|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
casper.skovgaar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
![]() Sendt: 27-Februar-2007 kl. 09:47 |
Jeg er ved at lave en HTPC til et fælleskøb på min arbejdsplads:
Der er følgende krav til HTPC'en: - Pænt kabinet, skal ikke fylde mere end en stor forstærker. - Pris ca. kr. 7000 - Optage analog tv, dual tuner er ikke et krav - tråndløs internet forbindelse - HDMI og s-video udgang (skal både virke til nye fladskærme og ældre billedrørs fjernsyn) - fremtidssikret - Lydløs eller næsten lydløs Indtil videre har jeg fundet følgende hardware: Kabinet: SilverStone LC04 kr. 1400 Størrelsen og stilen er perfekt. Både ATX og Mirco-ATX CPU: Core 2 Duo E6400 2.13 GHz kr. 1600 Virker som det bedste bud til prisen CPU blæser: ZALMAN CNPS 7700-Cu kr. 250 Skulle være rimelig lydløs og køle godt i forhold til prisen Bundkort: ASUS P5V-VM SE DH Digital Home Series kr. 600 Har onboard lyd, billed og WiFi RAM: 1 GB / DDR II SDRAM / PC2-6400CL5 kr. 900 Har læst i en anden tråd at den skulle være god til prisen TV-kort: Hauppauge WinTV PVR-150 MCE kr. 500 Har kun analog tuner, men kan på et senere tidspunkt erstattes af en digital tuner. Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 320GB kr. 650 Skulle være rimelige lydløse DVD: Pioneer DVR 111DBK (Sort) kr. 250 Tilfældigt udvalgt Kabinet blæser: Papst 8412NGL 80 mm kr. 100 Fornuftigt støj niveau Samlet pris ca. kr. 6250 Her er så mine spørgsmål: 1: Bundkortet har godt nok onboard grafikkort, men det har kun en vga udgang, dette er jo ikke optimalt. Jeg har jo brug for en dvi udgang og en eller anden tv udgang til de gamle fjernsyn. Skal jeg også have et grafikkort med i setup'et (f.eks et NVIDIA GeForce 7600 GS med dvi og tv-out) eller skal jeg finde et andet bundkort? 2: Hvis jeg også skal have et grafikkort i kabinettet, er der så både plads til et pci tv-kort og et pci-e grafikkort? Jeg har ikke helt styr på de riser kort og hvad man kan? SilverStones dokumentationen vedr. kabinettet er meget mangelfuld. 3: Hvad gør jeg med ir-modtageren? Jeg kan ikke se om det er muligt at indbygge den i kabinettet. Nogle forslag til hvordan man gør det? |
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Ser godt ud :) 1) Ville finde et andet bundkort.. uden onboard grafik, da det alligevel ikke opfylder dine krav. Ville gå efter et bundkort med Intel 965P chipset eller G965 (Onboard grafik) hvis du kan finde et med HDMI / DVI (Kræver nok et add2 kort, så nok bedre at købe et alm. grafikkort) I marts / april kommer de nye low-end DirectX 10 kort, måske interessant at vente på.. da vi snakker HDMI / HDCP som standard. 2) Ja, dette er ikke tydeligt på deres hjemmeside. Prøv evt. at undersøge ved forhandlere af kabinettet, hvad de har af Riser-kort. 3) Køb en fjernbetjening med eksternt IR-øje, så kan denne gemmes pænt et sted omkring fjernsynet.. Dette er bedre end hvis det var integreret da man naturligt altid vil pege på sit tv. |
|
![]() |
|
casper.skovgaar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
![]() |
Tak for svaret. 1: Jeg faldt for ASUS bundkortet fordi det havde indbygget WiFi. Men jeg vil da lige kigge på nogle andre. Hvorfor anbefaler du lige Intel 965P chipsettet? 2: Ja, jeg må en tur ud i det virkelige liv, med mindre andre har nogle erfaringer :) 3: ok |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Jeg ville umidelbart finde et andet kabinet. Dels synes jeg ikke (men
det er jo personlig smag) at det er specielt kønt at se på, og dels så
finder jeg det problematisk at det ikke er i fuld højde, dvs ikke har
plads til flere udvidelseskort.
Lige nu er der kun plads til 2 kort, dvs et grafikkort og en tuner. Får du lyst til et bedre lydkort, er du screwed. Får du lyst til mere end en tuner, er du screwed. Kort sagt, det er ikke særligt opgraderingsvenligt. Jeg så at du skrev at størrelsen var en faktor, men der findes mange kabinetter derude som er store nok til at holde PCI og grafikkort uden risere, samt ikke virker store og klodsede. |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svaret. Du har ret det er ikke et særligt opgraderingsvenligt kabinet og møg besværligt med de riser kort. Men det er et kompromis jeg har valgt i forhold til størrelsen og design. Hvis jeg vælger de rigtige komponenter, burde det ikke blive et problem med kun to udvidelsesporte. Størrelsen på kabinettet er 420 mm (W) x 115.5 mm (H) x 309.4 mm (D) Især dybden er vigtigt, 30cm betyder at man nemt kan finde plads i et tv-bord til den. De fleste kabineter er op til 45 cm i dybden, og det er bare for meget. Bredden på 42 passer til de fleste standard hifi kabineter. Og højden skal bare ikke være meget højere. Men jeg vil meget gerne have forslag til alternative forsalg til et kabinet, som kan lette mit projekt. Redigeret af casper.skovgaar - 27-Februar-2007 kl. 14:27 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har sendt en mail til SilverStone og spurgt om det er muligt at bruge ovennævnte bundkort + et PCI tv-kort + et PCI-e x16 grafikkort. Jeg vender tilbage med deres svar, hvis jeg får et...
|
|
![]() |
|
![]() |
Så har jeg fået svar fra SilverStone.
Det skulle være muligt at bruge det valgte bundkort. Jeg skal bare burge et PCI-e riser card og et flexible pci riser card: PCI express riser card til kr. 203 hos MidtData http://www.silverstonetek.com/products-rc02.htm PCI flexible riser card til kr. 179 hos MidtData |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |