recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til guide igennem LCD-Tv Junglen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til guide igennem LCD-Tv Junglen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
palle82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Februar-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til guide igennem LCD-Tv Junglen
    Sendt: 13-Februar-2007 kl. 14:38
Hej

jeg står og skal til at købe mit et LCD-tv 32 tommer. Det vigtigste er at det leverer et rigtigt pænt billede fra pc´en af med VGA input og 1:1 pixelmapping, da den skal bruges som ekstra computerskærm(til spil,websurf osv) og som mediacenter. Tv tunerens kvalitet gør ikke så meget da jeg alligevel sjældent ser tv

Jeg kiggede på et Toshiba 32WL66Z da det har fået ros mange steder, men fandt ud af den ikke understøtter 1:1 pixelmapping:-( (men hvilken opløsningen kan man sende til tvet over VGA??

derefter har jeg kigget på Samsung R72 tvet, men der er mange delte meninger angående dette tv

så har jeg kigget lidt på LG´s Tv men de har fanme så mange forskellige og aner ikke hvad forskellen er imellem dem

er 3 som jeg har kigget på
LG32LC2R
LG32LC3R     hvad er forskellen på disse tv?? 3´eren er billigere

og så den noget dyrere LG32LB2R

hvad er forskellen på LB og LC serien?? LB tvet er 2kilo dyrere

eller er der nogle som har andre forslag?

Patrick

Til top
palle82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Februar-2007
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 14:49
Fandt ud af at LB2R er et 100hz fjernsyn og har noget som hedder "Perfect black", men er det 2k værd?
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2007 kl. 19:15

Oprindeligt skrevet af palle82 palle82 skrev:

Fandt ud af at LB2R er et 100hz fjernsyn og har noget som hedder "Perfect black", men er det 2k værd?

Hej!

Det kan kun DU svare på-efter at have set dem begge 2

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Jazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2007
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 01:58

Hej,

Jeg har selv et LB2R TV, og synes det er de 2k mere værd i forhold til de andre. Begge de nævnte modeller og dog også ret fede.

Grunden til jeg smed 2k mere på bordet:

1)    Det har et lækkert design. Dette betyder ikke alverden for mig, men det gør det for min kæreste. Jeg må dog indrømme, at hun fik ret!

2)    Det har drejefod. Det er lækkert, hvis du – som jeg – ikke nødvendigvis vil have dit TV hængende på en væg.

3)    Fjernbetjeningen er faktisk ret pæn, og meget funktionel. Der er i øvrigt mulighed for at programmere den i en vis udstrækning!

4)    Lyden er væsentlig bedre end på normale standard TV. Det skyldes muligvis den indbyggende sub, selv om der ikke ligefrem er tale om HI FI kvalitet!  

5)    Uden at kunne sige alt for meget rent teknisk om Pure Black teknologien, så ser det ud til at virke. Pure Black-teknologien forøger eftersigende sværtning i billedet, og dette må være en fordel sammenlignet med traditionelle LCD-fjernsyn. Ikke desto mindre synes jeg der er en væsentlig forbedring i forhold til den tidligere model – LB1R!

6)    Perfect Motion-teknikken skalerer billedet op fra 50 til 100 billeder pr. sekund i PAL-systemet og fra 60 til 120 billeder i NTSC-systemet. Resultatet er et knivskarpt billede selv ved hurtige bevægelser, og dette er rent faktisk tilfældet. Ikke desto mindre kommer der nogle meget uhensigtsmæssige skygger omkring de objekter der bevæger sig hurtigt. Det er lidt svært at forklare, men det ligner mest af alt de ”bølger” der er omkring kuglerne i filmen Matrix! Det er faktisk så irriterende, at jeg har slået PM-teknikken fra. (Ved dog ikke om skyggerne skyldes en forkert indstilling fra min side). Om det så betyder at TVet ikke kører 100 Hz men ”kun” normale 50 Hz, skal jeg ikke kunne udtale mig om. (Skyggerne er der i øvrigt ikke når jeg tilslutter Xboxen, og så er billedet virkelig skarpt!).

7)    TVet er stor set lydløst!

Nå, det var alt for denne gang. Hvis du vil se TVet i action, kan du se det i Elgiganten. Her koster det 13k – på nettet kan du som du ved hente det til 8k.

Jazzy!

Redigeret af Jazzy - 01-April-2007 kl. 13:59
Få en gratis pokerbog på texaspoker.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu