-som du skriver,så skal du jo have en plasma.

De 2 nævnte lcd mener jeg overhovedet ikke at man kan sammenligne:

Denne SHARP regnes af mange blandt de bedste lcd overhovedet-mens den anden er et decideret discount produkt.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
TheBig.... Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2006
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 15:31

Jeg ville vælge Sharp, Mirai kender jeg ikke, andet for et billige produkt, valget er dit.

Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2005
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 15:56

Mirai betragtes som noget af det allermest low-end på markedet lige i øjeblikket, hvilket også afspejles i deres overordnede prissætning. I mine øjne er sammenligningen mellem de to apparater meget ulogisk

Jeg ville til enhver tid vælge Sharp'en over Mirai skærmen. Men hvad med Panasonic PV60?

www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 17:08

tja - mon ikke der stadig findes mennesker som ikke betegner en skærm til vejlende pris på ca. 19.000,- for allermest low-end eller discount - specielt set i lyset af den generelle prisudvikling nedad for fladskærme.

men ellers er jeg enig i at Mirai generelt må betegnes som et low-end mærke, selvom jeg nu foretrækker at man ser og tester et nyt produkt i virkeligheden inden man så skråsikkert dømmer det ude. Dermed ikke være sagt at jeg forventer noget særligt fra denne skærm

Mht. specifikationerne, skal man huske at de ikke fortæller noget somhelst om billedkvaliteten eller for den sags skyld om specifikationerne i sig selv da de kan måles og opgives forskelligt fra producent til producent. Det eneste rigtigt intreressante i specifikationerne er panelets opløsning på 1920x1080 men den kan i modsætning til sharp eks. ikke vise 1080p kun 1080i. Der mangler også Component indgang, hvilket er en stor brist.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 17:56

Jeg har arbejdet med flere Mirai skærme efterhånden, og hvis du kender mig, så ved du, at jeg sidder med skærme hver eneste dag. Derfor synes jeg nu heller ikke min kritik mangler et videre grundlag.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 18:39

Hvor skriver jeg at din kritik mangler grundlag ? - tværtimod skriver jeg at jeg heller ikke selv forventer mig noget særligt fra denne skærm og påpeger endda nogle oplagte minusser, ligesom jeg skriver at jeg er enig i at Mirai generelt er et low-end produkt, så jeg forstår ikke rigtigt indlægget ?

Men erfaringsgrundlag eller ej mener jeg dog stadig ikke at man kan lave en objektiv vurdering af kvalitetsniveauet på et produkt man aldrig har set, højest en subjektiv forventning baseret på tidligere erfaringer. Den er man selvfølgelig velkommen til at udtrykke.

Redigeret af spawn - 17-Januar-2007 kl. 18:40
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 19:12

Så må jeg have misforstået intensionen i din åbningslinje fra forrige kommentar.

Objektiv eller ej, baseret på mit kendskab til det specifikke panel, der sidder i skærmen, vil jeg stadig holde på, at mit estimat er meget mere kvalificeret end mange andres. Det svarer lidt til, hvis du arbejder med blomster, og du har en fornemmelse af, hvordan det dufter, når roser og tulipaner mikses. Om end det nok ikke er det du laver i dagligdagen, så håber jeg du kan se pointen, uden at tro jeg prøver at insinuere noget om din person.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 22:04

Blomster er rigtigt nok ikke min profesion, men jeg kan sagtens se pointen og er ikke det fjerneste uenig med dig. Selvfølgelig giver dit erfaringsgrundlag en langt bedre mulighed for at give et kvalitativt estimat på hvad produktet har at tilbyde, og jer er iøvrigt også helt enig med dig i dit estimat.  

Intensionen i min åbningslinie var heller ikke at sætte spørgsmålstegn ved din vurdering, men egentlig mere en kommentar til at jeg syntes ikke at prisen på 19.000,- signalerer discountprodukt på samme måde som deres tidligere TV's prissætning har gjort, og jeg kan sagtens forstå hvis nogen med mindre erfaringsgrundlag end dig opfatter det som et bedre produkt end det måske er når de læser 1920x1080 og en prislap på 19.000,-  man kan trods alt få et 42" Pio plasma for samme pris.

Samtidig kan jeg måske undre mig lidt over prissætningen på dette, hvis det stadig er ligeså meget discountkvalitet blot med et panel med højere opløsning (hvilket jo i sig selv ikke behøver at øge kvaliteten) for så er det efter min mening absolut ikke 19.000,- værd.

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 07:11

Hej!

Det er fordi at man lige nu kan sælge FULL HD skærme som varmt brød......og måske nemt kan snige en prisstigning ind alene på det.

Prisen undrer også mig en del-men får mig ikke til at regne med at den er bedre end SHARP......som er det helt store "hit" på lcd markedet i øjeblikket.

Så herfra bliver der peget på SHARP.

Hvis man derimod KUN er interesseret i råd fra folk som har set dem begge live----ja,så er jeg bange for at der ikke kommer et eneste indlæg i denne tråd.

Spawn:Er du RADIKAL?

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 08:56

måske

Jeg tror du har ret Irev, det er et ret pænt spring i prissætning i forhold til deres tidligere modeller og det skyldes sikkert hovedsagligt at det er et FULL HD panel. Det sælger. Men skulle jeg vælge ville jeg klart også hellere have Sharpen eller et Pio plasma.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 10:09
spawn: Jamen, så er vi jo enige
Til top