Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pj2000
Bruger
Oprettet: 18-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
|
Emne: Billede flyt på en Pana 42pv60 Sendt: 07-Februar-2007 kl. 08:23 |
Hej alle Jer begejstrede ejere af en Panasonic HT42PV60.
Jeg er selv meget begejstret for mit nye TV, utrolig flot billede, men jeg kommer fra et Philips 32" CRT widescreen, og den havde lidt bedre styr på aut. justering af formaterne, og man kunne tilmed rykke billedet op og ned hvis fx. teksterne kom for langt ned.
Jeg oplever med min PV60 at bunden af bogtaver som p og g i nederste tekstlinie bliver skåret af - Det sker ved filmformat hvor filmen sendes med bjælke foroven og forneden og hvor jeg med auto aspekt opnår at bjælken foroven fjernes og kun findes i bunden hvor teksten står. Men så er det altså at den skærer bunden af bogstaverne.
Har prøvet om jeg kan rykke billedet med piltasterne, som på mit CRT TV, men det lader sig ikke gøre og jeg kan ikke finde noget om det i manualen.
Findes der en skjult justering heraf? - Min datter og svigersøn har samme TV, men her er optræder fænomenet ikke? - derfor kunne jeg forestille mig at det er til at justere !
Udover dette kan Auto aspekt gøre at billedet står og skifter format selv langt inde i en udsedelse/film, hvilket kan være generene. Her kunne Panasonic være bedre. Men ellers et forrygende godt TV !
Hilsen Preben
|
 |
troelsit
Guld medlem
Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
|
Sendt: 07-Februar-2007 kl. 08:50 |
Der findes ikke en finjustering af billedet som der gjorde på dit CRT - desværre.
Jeg oplever også at Auto Aspect ikke altid kan bestemme sig - så jeg styrer billedestørrelsen manuelt afhængig af udsendelsen.
|
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
 |
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
|
Sendt: 07-Februar-2007 kl. 13:57 |
Som Troelsit skriver, så kan du ikke rykke billedet på en fladskærm, men hvis problemet er hos dig og ikke hos din datter, så er det din opsætning.
Du skal ind i menuen på din DVD/Selector og sætte den til noget i retning af: Tv modtager: 16:9 Jeg er sikker på at det er denne funktion du har problemer med ellers kan du ikke have problemet mens andre ikke har.
Denne funktion findes sikkert også på andet digitalt udstyr, hvor underteksterne sendes seperat fra billedet. Du kan ikke gøre noget ved de kanaler der sender et letterboxed 4:3 billede, hvor teksterne er faste i bunden.
Redigeret af Kim Jespersen - 07-Februar-2007 kl. 13:57
|
 |
mjohansen
Super bruger
Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Point: 349
|
Sendt: 07-Februar-2007 kl. 14:30 |
Kim Jespersen skrev:
Som Troelsit skriver, så kan du ikke rykke billedet på en fladskærm,
|
Det må jeg straks hjem og fortælle min JVC 37M60, så den kan holde op med at tilbyde den funktion 
Michael
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 07-Februar-2007 kl. 14:43 |
Hej!
Som beskrevet andetsteds,så kan man på en Pioneer 503hde flytte billedet i alle formater med pile-tasterne.!
Jeg ved at man også kan flytte billedet på ældre Samsung plasma-men ved ikke med de nyere(kom ind Hother)
Havde regnet med at mit 507xd også kunne dette-men desværre ser det ikke ud til det......
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
|
Sendt: 07-Februar-2007 kl. 15:42 |
mjohansen skrev:
Kim Jespersen skrev:
Som Troelsit skriver, så kan du ikke rykke billedet på en fladskærm,
|
Det må jeg straks hjem og fortælle min JVC 37M60, så den kan holde op med at tilbyde den funktion 
Michael |
Fedest, så er der nogen der kan flytte billedet. Det var ellers Philips/elgigantens undskyldning for en del tid siden efterhånden, at det kunne man bare ikke på en fladskærm.
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 07-Februar-2007 kl. 15:56 |
Det der med "Loefte billedet" paa CRT skaermene for faa underteksterne med, ellers forsvandt den anden linie ligesom i bunden af skaermen. Uden denne funktion var det uden mening saelge disse Tv.
Grunden til denne loeftning var ligesom indbygget i 16:9 CRT Tv 
"In ancient times", da havde nogen Tv en knap for justering af billedets hoejde, virkede baade i Top og i Bund selvklart.
Jeg troede da tekst og billede var adskilt paa Fladskaermene Tekst skulle vel indsættes af den digitale tuner.
Redigeret af moho - 07-Februar-2007 kl. 15:58
|
 |
pj2000
Bruger
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 07:02 |
Takker for de mange indlæg - men jeg kan desværre konkludere at det bare er noget jeg må leve med 
Tippet med at jeg skal indstille min DVD og Selector til 16:9 er ikke relevant, idet jeg ingen Selector har og min HDD/DVD er sat til 16:9. Det er ved direkte TV jeg har problemet med de manglende bunde i bogstaver som g og p.
Det er ærgeligt at Panasonic ikke har helt styr på format valg, idet dette TV dermed havde været meget tæt på perfekt.
/Preben
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 09:01 |
pj2000 skrev:
Takker for de mange indlæg - men jeg kan desværre konkludere at det bare er noget jeg må leve med 
Tippet med at jeg skal indstille min DVD og Selector til 16:9 er ikke relevant, idet jeg ingen Selector har og min HDD/DVD er sat til 16:9. Det er ved direkte TV jeg har problemet med de manglende bunde i bogstaver som g og p.
Det er ærgeligt at Panasonic ikke har helt styr på format valg, idet dette TV dermed havde været meget tæt på perfekt.
/Preben |
Du kan sætte Panaen på "just" eller "16:9" i billedemenuen, så skulle den undlade at "zoome ind".
Redigeret af nextgeneration - 08-Februar-2007 kl. 09:44
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |
pj2000
Bruger
|
Sendt: 12-Februar-2007 kl. 08:38 |
Til nextgeneration - Jeg kan ikke se nogen indstilling til "just" eller "16:9" i billedemenuen. Vil du venligst fortælle hvor jeg finder den indstilling?
Men det løser vel heller ikke mit problem - jeg vil jo gerne have at den tilpasser billedet sådan at jeg får størst muligt billede der hvor udsendelsen ikke sendes i 16:9 men har sorte bjælker med teksten delvist vist i den nederste. Kun auto aspekt fylder skærmen mest muligt ud i de tilfælde.
Sætter jeg den fast til 16:9 er det vel det samme som at vælge 16:9 på fjernbetjeneren.
/Preben
|
 |