recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opskalering af DVD-afspiller til 42PX70?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpskalering af DVD-afspiller til 42PX70?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Emne: Opskalering af DVD-afspiller til 42PX70?
    Sendt: 09-April-2007 kl. 22:21
Jeg bruger en Denon dvd-2910 med hdmi til mit nye panasonic plasma th-42px70. Er der noget at opnå ved at opskalere til 720p ved dvd-afspilning, istedet for default 480p/576p?
Til top
Det sorte får Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Oktober-2004
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 22:55

Jeg har forsøgt mig lidt frem og tilbage med opskalering fra min Pioneer 696 og til mit Panasonic TH42PX70. Og synes ikke billedet bliver bedre af at blive opskaleret i afspilleren. Det skal jo også alligevel skalleres i TV'et.

Iøvrigt må jeg sige jeg er meget positivt overrasket over hvor flot billedet står ved alm. DVD. Godt man har en lang påskeferie, så der kan ses en masse film

Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 23:02
Jamen så skulle I prøve en Toshiba HD E1 - det er bare flot. Men Denon´en skulle vel også gøre det flot
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Det sorte får Det sorte får skrev:

Jeg har forsøgt mig lidt frem og tilbage med opskalering fra min Pioneer 696 og til mit Panasonic TH42PX70. Og synes ikke billedet bliver bedre af at blive opskaleret i afspilleren. Det skal jo også alligevel skalleres i TV'et.

Iøvrigt må jeg sige jeg er meget positivt overrasket over hvor flot billedet står ved alm. DVD. Godt man har en lang påskeferie, så der kan ses en masse film

OK. Jeg er forøvrigt ved at overveje en Mac-mini som Mediacenter hvor jeg så vil afspille HD materiale fra harddisken!

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen så skulle I prøve en Toshiba HD E1 - det er bare flot. Men Denon´en skulle vel også gøre det flot

HD-E1 har ikke en specielt god skaleringschip. Desuden er den ikke regionsfri, så den er vel næsten ubrugelig som DVD-afspiller.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2007 kl. 23:34
Jamen du er helt utrolig Naiera - Nonsens

Redigeret af Hother - 10-April-2007 kl. 00:54
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 08:02
At den ikke har nogen specielt god skaleringschip er fakta - det er XE1 der har Reon.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 15:37

Nu er det altså sådan Naiera, at jeg oplever og jeg ser. Godt understøttet af diverse tests, der faktisk påstår, at Toshiba´en en ret god upscalere. Okay de nævnte testere har selvfølgelig ikke spurgt Naiera til råds først, det må du se om du kan få en ordning på.

Det næste nonsens er din påstand om, at Toshiba´en næsten er ubrugelig som DVD afspiller. Tja.... så er der noget galt med min Toshiba, for den afspiller samtlige af mine DVD´er. Indrømmet de er købt i Europa - men hvad er problemet.  

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu