Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
|
Emne: Radio signal gennem tv kabel? Sendt: 07-Februar-2007 kl. 18:36 |
Nu har jeg haft min HTPC i en del måneder nu men har ikke fået trukket noget kabel til radioen.
Er der ikke noget med at man kan købe en slutbox og sætte på ledningen inde ved min HTPC og så er signalet fordelt i tv og radio på den?, istedet for jeg skal ud i gangen og trække et nyt kabel, som er rigtig besværligt.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 07-Februar-2007 kl. 19:26 |
Hvis kablet har begge signaler Radio/TV, så ja ellers ikke.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 07-Februar-2007 kl. 19:41 |
Hmm okay, var det ikke engang sådan at tv delen af stikket faktisk havde begge signaler og slutboksen delte signalet i 2, hvor det til tv gik lige igennem og det til radio gik gennem et modstand også virkede radio også?
Mener bare for mange år siden jeg satte en slutbox på det ene kabel jeg havde på værelset også virkede radio stikket også, men det kan jo godt være det er lavet om siden.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 07-Februar-2007 kl. 19:51 |
Hvis det kabel du har trukket frem til din PC, fra vægdåsen i forvejen kun har TV signal, så er der jo allerede foretaget en adskillelse, så der vil ikke være Radio i kablet.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 10:37 |
Hvis du har en "normal" antennekonfiguration så er det sandsynligvis således:
2 antenner på taget, 1 radio og 1 TV (måske flere TV antenner hvis Sverige etc)
Kablerne fra de forskellige antenner samles i en boks der sidder på antennemasten
1 kabel fra denne boks går ned til en boks der sandsynligvis er oppe på loftet. Den får så noget 230 volt så den kan fordele og forstærke signalet
Fra denne boks går der et kabel til alle de steder hvor der er stik til TV og radio
I disse stik er der en udgang til TV og RADIO
Har du trukket et kabel fra TV udgangen kan der kun komme TV ud af det, og det samme med RADIO der kan ikke vise TV
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 11:03 |
okay vi har kabel tv, så jeg har bare en slutbox i lejligheden..
Jeg mener bare at kunne huske da jeg boede hjemme hos de gamle trak jeg et kabel fra stuen og satte det til mit tv (et kabel fra tv'et af..) og senere da jeg gerne ville have radio kanaler, satte jeg en slutbox på det kabel, og vupti nu virkede tv stikket til tv, og radiostikket til radio.. men som sagt, det kan da godt være jeg har taget fejl, og det kabel jeg trak fra faktisk var det kabel som gik til slutboxen i stuen.. det er jeg bare ret sikker på det ikke var..
|
 |
Think-T-wice
Bruger
Oprettet: 15-September-2005
Point: 246
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 16:29 |
Du kan godt gøre som du skriver, og der VIL være radio, men med meget nedsat styrke, det må komme an på en prøve hos dig mht kvalitet osv..Radioen er normalt ikke så følsom..
Alternativt, skift den første Tv stik dåse fra en slut til en Sløjfe f.eks Triac TD263 eller Td278 (m. data) og flyt den slut dåse til din pc.
Redigeret af Think-T-wice - 08-Februar-2007 kl. 16:30
|
Mvh
Think-T-wice
|
 |
superkdx
Guld medlem
Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 1069
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 16:45 |
Vil da lige høre om det er muligt, at sætte en fordeler på sit tv, og så sætte antennestikket(tv) fa væggen i den ene indgang og radiokablet fra væggen i den anden udgang.??
Er der så mulighed for at høre radio via tv.??
|
 |
superkdx
Guld medlem
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 16:46 |
Vil da lige høre om det er muligt, at sætte en fordeler på sit tv, og så sætte antennestikket(tv) fa væggen i den ene indgang og radiokablet fra væggen i den anden indgang.??
|
 |
NikolajC
Guld medlem
Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 20:06 |
Alternativt kunne du bruge Web Media plugin'en og streame det som internet radio i stedet. Synes endda lydkvaliteten er bedre.
|
 |
Think-T-wice
Bruger
Oprettet: 15-September-2005
Point: 246
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 20:25 |
superkdx skrev:
Vil da lige høre om det er muligt, at sætte en fordeler på sit tv, og så sætte antennestikket(tv) fa væggen i den ene indgang og radiokablet fra væggen i den anden indgang.??
|
Nej!
desuden kræves der også seperat Radiotuner i TV.
|
Mvh
Think-T-wice
|
 |
superkdx
Guld medlem
|
Sendt: 08-Februar-2007 kl. 21:01 |
Okay det bare fordi på mit tv, står der at jeg kan hører radio..
(Phlips pf 429631d)
Men det vel kun igennem digital signal så..??
|
 |