|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() Sendt: 23-Januar-2007 kl. 12:29 |
Jeg er i gang med at opbygge en HTPC client/server løsning, nærmere beskrevet her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19709& PN=1 Jeg bruger DVBViewer (kan streame live TV og optagelser inkl. undertekster til clienten); men en tynd client kunne måske også have interesse i forbindelse med andre mediecenter programmer. Den skal kun bruges i stuen til at afspille medier (live TV, optagelser, billeder, musik,...) over mit hjemmenetværk. Mine krav (eller mangel på samme) er: Kabinet: Sort og lille, Max 45 cm i dybden (inkl stik bagpå) dvs ikke meget over 35 cm, bredde og højde ikke afgørende. Være rimeligt lydløs, uden at jeg vil være fanatisk. Skal kunne vækkes fra hibernate vha. USB. Måske er der en anden løsning, se http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19421& PN=1&TPN=2 2xUSB bagpå (Til MCE Remote og måske et mini USB keyboard) Grafikkort: DVI udgang (vigtigt!), passivt kølet? Jeg vil ikke satse på at den skal kunne klare MPEG4 (h.264). Onboard er formodentlig OK? Harddisk: 20 GB er nok (kan man overhovedet få det i dag?) RAM: 512 kB DVD ROM-drev (afspilning af CD/DVD) Netkort Bundkort: ??? Strømforsyning: ??? Processor: En Atlon 64 3200+ ved jeg er rigeligt til opgaven; men der er jo også støj at tage hensyn til. Er en intell bedre? OS: Windows XP Home PCI slots: ingen (der skal dog være plads til et evt. grafikkort) Lydkort: Onboard er OK (bruger kun stereo lyd, men AC3 er da en udvidelsesmulighed og er sikkert standard) Firewire: For en sikkerheds skyld Behøver ikke: Printerudgang, Seriel udgang, indgange foran (måske til høretelefoner) Lyder det fornuftigt? Har overvejet at købe en brugt på nettet. Fx en barebone. Men ved ikke rigtigt noget om, hvor lydløse de forskellige mærker er. Kommentarer og råd er meget velkomne. Redigeret af Delphi - 16-Februar-2007 kl. 07:00 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |