recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste universal fjernbetjening?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste universal fjernbetjening?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jean78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste universal fjernbetjening?
    Sendt: 19-Januar-2007 kl. 11:04
Hej

Jeg overvejer at købe et Toshiba 32WL66Z-tv fra Digitalo.de til 5.400 kroner. Jeg har dog i et stykke tid fulgt forskellige tråde om netop det tv, og der har jeg læst, at den oprindelige fjernbetjening ikker er særlig god.

Derfor vil jeg meget gerne vide, hvilke universal-fjernbetjeninger, jeg roligt kan købe - og ikke mindst hvilke jeg skal holde nallerne fra. Er der nogen, der har erfaringer med det?

Jeg har desuden Samsungs PS-42Q7H inde i billedet - jeg ved, at jeg ikka kan sammenligne lcd med plasma eller omvendt - der bliver økonomien og størrelsen på min nye stue, der afgør slaget.

Hvordan er fjernbetjeningen til et Samsung PS-42Q7H? Skal man også købe en universal-fjernbetjening til det tv?

Håber, at der er en eller flere, der kan hjælpe...

Jean

PS: Tak for alle de råd, jeg har læst mig frem til i de andre tråde!
Jean
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 14:27

Jeg synes du skal se på Logitech Harmony fjernbetjeningerne. Med sådan en kan du betjene alle dine enheder. De fås fra 500 kr og op til ca. 1700 kr.

http://www.logitech.com/index.cfm/products/features/harmony/ DK/DA,CRID=2078

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=206& ;Sort=Wanted&Soegeord=harmony

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 15:31
Jeg hopper lige på...

De remotes fra Logitech.. så vidt jeg kan læse mig frem til så skal den konfigureres på computeren - lyder lækkert nemt og fedt.

Men kan man være sikker på den kan betjene ens TV, DVD mv? De skriver jo de har en kæmpe database, men med mit held er mit TV nok ikke deri.

Kan den lære fra andre remotes?
Til top
Jean78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-November-2006
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 17:26
Tak for svaret med Logitech.... måske, man skulle prøve sådan en Harmony 785 eller 555. Er der en, der har prøvet dem?

Jeg har desuden set nogle fra Oneforall. http://www.oneforall-int.com/index.html

Er der en, der kender til dem?

Jean
Jean
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 18:39
Til top
corder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-November-2004
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 18:47

Oprindeligt skrevet af Jean78 Jean78 skrev:

Tak for svaret med Logitech.... måske, man skulle prøve sådan en Harmony 785 eller 555. Er der en, der har prøvet dem?

Jeg har desuden set nogle fra Oneforall. http://www.oneforall-int.com/index.html

Er der en, der kender til dem?

Jean
Jeg har prøvet en 895. Den er rimelig nemt at indstille til diverse medier. Men det helt store problem er at de er alt for omfattende i deres betjening. Det betyder at i displayet er der alt for mange funktioner, som du ikke kan bruge til det medier den skal betjene. Du har ikke mulighed for at slette disse funktioner i displayet, hvilket betyder at det f.eks. til min HDD sony hx-900 er 13 sider med funktioner og mange af de funktioner jeg rent faktisk kan bruge er spredt på alle sider.

I stedet har jeg købt en Philips multifjernbetjening. Der er de knapper jeg skal bruge til TV og satelit og så har jeg valgt at beholde min fjernbetjening til HDD.

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af corder corder skrev:

Jeg har prøvet en 895. Den er rimelig nemt at indstille til diverse medier. Men det helt store problem er at de er alt for omfattende i deres betjening. Det betyder at i displayet er der alt for mange funktioner, som du ikke kan bruge til det medier den skal betjene. Du har ikke mulighed for at slette disse funktioner i displayet, hvilket betyder at det f.eks. til min HDD sony hx-900 er 13 sider med funktioner og mange af de funktioner jeg rent faktisk kan bruge er spredt på alle sider.

I stedet har jeg købt en Philips multifjernbetjening. Der er de knapper jeg skal bruge til TV og satelit og så har jeg valgt at beholde min fjernbetjening til HDD.

Det er fordi du går i Device mode. Det bør man normalt ikke gå ind i men i stedet have sat Aktiviteter op, og lægge de funktioner man ønsker særskilt fremme ind på "knapperne". Så er det kun de relevante funktioner der er fremme. I ovennævnte tråd kan du se hvordan jeg har sat min Harmony op.

Iøvrigt kan du slette funktioner fra Device displayet ved at slette dem i web interfacet. 

Så jeg vil tillade mig at sige at du programmerede din 895 forkert,  hvilket er lidt ærgerligt da du nu har skilt dig af med den på grund af det

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 21:11

Kører 895'eren egentlig på RF eller IR?

Jeg leder nemlig efter en RF...

Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 21:30
895 kan begge dele.
Til top
argiex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2006
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 09:38
Jeg har lige købt en Logitech 555, og den er meget fornuftig.
Den er nem at bruge og forholdsvis nem at programmere.

Eneste kritik punkt er at nogen af tasterne er af klik typen, de  larmer  
Denon 3806 7.1 receiver
Pi7 front, center højttaler
Coral CX-5 baghøjttaler
Optoma HD72i projektor
Toshiba HD-EP35 HD-DVD
PS3 Bluray
Xbox360
Nintendo Wii
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 10:03

Oprindeligt skrevet af corder corder skrev:

Nåeh, så har du måske en fjernbetjening til salg

Søren

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu