recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - analog signal i LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketanalog signal i LCD

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
CliffClavin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: analog signal i LCD
    Sendt: 08-April-2007 kl. 22:37

Jeg er lige trådt ind i den digitale verden - så bær over med den ringe viden...

Jeg har lige købt et Toshiba 32WL66 og det er nu gået op for mig at TDC kabel TV ikke ser så godt ud som jeg havde regnet med... Jeg har dog nu forstået det er et analog signal og jeg vel skal bruge et digitalt.

Problemet er dog at vi har grundpakken og egentlig ikke har brug for mere.. men det er vist ikke muligt at få en selector til grundpakken.. Spørgsmålet er om vi kan forbedre signalet fra TDC kabel på en anden måde? Er der et alternativ til selector osv.

Som sagt er vi ikke til at betale det vilde om mdr. da vi ikke bruger det hele tiden...

Håber i kan give råd!

/CC

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 22:43

De eneste kanaler der kan modtages Digitalt i Grundpakken er DR og TV2, samt filmkanalerne fra Canal D og Viasat.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2074
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 22:45
Hej CliffClavin.

Det lyder ikke til at i ser meget tv.

I kan evt. købe en dvb-t modtager, og en stueantenne.

Så kan du modtage DR1, DR2, TV2 digitalt.
Jeg ved selvfølgelig ikke om det er nok for jer
at i kun kan modtage disse kanaler digitalt.

mvh
Til top
renevk67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 22:48
Jeg har købt en dvb-t modtager og da jeg først har fået den og set kvaliteten har jeg meldt kabeltv fra. Den kvalitet jeg får DR1, DR2 og TV2 i er helt suverænt jeg ville næsten ikke orke at se på et analogt signal igen. Og så slipper jeg for at betale 200 kr om måneden for en masse kanaler jeg næsten ikke gider se på alligevel. Kan anbefales hvis man tilhører den gruppe som ikke er bange for at blive kaldt minimalister, med stor skærm.
Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 22:53

Det var satme hurtigt i fik svaret!

Pipper: Vi ser dog lidt TV..:o)

Vi vil bare undgå at betale flere hundrede kroner om måneden, hvis det er muligt. så tanken var enten at forbedre/styrke signalet, så det bliver bedre på skærmen.. eller måske som Renevk67 foreslår at skifte..

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 23:00
- Vil man kunne køre signalet igennem en Harddisk optager? eller lignende sager?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 23:05

Oprindeligt skrevet af CliffClavin CliffClavin skrev:

- Vil man kunne køre signalet igennem en Harddisk optager? eller lignende sager?

Det kan du sagtens, det gør jeg selv. Hvis du vil have en DVB-T modtager skulle denne Maximum T-3000 FTA være en af de bedste ifølge anmeldelserne her på siden.

Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 23:06

Basis funktionerne på en HDD optager er ikke anderledes end en Video optager, dog selvfølgelig optager den i langt bedre kvalitet. Bedre end den kvalitet man kan få fra Analogt TV. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 23:12

- men en HDD optager vil altså ikke forbedre det analoge signal fra TDC?

Lyder mere og mere som om det bliver en DVB-T løsning... MEN vi kommer så til at mangle Zulu osv... Selvom vi ikke ser SÅ meget TV - ser vi dog noget ind imellem. Den er lidt hård at knække...

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 23:16
Jeg savner også klovn, men den kommer trods alt tre måender forsinket på tv2. Din HDD-optager vil ikke blive bedre end dit signal. Så få det bedste signal og du vil få de bedste optagelser.
Renevk67

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 23:20

En Recorder vil IKKE forbedre signalet, men både den og TVet fortjener et Digitalt signal. I vil ikke mangle Zulu da i ikke har den i forvejen, det er ikke en grundpakkekanal den er kun i fuldpakke. En Selector kan i dog anskaffe til grundpakken og med den modtage DR og TV2 Digitalt den kan fås for Kr. 595.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 23:25

- men koster en selector ikke ekstra pr. mdr..?

Jeg er enig i at TVet fortjener et dig. signal. Det perfekte havde været at vi beholdte vores alm. grundpakke nu og koblede en anordning til som digitaliserede signalet.. uden at vi skal betale ekstra pr. måned... men det er nok ikke helt lovlig.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu