|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SimpleUser ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-August-2006 Status: Offline Point: 231 |
![]() Sendt: 27-Februar-2007 kl. 11:08 |
Er der nogen der kender denne DVB-T tuner Anysee2.0? Kan tilsluttes via usb og kan klare undertekster. Er der nogen der ved om den kan "styres" via MCE - eller Vista? Dvs planlægge optagelser.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Undertekster har ikke noget med hardwaren at gøre... Det er softwaren, der anvendes der er afgørende og MCE (ehome) klarer ikke undertekster... Muligvis kan et eller andet medfølgende propriotært software måske klare DVB-subtites... Gå den anden vej rundt i stedet, find det program du vil bruge først og find så ud af hvilke TV-kort, dette program supporter... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
SimpleUser ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-August-2006 Status: Offline Point: 231 |
![]() |
Ok tænkte det nok. Men under alle omstændigheder så kan MCE vil afspille de ting som er optaget af det propiotære software,. Optager vist i mpeg. Tør ikke umiddelbart satse på at jeg kan få dvb viewer til at spille. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvor mange DVB-T tunere kan gå i usb porten (2.0) og som har 1. Medfølgende software der kan håndtere danske dvb-t undertekster 2. der kan klare program guide 3. planlægge optagelser i det medfølgende software 4. kan tilsluttes ekstern antenne signal, f.eks fra tag antenne. Glæder mig til at høre fra jer |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Prøv at ligge på Hauppauges hjemmeside..., de har USB-enheder http://www.hauppauge.nu/pages/products/swe_1prod_family_prod s_digital-t.html Der er vist noget med at Hauppauges eget software understøtter subtitles... Derudover findes der til Hauppauge kortene de særlige BDA-drivers, det betyder at også DVBviewer vil kunne anvendes, så besværlig er det nu heller ikke at få til at virke.... Der er ikke den store forskel i omfanget at sætte Hauppauges software op eller DVBviewer. Det grundlæggende er at få sat drivers korrekt op til TV-kortet... (står de rigtig i kontrolpanel/system) Med Hauppauge kortet kan du jo forsøge dig med begge muligheder, hvis du skulle have lyst... Redigeret af avh - 27-Februar-2007 kl. 14:06 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
God ide! Desværre kan jeg se at TDC, som sælger Hauppauges usb stick, må komme med en disclaimer om at den ikke altid kan vise teksterne. Men er vi ikke enige om at hvis vi kører med f.eks DVBViewer, å er det muligt at se danske undertekster, bla med Hauppauges tunere |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, hvis du installere de rigtige BDA-drivers, så vil DVBviewer virke korrekt med undertekster og også kunne optage dem... Der er også andre kort, som kan anvendes, bare der findes de rigtige drivers.. f.eks. også fra Technotrend (www.dvbshop.net) http://www.technotrend.de/english/download/download.html Det er ligegyldigt, hvilket TV-kort man anvender af hensyn til undetekster... |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak!! Jeg er af den forsigtige type, så jeg vil som udgangpunkt købe en usb stick, hvor jeg ved det medflg. software kan håndtere teksterne. Og så vil jeg derfra forsøge mig med DVBviewer. Pinnacle og Terratec skulle stick incl software der kan klare det. Er der nogen preferencer her, mht billedekvalitet? |
|
![]() |
|
![]() |
Der er princpielt ikke forskel på billedekvalitet ved DVB-Tv-kort.... Hvis et DVB-kort modtager dårligt signal, kommer der hack i billedet og ved meget dårligt signal, pixelering af billedet.... Der er selvfølgelig forskel på tuner-delen mellem de forskellige fabrikater... Men er modtageforholdene i orden, vil der ikke være forskel på billede-kvaliten fra de forskellige kort.... Betragt det som data, der modtages og fortolkes og displayes. Det er også svært at sige noget om "data"-kvaliteten af det et netkort modtager... Den skulle gerne være OK altid, medmindre der er fysisk noget galt... Ligesom ved undertekster er selve DVB-TV-kortet ikke bestemmende for hverken billede eller lydkvalitet.. (forudsat der ikke mistes data) Det er ikke som ved analoge TV-kort... Redigeret af avh - 27-Februar-2007 kl. 22:34 |
|
|
|
![]() |
|
Mikael Andersen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Hvor mange DVB-T tunere kan gå i usb porten (2.0) og som har 1. Medfølgende software der kan håndtere danske dvb-t undertekster 1: Anysee kan håndtere danske undertekster. 2. der kan klare program guide 1: Anysee kan klare program guide. 3. planlægge optagelser i det medfølgende software 1: Anysee kan planlægge optagelser i det medfølgende software 4. kan tilsluttes ekstern antenne signal, f.eks fra tag antenne. 4. Anysee kan tilsluttes ekstern antenne signal, f.eks fra tag antenne. Se: http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=401 343 Med venlig hilsen [/QUOTE] |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
#Mikael Det ser jo rigtigt godt ud Kommer du med en anmeldelse når du har prøvet det Det ser jeg frem til!
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Mikael Andersen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Hej igen MCenterFreak
Jeg bruger Anysee både hjemme og på kontoret. Den virker perfekt. Hjemme har jeg sat en stueantenne på, da modtage forholdene ikke er helt gode. Hilsen Mikael |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |