recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ac3 filter hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketac3 filter hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2006
Status: Offline
Point: 366
Direkte link til dette indlæg Emne: ac3 filter hjælp
    Sendt: 01-Marts-2007 kl. 17:11
Hej,

Når man ser dvd film på sin computer med to højtalere er lyden en hel del lavere en ellers.

Der er installeret nyeste version af ac3 filter på computeren.

I indstillingerne for ac3 er der mange parametre, som man kan ændre på, eksempelvis dynamic range compression (DRC).

Det kunne være rart med nogle erfaringer for, hvordan andre har indstillet sit ac3 filter.

Og hvordan kan en almindelig dvd afspiller (også de billige fra bilka) indstille lyden, så det bliver tilpas? Kan man ikke gøre noget tilsvarende til pc'en så man ikke skal ændre indstillinger for hver film?

Takker.
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 21:56

Hej,

Glem AC3Filter.. ffdshow er løsningen

Afinstallere AC3Filter og installere ffdshow til både billede og lyd. Her kan du enable Volume Normalize, samt DD plejer ikke at blive så lavt når ffdshow benyttes.

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 23:41
ffdshow er glimrende løsning på dit problem (og generelt glimrende), men det er måske et forkert konfigureret program du bruger til at afspille DVDer. Det lyder lidt som et problem jeg har hørt om hvor programmet afspiller et 5.1 lydspor på 2 højtalere og lydstyrken stiger hvis du vælger et stereo lydspor.
Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2007 kl. 06:30
Ok, tak for svarene.

Jeg kører pt med Dscaler5 og ac3 filter.

Anvender Media Player 11 til dvd afspilning, jeg går ud fra at den anvender ovenstående to codecs til billede og lyd henholdsvis.

Pc'en er forbundet til 19" tft skærm og almindelig 4:3 tv via tv-out.

Hvad er forskellen på ffdwhow og Dscaler5? Er det ikke begge et video codec?

Takker.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu