Hejsa Allesammen
Jeg har et enkelt spg. Vil lege høre om den her kabelopsætning er helt i skoven. Jeg erverver mig i den kommende uge Panasonic px70 42" 0g eh57. Jeg har i forvejen et Samsung HT-XQ 100 surround receiver.
Det er min plan at tilslutte hdd recorderen til tv'et med både hdmi og scart (nyindkøbte clicktronic), "better safe then sorry" ikke. Derudover er det min plan at benytte optisk kabel mellem recorder og receiver for digital overførsel af lyden. Mht antennesignalet er det mit plan bare at høre antennestikket direkte i tv'et, vil dette gør mig i stand optage på recorderen eller skal signalet føres igennem recorderen? Er rimelig newb på tilslutningsområdet.
Lige lidt opfølgende:
- Vil det ovenstående gøre mig i stand til at høre lyden fra det analoge signal på tv'et over surroundreceiveren? Eller skal der phonokabel mellem tv og receiver?
- Vil dette gøre det muligt at bruge opskaleringsmulighederne i recorderen på optagede ting.
Har en skummel mistanke om at jeg enten skal køre antennesignal gennem recorderen, eller splitte antennesignalet op. Men kan ikke overbevise mig selv om hvorfor 
Undskylder det lange indlæg, og mit ringe niveau
På forhånd tak for hjælpen.