recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Processer spørgesmål.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProcesser spørgesmål.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Emne: Processer spørgesmål.
    Sendt: 25-April-2007 kl. 18:32

hej har lige et spørgesmål til processer.

når der står på f.eks et spil at det skal brugfe en intel pentium 4 3.0 ghz processer, kan man så godt bruge en intel core 2 duo 2.4ghz processer?

købte et spil som skulle bruge en intel pentium 4 3.0 ghz og som sagde at processeren ikke var stor nok. men da jeg startede spillet virkede det glimrene, og var rimelig hurtig til at loade. så hvor meget skal man stole på system kravene?

M.V.H M.K.A
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 18:51
ja, Core 2 Duo er *meget* hurtigere.
Man kan ikke måle hastighed på GHz mere, så det kræver desværre lidt indsigt.

Men en Core 2 Duo betyder at der er 2 kerner, modsat almindeligvis 1. Dette gør at du kan kører flere programmer samtidigt uden du vil få så mange problemer med at det hele kører dårligt. Enkelte programmer kan udnytte begge kerner samtidig og de kan typisk blive 30-80% hurtigere (typisk nærmere 30% end 80%).
Til top
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 19:09

tak for det for da jeg så at den påstod at den ikke skulle kunne køre på min processer blev jeg da lidt nervøs da jeg lige havde været ude at invistere i den.

M.V.H M.K.A
Til top
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 19:15
nu kan det godt være at jeg spørger dumt, men hvis man nu skal sammenligne pentium 4 og core 2 duo med hinanen, hvor mange ghz skal  2 intel pentium pentium 4 processerer være på for at mache core 2 duo 2.4ghz?

Redigeret af M.K.A - 25-April-2007 kl. 19:15
M.V.H M.K.A
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 19:58
http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1= 432&model2=456&chart=171

som du kan se ligger Core 2 Duo ret højt oppe i forhold til en Pentium 4 3.2 GHz.

Man kan ikke sammenligne en dual core med en single core - det er ikke helt "fair". Men på en god dag er din Core 2 Duo vel noget der ligner 50%-75% hurtigere end en 3GHz. Men det er nok rent syntetisk - dvs, kun CPU test, og kommer an på om begge kerner bruges aktivt og således.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu