|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() Sendt: 20-Februar-2007 kl. 23:33 |
Faldt lige over denne artikel. Det bedste citat fra artiklen: http://www.trustedreviews.com/editorial/2007/02/18/Waiting-f or-the-Wii-and-1080p/p1
Redigeret af troelsit - 20-Februar-2007 kl. 23:37 |
|
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530 Squeezebox V3 Minipods Bass-station |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Well.... Eftersom man har vedtaget 720p som standard for fremtiden højopløst tv vil man ingen glæde få af en større opløsning der... På HDDVD og Blueray kan fordelen med højere opløsning diskuteres. Jeg arbejder i Hifiklubben som deltidsjob ved siden af studierne og har set både Samsung og Sony's blueray afspiller samt Toshiba's nyeste maskine som også håndterer 1080p ... Disse har været sat sammen med Sharps nye XD1E og RD1E skærme med fuld HD. På still-billeder kunne man godt se forskel, men når billedet kørte må jeg indrømme at forskellen var lille... Hvis du slutter en pc der kan klare en opløsning der er så høj, så vil jeg mene du kan få fuld udnyttelse af din skærms kræfter... Men at kunne forsvare at skulle betale 3-5.000 mere for en skærm fordi den er fuld HD, det kan jeg betvivle... Mvh Casper |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
Pointen er jo at når man sidder i alm. afstand til TV'et er det til ingen verdens nytte.. Man skal jo helt tæt på og hvor mange gør lige det? |
|
Panasonic 42PX60EN
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Jeg er enig i at man på de gængse panelstørrelser næppe kan se forskel på om der er 1920x1080 eller 1024x768 pixels. En måske lidt overset fordel ved et 1920x1080 panel med mulighed for 1080p/24 input er at man kan se HD-DVD og Blu-Ray film uden skalering af input. Redigeret af JesperLund - 20-Februar-2007 kl. 23:45 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Men er det ikke mere en teoretisk fordel?
White paperet siger: Blu-ray is stored at 24fps, as originally filmed, and according to the paper, this can easily be recombined by the deinterlacer in the TV or the player to create a progressive signal – so 1080p isn’t needed for movie content. |
|
Panasonic 42PX60EN
|
![]() |
|
pemoz ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
Det var lige det sidste jeg skulle høre om emnet.... har gået og overvejet om det skulle være Sharp XD1 Full HD eller Pio 507XA... jeg køber Pio'en i morgen hos TC.... glæder mig
![]() |
|
Pioneer PDP-507XA
Samsung LE32M51 Denon S-301 Xbox 360 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Jo, hvis din de-interlacer virker efter hensigten (korrekt inverse telecine), skulle 1080i@60Hz være lige så godt som 1080p/24. Det vigtige er at du undgår skaleringen. På den anden side er 1080p/24 input et naturligt krav for et 1920x1080 panel... |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |