recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp os i denne jungle.....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp os i denne jungle.....

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
dg1509 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp os i denne jungle.....
    Sendt: 05-Februar-2007 kl. 15:36

Hej til jer alle..

Som I kan se er jeg(vi) ret nye i dette forum. Vi står som så mange andre at skulle skifte vores alm. fjernsyn ud med en fladskærm. Jeg har hele tiden været fast besluttet på at det skulle være en LCD skærm. Har læst meget om kortere levetid på plasma, højere elforbrug, burn in og purple snakes. Jeg ved nu at det med kortere levetid ikke betyder noget, da man nok alligevel skifter det ud igen inden det brænder sammen og det med højere elforbrug er en skrøne. Jeg kan forstå at hvis man ser mest TV på sit fjernsyn så er plasma det der anbefales pga. af højere billedkvalitet. Vi skal stort set kun bruge det til TV kiggeri via kabeltv, DVD-film, har ingen x-box og har aldrig vores pc'er sluttet til skærmen. Vores datter på 3½ år har dog fået en V-tec spillekonsol som vi gerne vil kunne bruge på det. Og vil man kunne bruge noget som playstation på et plasma. Ja, om I kan læse ved jeg ikke så meget om disse ting.

Vi kunne godt tænke os en 37" til max. kr. 10.000 men selvfølgelig gerne billigere (køber nok i Tyskland)

Efter at have læst mange emner på denne side står valget nu mellem:

Pana TH37PX60

Toshiba 37WL 68P ell. 37WL67Z (hvad er forskellen ud over 67Z har full HD)

Samsung 37R72B

Jeg ved godt I alle vil sige Pana TH37PX60, men jeg hælder stadig lidt til LCD pga burn-in og slanger, men jeg ved ikke hvor stor risikoen er for at man får problemer. Håber der er nogle af jer med forstand på det kan komme med vejledning og gode råd. Tak for et alletiders forum.

Redigeret af dg1509 - 05-Februar-2007 kl. 15:43
Mvh. Dorthe
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 15:39

Ja det er lidt svært at få kvantificeret risikoen.

Jeg ved ikke om jeg tør hægte mig på fælleskøb Pioneer efter al den kritik i en anden tråd om skygger etc. Så jeg hægter mig lige på denne tråd.........

Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 15:54

Hvad er det egentligt du vil vide præcist - du har jo selv sagt at alle herinde vil sige Pana 37PV60 det er der nok en god grund til

Hvis du hellere vil havde LCD så skal du købe det, men jeg tror ikke at du får bekræftiget dit valg på dette forum. Men hvis du holder fast i at det skal være LCD så er Toshiba bedre end Samsung (det er Sony, Philips og Sharp sådan set også).

Redigeret af Ullum - 05-Februar-2007 kl. 15:54
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 18:13
Hvorfor ikke 42PV60 ???

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 18:33
Det er vist fastslået at Panasonic 37PV60 er det bedste køb lige nu til 9.600,- kr. hos Tape Connection, men der findes en del 32" LCD alternativer til noget under de 10.000,- kr. hos bl.a. Elgiganten, hvis man altså kan lide den slags steder og ikke har et problem med at handle der.

Jeg vil helt klart foretrække Panasonic 37PV60, med 42PV60 som det alternative køb, til det du skriver i skal bruge det til.
Hvis i har kabeltv, så køb en Selector, både i stedet for en DVB-T tuner eller 42PX60 og fordi billedet står knivskarpt (testet på 42PV45).

Samtidig har Hifiklubben det helt rigtige vægophæng til 1499,- kr. hvor det koster 2999,- til 42"
Til top
renevk67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 18:40

Kim Jespersen skrev

Det er vist fastslået at Panasonic 37PV60 er det bedste køb lige nu til 9.600,- kr. hos Tape Connection.

For mig at se har Kim ret. I får svært ved at finde et bedre fjernsyn til den pris. Drop tyskland og køb det hos Tapeconnection. I får den service som I har brug for der, det kan man godt være ret usikker på ved køb i tyskland medmindre man er vant til den slags handler.

Ved denne panasonic er der heller ikke den store fare for burn-in, slitage og andre lignende skræmmehistoríer om Plasmaskærme. Disse svagheder ved plasma skulle være minimeret i denne panasonic.

Redigeret af renevk67 - 05-Februar-2007 kl. 18:41
Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 19:10
En tommelfinger regel er hvis man overvejer 37" så gå efter en 42" ....

Husk de gamle regler for afstand til TV ikke gælder længere. 2.5 til 3.0 meter er en god afstand til en 42PV.

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
renevk67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 21:11

Det er rigtig nok, men hvis man vil have en 37 tommer til under 10.000 kr så er  panaen at foretrække. Men hvis jeg havde vidst at 42 tommeren ville komme så hurtigt ned i pris, så havde jeg ventet på den. Men som Storm P sagde engang: det er svært at spå, især om fremtiden.

Selvfølgelig vidste jeg priserne ville falde, men ikke med den fart. Jeg tror selv Panasonic er irriteret over det

Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
Til top
van the man Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 21:44

Kim Jespersen skrev
Samtidig har Hifiklubben det helt rigtige vægophæng til 1499,- kr. hvor det koster 2999,- til 42"

eller du kan spare "lidt" og købe et universal ophæng til både 37 og 42" i Harald nyborg til 249,-

mvh jens

Redigeret af van the man - 05-Februar-2007 kl. 21:46
panasonic TH-42"px80
sagem81 hdbox canaldigital.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
Sony RDR-HX750B
avance dana
Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 22:19

dg1509 - velkommen til. Selvom du stiller det spørgsmål som er stillet 117 gange før, har du trods alt gjort dig umage med at følge med her på boardet for at komme tættere på dit valg, men alligevel er du i tvivl - og det forstår man godt, for der er mange pudsige historier om fordele og ulemper ved både det ene og det andet.

Om man skal vælge plasma eller LCD er nærmest en religionskrig, men jeg kan sige det helt klart ud fra min egen erfaring: til det du beskriver (alm. TV brug) - vælg plasma !  Jeg har selv begge - både Panasonic 42PV60 og 32" Toshiba LCD - begge superskærme og jeg er 100 % sikker i min vurdering: Plasma har et flottere billede, meget mere kraft på farverne, dybere sortniveau, i det hele taget mere kapaw på billedet. Ikke sådan at forstå, at LCD er dårligt - jeg ville måske vælge det hvis jeg skulle bruge det som computerskærm, men til alm. TV brug med flotte billeder er plasma klart bedst.

Selvfølgelig læser man meget om slanger og andet kryb, jeg har ihvertfald ikke set nogen og en del af mine venner som også har valgt Pana 42PV60 på min anbefaling har udtrykt stor begejstring over billedkvaliteten og ingen negative effekter.

Med hensyn til størrelsen kan jeg kun sige som de andre her: Hvis du går efter en 37" - så køb en 42" - du vil ikke fortryde det. Jeg kan garantere dig for, at min næste udskiftning bliver til en 50" når jeg får overbevist konen om nødvendigheden

Held og lykke med dit valg.

Iøvrigt: Jeg har købt flere ting i Tyskland, men ikke skærmene. Jeg ville ikke bøvle med at skulle ævle med en Tysk forhandler om forsendelse af så stor en genstand som en fladskærm i tilfælde af service. Giv den smule ekstra det koster at handle med en fornuftig forhandler herhjemme.

Hos en af dem der reklamerer meget her på boardet har du både retur- og ombytningsret, så du kan prøve dig frem hvis du er i tvivl.

MVH dunlop

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af van the man van the man skrev:

Kim Jespersen skrev

eller du kan spare "lidt" og købe et universal ophæng til både 37 og 42" i Harald nyborg til 249,-

mvh jens

Til en kvalitetsskærm hører bare et kvalitetsophæng
Ej pjat, jeg kan godt lide ideen med at jeg kan hive skærmen ud fra væggen hvis der skal arbejdes bagved, jeg har prøvet at balancere en 42" plasma ned fra "fast" ophæng. Ikke nødvendigvis sjovt at skulle rode med kabler efter den er hængt op.
Til top
van the man Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 01:24

den fra HN kan jo tiltes op og ned så det voldte ikke mig probl. da jeg skiftede kabel på mit forleden, men det er jo en smag sag om man vil have det ene eller det andet

jeg syntes bare det er mange penge at gemme væk bag en skærm.....

de kunne jo feks bruges på et rigtigt fedt  hdmi kabel eller noget lign.

mvh jens

Redigeret af van the man - 06-Februar-2007 kl. 07:41
panasonic TH-42"px80
sagem81 hdbox canaldigital.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
Sony RDR-HX750B
avance dana
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu