recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Finetuning af Samsung LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFinetuning af Samsung LCD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Blade Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Emne: Finetuning af Samsung LCD
    Sendt: 05-Februar-2007 kl. 09:30

Hejsa

Jeg har et Samsung 40 61BX lcd tv, og har lige anskaffet mig kalibrerings dvd-en lavet af Joe Kaene. I den forbindelse vil jeg høre om der er nogen der har brugt meget tid på at indstille omtalte fjernsyn ud fra den dvd, og meget gerne hvad i endte med af værdier for kontrast og lysstyrke og også hvordan i fik indstillet farveværdierne?

Jeg ved godt jeg ikke ville kunne overføre det direkte til mit fjernsyn men måske det kan indikere hvad jeg skal gå efter.

Det jeg har mest svært ved er indstilling af kontrasten og så få fine tunet de grønne farveværdier. Synes godt jeg kan ramme de blå og røde nuancer ved hjælp af filteret, men de grønne er lidt sværere.

Men kom endelig med gode råd. Og i må også gerne fortælle mig hvilke dvd-film i ligesom bruger som reference film for at se om fjernsynet er godt nok indstillet.

Mvh

Jacob

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 10:54
Specielt brigthness (lysstyrke) bør du selv indstille ud fra DVE, da den optimale værdi vil afhænge af dit specifikke TV (der er forskelle i produktionen) og din DVD afspiller.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu