recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FloppyDTV spørgsmål.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFloppyDTV spørgsmål.

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Emne: FloppyDTV spørgsmål.
    Sendt: 22-Maj-2007 kl. 11:15

Jeg skal til at købe floppyDTV, men har lige et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med at få afklaret. Det skal lige siges, at jeg ikke har floppy i mit HTPC, så skal skille boksen ad og bruge et pci slot:

1. Det skal være digitalt hele vejen igennem, men behøver jeg så at bruge antennestikket fra FloppyDTV til noget? Jeg har TDC kabeltv, så det er vel nok kun at sætte selectorkortet i, ellers er det vel ikke digitalt hele vejen, hvis der bruges antennekabel?

2. Det Viaccess Cam der følger med, hvor skal det sættes til? Jeg kan se der på FloppyDTV er noget der ligner et slot, der kunne være beregnet til det? Hvis det er rigtigt, er det så lige til at sætte fast?

3. Jeg har bestilt en MS remote control og receiver, og skal bruge min SRU9600 til at styre FloppyDTV i media portal og i XP DVBviewer. Har læst et sted, at der i XP skal kopieres nogle filer over for at få fjernbetjening til at virke? Er der noget jeg skal være opmærksom på og kan SRU9600 styre FloppyDTV i det hele taget ;-) ?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Jeg skal til at købe floppyDTV, men har lige et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med at få afklaret. Det skal lige siges, at jeg ikke har floppy i mit HTPC, så skal skille boksen ad og bruge et pci slot:

Tillykke med valget. Du skal helt sikkert nok blive glad for den kvalitet.
Du skal bare lige sætte dig lidt ind i det. Og det skal jeg (vi) så med glæde hjælpe dig med

1. Det skal være digitalt hele vejen igennem, men behøver jeg så at bruge antennestikket fra FloppyDTV til noget? Jeg har TDC kabeltv, så det er vel nok kun at sætte selectorkortet i, ellers er det vel ikke digitalt hele vejen, hvis der bruges antennekabel?

Du bliver altså nødtil at sætte antennekablet i. Ellers kan FloppyDTV kortet jo ikke modtage signalet. Men det skal være fra dit TDC kabeltv, du skal sætte antennekablet i.

2. Det Viaccess Cam der følger med, hvor skal det sættes til? Jeg kan se der på FloppyDTV er noget der ligner et slot, der kunne være beregnet til det? Hvis det er rigtigt, er det så lige til at sætte fast?

Via Access Cam modulet er en kortlæser som har samme facon som et PCMCIA modul (indstiks modul som typisk bruges på bærbare computere). I dette modul indsætter du så kortet fra TDC. Det er uhyre simpelt, men det opdager du, når du får det i hånden.

3. Jeg har bestilt en MS remote control og receiver, og skal bruge min SRU9600 til at styre FloppyDTV i media portal og i XP DVBviewer. Har læst et sted, at der i XP skal kopieres nogle filer over for at få fjernbetjening til at virke? Er der noget jeg skal være opmærksom på og kan SRU9600 styre FloppyDTV i det hele taget ;-) ?

Du er ejer at vel nok verdens (næst)bedste remote. Så ingen grund til bekymring.
Din remote kan lære IR koder fra andre remotes. Så alt du skal gøre, det er at lære koderne fra din MS remote ind på din Philips remote. når du så har plugget receiveren i din USB port, så er din remote klar til kamp, præcis som hvis du bruge MS remoten.
MS remote/receiver er klar til brug i MCE - så du skal ikke kopiere nogle filer over. Det er kun hvis du finder på at bruge andet software, at du kan blive nødtil at finde noget drivere til det, som understøtter MS remoten.

Håber det hjalp lidt - Ellers er jeg som sagt sikker på, du bliver meget klogere når du får lov til at hilse på FloppyDTV.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 13:16

Hej Kandersen. Tak for svarene. Det var super.

Ang. antennestikket, så havde jeg bare læst på et andet forum, at det ikke var nødvendigt, blot skulle selectorkortet sættes i. Men hvis signalet kører over i analog antennesignal fra vægstik til floppydtv, på hvilken måde vil signalet så være digitalt hele vejen som der står flere steder og vil kvaliteten ikke bare være lig med signalet i f.eks. sagem 81? Skal lige siges at signalkvaliteten på mit kabel er meget svingende, hvilket jeg håber på floppy kan afhjælpe, hvis signalet er digitalt hele vejen.

Jeg synes at 1900,- kr. er lovlig meget, når det "kun" har en enkelt tuner, så kvaliteten skal helst være derefter.

Viaccess modulet håbede jeg også var så let som du beskriver:)

Ang. remoten, så har jeg valgt at bruge primært media portal og har også hørt remoten vil understøtte programmet, men vil også gerne have remote til at virke i XP.

Noget andet er HD optagelser, så nævner de på deres hjemmeside, at 1 times HD optagelse fylder 5 GB, men er det i 1080p og med AC3 lyd? Vil nemlig gerne optage i 720p, da jeg kun har 42" der understøtter dette. Derfor vil det være overkill at optage 1080p.

Tak for hjælpen!

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 13:27

Bjur for det første så er de digitale kanaler ikke per definition HD kanaler. Der findes en for tiden Discovery HD...

Der er ingen HD kanaler der sender i 1080p der er simpelthen ikke nok båndbredde til dette, og derfor vil dit problem ikke opstå hvad du skal optage det i...720p/1080i er det der bliver sendt i.

Det digitale signal fra tdc og stofanet ligger som en frekvens på det analoge band og er krypteret, at du skal have et analog kabel fra væg til floppydtv gør ingen forskel på at det stadig er et digital signal som bliver decrypteret af viaaccess cam og dit kort fra udbyder. Sagem81 er jo bare den enhed du skifter ud med floppydtv...

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 13:47

Ja, jeg er godt klar over at de digitale kanaler ikke er HD. Har selv en Sagem 60, så det er jeg skam godt klar over hvis det ikke var udtrykt klart nok:) Og ved også godt Discovery HD er den eneste pt. som forhåbentlig forbliver fri det næste stykke tid.

Jeg håber dog på, at de laver en HD pakke, når 81'eren relanceres til fornuftige penge.

Men kan godt se nu, at jeg ikke kan ændre på selve kilden det bliver sendt i, da det skal skaleres og det bliver ikke optimalt.

Når jeg så skal dele det analoge antennesignal til min Sagem 60 og til FloppyDTV, skal T-splitteren så ikke sidde i selve vægstikket, dvs. tættest på kilden?

Tak for hjælpen. Det begynder at hjælpe på det:)

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 13:52

drop al tanke om t-splitter...der skal forstærkning på...en t-splitter har jo en 6-7db modstand på og vil skabe kaos på signal kvaliteten.

husk på du skal også bruge 2 kort fra tdc for at køre begge løsninger...

Redigeret af Bygone - 22-Maj-2007 kl. 13:53
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 14:13
Jeg har allerede en forstærker. Problemet er bare, hvis jeg sætter forstærker på et i forvejen dårligt antennesignal, vil den bare forværre signalet, men jeg ved ikke om jeg mister for meget kvalitet ved T-splitteren?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 14:54

Men hvis signalet kører over i analog antennesignal fra vægstik til floppydtv, på hvilken måde vil signalet så være digitalt hele vejen som der står flere steder og vil kvaliteten ikke bare være lig med signalet i f.eks. sagem 81?

Jeg er ikke helt sikker på hvad Sagem 81 er.. Er det der HD selector?
Hvis det er, så vil kvaliteten være den samme. Der hvor forskellen er, det er at du kan få det digitale signal ind i din HTPC og OPTAGE det. Det kan du ikke i Sagem selectoren. Der kan du kun afspille det.

Skal lige siges at signalkvaliteten på mit kabel er meget svingende, hvilket jeg håber på floppy kan afhjælpe, hvis signalet er digitalt hele vejen.

Du skal lære at forstå forskellen på analog og digital signalering.

Den væsentlige forskel på analog og digital signalering er, at den analoge er ekstrem følsom over for støj. Du kan overføre støj til det analoge signal, som du så ser resultatet af på dit tv.

Digitalt - det er langt fra lige så følsom over for støj. Det er ikke helt umuligt men til gengæld meget svært at lave et støj fyldt digitalt signal der skulle ende i det samme resultat som analogt.
Med digitalt er det styrken der er relevant. Kan bit´sene komme igennem, så kommer de igennem uden nogen forhindring. Og du ser det som kommer igennem uden at der kommer noget udefra og laver dit billed om.
Hvis der er problemer med de digitale signal, så ser du det lige med det samme. Enten virker det, eller så virker det ikke.
(Det er meget groft sagt).

Jeg synes at 1900,- kr. er lovlig meget, når det "kun" har en enkelt tuner, så kvaliteten skal helst være derefter.

Kvaliteten bliver ikke bedre. Det er den optimale løsning du er gået efter.

Ang. remoten, så har jeg valgt at bruge primært media portal og har også hørt remoten vil understøtte programmet, men vil også gerne have remote til at virke i XP.

Intet problem.. Bare i med "svinet" og du er flyvende

Noget andet er HD optagelser, så nævner de på deres hjemmeside, at 1 times HD optagelse fylder 5 GB, men er det i 1080p og med AC3 lyd? Vil nemlig gerne optage i 720p, da jeg kun har 42" der understøtter dette. Derfor vil det være overkill at optage 1080p.

Lad være med at spekulerer på dette nu. Du har vigtigere ting at tage dig til i stedet for at bekymre dig om ting, som dels er ligegyldige og dernæst kommer helt af sig selv når du har fået samlet og installeret det hele.
f.eks får du slet ikke 1080p signalering. HD kanalerne sender "kun" i 1080i, hvilket på ingen som helst måde er overkill til dit tv. Dit tv har bedre af at blive født med så godt og indholdsrigt signal som overhovdet muligt. Jo bedre signalet er, desto bedre ser det ud på dit tv.

Dernæst har du ingen som helst indflydelse på hvad former for signal der sendes til dig. Det er en ´take it or leave it´ ting. Du kan kun bestemmt hvad du vil optage det (format). Og der vil det igen være kanont dumt at gøre optagelserne dårligere.

Igen - bekymre dig ikke om dette nu. Du skal lyn hurtigt nok mærke, at mange af dine spørgsmål de giver sig selv, når du kommer igang.

Redigeret af Kandersen - 22-Maj-2007 kl. 14:55
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 15:02

Okay tusind tak for det uddybbende svar. Sagem 81 er HD selector dog uden HDD og mulighed for optagelse af HD.

Satser og håber på at mine tvivl bliver gjort til skamme, når jeg har sat det op

Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

drop al tanke om t-splitter...der skal forstærkning på...en t-splitter har jo en 6-7db modstand på og vil skabe kaos på signal kvaliteten.

husk på du skal også bruge 2 kort fra tdc for at køre begge løsninger...

Jeg kører med T-splitter i væg kontakten. Den ene ledning går til mit TV setup og den anden går til HTPC (med FireDTV). Jeg oplever ingen forskelle om jeg bruger T-splitter eller ej. Derimod er der dæmpning på antenne signalet som kommer udfra FireDTV'en, men det er stadig tilstrækkeligt til at drive yderligere en digital tuner (Twinhan Cab-CI). Samtidig burde det siges at mit antenne signal er tæmmelig dårligt fra starten. Forstækning har jeg aldrig brugt.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 15:56
En T-splitter dæmper ca 3 db, men når man tænker på at antennesignalt fra start ved væggen er oppe på ca 45 db (TDC), er det jo ikke så meget. Og selv et sted efter et langt kabeltræk, hvor det analoge signal er synlig svækket, er det digitale stadig ok.

Men gode antennekabler med dobbelt skærm skal man bruge.

Men selv bruger jeg nu faktisk antenneforstærker, men det er ikke for de digitale signaler skyld, men de analoge.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 16:21

Tak for svarene. Jeg må prøve mig frem og se hvad der giver det bedste signal. Fordelen ved at køre med T-splitter vil være at jeg slipper for at bruge det antennekabel der følger med floppydtv, så jeg udelukkende bruger disse hele vejen:

http://klik1stik.dk/product.asp?product=481&sub=170& page=1

Ser de ikke meget fornuftige ud? Der er to ferritkerner på, en i hver ende til støjen.

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu