recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE kan ikke se mine Avi-filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE kan ikke se mine Avi-filer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Daniboy82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE kan ikke se mine Avi-filer
    Sendt: 18-Maj-2007 kl. 11:30

Som emnet siger, kan min MCE ikke se mine video filer, og det gælder også de medfølgende eksempler der ligger sammen med MCE fra starten. Er der nogen som har nogen idé om hvad dette problem kan skyldes?

Jeg har ligeledes et problem med at afspille DVD'er som er optaget ned på harddiske med my movies. Når jeg forsøger at afspille dem kommer der bare en grøn skærm?

Jeg er total ny indefor medie center, så jeg håber meget der er nogen som kan hjælpe..

Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2007 kl. 12:58

Avi filerne kræver et codec, prøv med et divx/xvid codec, undgå desiderede codec packs som plastere MCE til med unødige filtrere og afspillere.

Mht. din dvd filer (dvd film) skal du installere et mpeg 2 codec til denne også. Nogle bruger Nvidias pure dvd decoder eller Powerdvd
De koster alle lidt skejsere, men de findes også i prøveversioner. Jeg benytter Nvidias, og er godt tilfreds.

For at se om MCE´en er kompatible med mpeg 2 decoderen kan du anvende dette tool for at se hvilke codecs der er installeret på system og om de er gangbare med MCE´en. Du kan også ændre det codec som skal være aktivt.

V.H. Psudo

Redigeret af Psudo - 18-Maj-2007 kl. 13:01
Til top
Daniboy82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Maj-2007
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2007 kl. 18:22

Tak for dit svar. Jeg mener nu at jeg har installeret divx/xvid codec, da jeg sagtens kan se alle film i min Media Player 11, men som sagt bare ikke i MC.

Jeg havde allerede hentet det tool du omtaler, men forstod ikke helt hvilke codec der høre til hvad i det, men uanset hvad der er aktiveret b kan MC stadig ikke finde nogen filer i min tilføjede foldere.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu