recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 100 Hz LCD værd at vente på?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket100 Hz LCD værd at vente på?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KingManon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: 100 Hz LCD værd at vente på?
    Sendt: 01-Maj-2007 kl. 14:07

Som overskriften siger, så er mit spørgsmål til debat: Er 100 Hz LCD værd at vente på?

Jeg går og kigger på LCD tv og er faldet for Samsung's M86/87 serie, men kommer nu i tvivl; Bør man vente? Er 100 Hz virkelig værd at vente på, eller bliver det bare den endeløse venten fordi der altid liiiige er noget fedt nyt om hjørnet?

Før du skriver "100 Hz er bare så fedt" så hav gerne referencer iorden, altså hvilket TV er det du har set og gerne også hvor. Referere du til "generel viden" så smid lige et link der understøtter din viden.

Lad os få en debat igang: Er 100 Hz LCD værd at vente på?

Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 14:19

En af mine venner har netop købt dette tv http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetail.do?actType=search&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;page=1&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&p arentId=01&modelCodeDisplay=LB2R&model=NOTHING

Og det har noget "100Hz Perfect Motion-teknologi"

Jeg sys absolut ikke det er noget at håbe hurra for på det TV...!!

Altså det bliver skide flot at se på når billedet står stille og det er slået til... MEN det forvrænger billedet eller noget der får det til at se helt forkert ud hver gang der er bevægelser, det ser forfærdeligt ud! Så hvis det var mig der havde det TV ville det være slået fra hele tiden...

Ved dog ikke hvordan det vil se ud på en HD kilde... Har set det på DVD og analog TV hos ham...

Redigeret af hyldig87 - 01-Maj-2007 kl. 14:26
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 15:23

Citeret efter hukommelsen fra bladet Tænk.

12 år tilbage, de som dengang oplevede 100 Hz CRT Tv indrømmede at de havde svært ved vænne sig til det normale 50 Hz. Jeg har flere anelser om det er signalerne/materialet som der er "noget i vejen med".

Måske jeg sammenligner Pærer og Æbler, fordi LCD er progressivt og det andet i 1995 var CRT og interlaced 100 Hz.

Når jeg Én gang er belært om 72/75 Hz er godt og så skal acceptere 100 Hz som dårligt, problemer problemer.

Til top
it johnni Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2006
Point: 900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2007 kl. 15:08

xxx

Redigeret af it johnni - 12-Maj-2007 kl. 17:31
Til top