recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVI -> VGA -> DVI problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVI -> VGA -> DVI problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 575
Direkte link til dette indlæg Emne: DVI -> VGA -> DVI problem
    Sendt: 14-April-2007 kl. 14:28

Hej

Jeg har lige købt ny computer og blev i den forbindelse nødt til også at skifte grafikkort (Nvivia GS 7600 passivt kølet - med 2 DVI stik).

Til det vil jeg tilslutte mit plasma fjernsyn som også har en DVI indgang. Jeg bliver nødt til at bruge et VGA kabel (muret inde i væggen - desværre, men ingen synlige ledninger. Før havde jeg et ATI grafikkort med VGA udgang).

For at slutte min computer til plasmaet, bruger jeg derfor en DVI til VGA ved grafikkortet og en VGA til DVI ved plasmaet. Det er bare sådan at jeg ikke får noget billede frem på plasmaen. Grafikkorten kan godt se mit plasma. Nu er mit spørgsmål: Burde det ikke virke, selvom jeg bruger de 2 konvertere?

Jeg håber meget I kan hjælpe, da jeg nødigt vil til at trække et nyt kabel "inde i muren" (jeg har min computer stående i stuen og konen FORLANGER at der ingen synlige ledninger er). På forhånd tak for svar.

Til top
JacobHL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 14:39
Har dit plasma ikke en VGA indgang? Når du alligevel har konverteret til VGA får du alligevel ikke DVI kvalitet ved at bruge din VGA-DVI converter i plasmaskærmen.
Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 14:42

Nej bare det dog havde. Så tror jeg problemet ville være løst.

Jeg har dette VGA kabel muret inde, da jeg i min gamle opsætning bare satte VGA kablet til VGA udgangen på grafikkort og via en VGA -> DVI blev det så sat til plamaen. Det virkede rigtig fint.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 15:52

Hvad har din plasma skærm reelt af indgang?

Du anfører at den har et DVI-stik, modtager den så signalet over den analoge del eller digitale del ad DVI-stikket?

Tilsvarende dit grafik-kort, kan det sende VGA ud over begge eller det ende DVI-stik?

I givet tilfælde kan der så anvendes en adapter til DVI-stikket på grafik-kortet, som trækker det analoge VGA-signal ud af DVI-stikket....

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 16:28

Jeg forstår godt din pointe mht. analoge/digitale del af DVI-stikket. I mellemtiden har jeg opdaget, at der er billede når jeg booter computeren, så forbindelsen er altså iorden.

Når jeg kommer ind i windows forsvinder det, selvom jeg har instillet Dualview i den rigtige opløsning og refreshrate. Det må dog alligevel være et indstillingsproblem, men jeg aner ikke hvad det skulle være. Kan det være driveren (har hentet den nyeste)? Jeg synes der er flere på nettet der klager over manglende billede. Er der ellers andre indstiller man skal være opmærksom på i Dualview?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 17:19

Prøv at indstille til almindelig single view i opsætningen, som forsøg for at se om tingene er i orden....

Dualview betyder at man kan opsætte den anden skærm som forlængelse af dens første skærms "skrivebord" eller hvis samme opløsning til begge skærme kan man køre i clone-mode...

Check om du kører med overlay-mode, i så findes der kun et overlay til den ene skærm...

Alternativet til det her, er en form for swap mellem to opsætninger i singleview...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 21:08

Jeg har prøvet at indstille til single view osv, men lige meget hjælper det. Jeg kan godt nok ikke finde den indstilling du kalder overlay. Hvor finder jeg den henne i nyeste driverversion?

Det jeg undrer mig mest over er, at det er ligesom plasmaen slet ikke modtager noget signal. Det skriver f.eks også hvis den modtager et signal, den ikke understøtter, men det gør den slet ikke her.

Som før skrevet, så er der billede når jeg booter (eller går ind i Windows i vga-mode) men altså ikke når jeg går ind i Windows på almindelig måde.

Det er godt nok irriterende, da jeg meget bruger computeren til at vise f.eks. børnefilm med. Da jeg havde et ATI kort, var der aldrig problemer.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2007 kl. 23:32

Overlay er en indstilling, man bruger, når man viser video. Det er normalt indstillig i den player man bruger... Ellers kan man bruge VMR9-skrivning.

Du har øjensynligt en klar indikator om at plasma-skærmen ikke modtager noget...

Du har haft til at virke via VGA før, så må plasmaskærmmen reelt have en VGA-forbindelse, selvom det er et DVI-stik (altså via den analoge del)..

Normalt har et grafik-kort ikke mulighed for at vise dobbelt VGA, hvis 2 skærme er tilsluttet, skal den ene skal gå via DVI-D (digitalt)...

Det er noget med der næsgten aldrig er 2 DAC (digital til analog chip i et grafikkort).

Har selv rodet rundt i det problem med et nVideo grafik-kort (6200) og fik kun billeder på 2 skærme, hvis den ene var tilsluttet via DVI-D (digitalt) og den anden via VGA.

Kan du lave en opsætning, der kan klare det? f.eks. DVI-D til PC-monitor og VGA til plasma....

Sæt den op i klone mode i passende opløsning og så skulle samme billede stå på begge skærme. (nVidea driver opsætning)...

Kan ikke bidrage med andet end at prøv at få fulstændig klarlagt hvad grafik-kort udsender og hvad plasma og PC-monitor bruger af forbindelser... 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu