recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Recordere.dk´s test af LCD vs Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRecordere.dk´s test af LCD vs Plasma

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Emne: Recordere.dk´s test af LCD vs Plasma
    Sendt: 04-Juni-2007 kl. 20:31
Set i lyset af de endeløse diskusioner,der udløses hver gang der refereres til en sådan test,kunne det da være lidt sjovt,hvis Recordere.dk lavede sin egen test,af markedets PT to bedste - henholdsvis LCD og Plasma.

Kalibrerede, -performende under optimale forhold og m forskellige signal input.

En drøm eller en mulighed ? ?

Til top
Gert13 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 20:41

Man vil kunne måle sig frem til mest korrekte farver og gamma kurve osv. men jeg vil tro at det stadig i et vist omfang er afhængig af øjnene der ser, så det er ikke sikkert at det giver det endelige svar.

Desuden vil du, uanset hvilke to fjernsyn du vælger til sammenligningen, få brok over at "hvis du havde valgt nogen andre, så" Jeg tror ikke du vil komme diskutionerne til livs. Der kommer jo også hele tiden nye modeller på markedet. Det slutter aldrig, men så ville dt da også blive lidt kedligt at læse herinde

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 21:55
Hehe. Ja, og tænk bare hvis (Gud forbyde det, naturligvis ) et LCD-TV skulle vinde en sådan test: Sikken ballade, der så ville blive herinde.
Tredie Verdenskrig, mindst.

Næ, det er nok sikrest bare at lade det ligge.

Redigeret af musicus - 04-Juni-2007 kl. 22:06
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Kazper Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 22:02
Det kommer vist helt an på øjnene der ser. Nogen folk vil gerne have voldsom konstrast, vilde farver og stor brightness - typisk LCD.

Andre vil gerne have mere "naturlige" farver som dem før ville synes er "kedelige" eller "flade" eller synes taber detaljer - typisk Plasma.

Og så er der alle dem der ligger forskellige steder indenfor de to ekstremer.

Hver må nok finde det system de synes bedste om af de to.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 11:33

Oprindeligt skrevet af Kazper Kazper skrev:

Det kommer vist helt an på øjnene der ser. Nogen folk vil gerne have voldsom konstrast, vilde farver og stor brightness - typisk LCD.

Jamen, så var jeg jo ligefrem heldig, da TC ikke kunne levere det plasma, jeg havde bestilt.

Jeg kører med kontrast 85 og elsker stærke farver, så det ville vel have givet retention på plasma...det har jeg endnu ikke oplevet på mit LCD.

Der er jo så bare de dårlige ting tilbage. "afterglow" når man ser fodbold og film med hidsig komprimering/lav kvalitet. Og koksgrå sort. 

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 12:35

Jamen lige meget hvordan man vender og drejer det, - så må en af teknologierne være bedst !? Altså komme tættest på det perfekte billede, - sådan allround ! At nogen så foretrækker noget andet,gør jo ikke deres valg korekt ifht det optimale billede.

Forestil jer,at Recordere i en kort periode havde et showroom,hvor der var opstillet feks en Pio og et Sony - prof kalibreret.Signalkilderne kunne være Selector (HD?), DVDafspiller til ca5000kr,HTPC, analogt antennesignal og feks noget HD-DVD.  

Jeg tror faktisk godt man kunne slippe afsted m,at tage entre ?  

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 12:40

Det ville være meget blandet hvad folk ville vælge som det bedste, også er vi tilbage til, hvad der er bedst for mig er ikke bedst for dig, og hvad beviser det så...

At vi er forskellige...

desuden skal folk jo vurdere alle kilder på begge tv i alle lysforhold, det kan godt tage sin tid...

Og hvis der endelig blev fundet en vinder, jamen hvad så med bedst til prisen??.

også skal man lave det hele om året efter når der kommer nye modeller ud?

Alt Alt for meget besvær.. lad være med at lyt udelukkende til hvad folk mener der er bedst, opsøg en butik og kig selv... og husk så lige det med lysforholdende i butikken kontra hjem..

Redigeret af Pizzabager - 05-Juni-2007 kl. 12:43
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 15:13

Butikkerne er som regel det dårligste sted,at danne sig et brugbart indtryk. Smadrede/splittede antennesignaler,tegnefilm osv - og allerværst, fabriksindstillinger. Nej ! - ud i et stuemiljø og se den ægte justerede tilkørte vare, - men så er der bare ikke lige noget at sammenligne med !

Recordere kunne jo lave en afstemning om,hvad medlemmerne feks pr 1-7-07 mener er markedets bedste plasma/LCD på ca 40". Priser og opløsning,underordnet .Vi søger svaret på hvilken teknologi der PT har det bedste billede til allround brug.  

Det er klart,at markedet løbende ændrer sig.  

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 15:43

men hvad skulle det nytte? at folk herinde siger det tv er det bedste til allround brug lige nu.

før jeg kom herind var jeg helt klart til Lcd tv, nu hælder jeg mest til plasma.. MEN, jeg må da ærligt sige at det er lang tid siden jeg sidst var ude og kigge på skærme..

Jeg skal købe nyt tv til okt/nov, og inden jeg køber det skal jeg da lige undersøge marked først.. så jeg kigger herinde og på hifi4all.dk for at se hvilke modeller der bliver anbefalet,  også ud og kigge i en masse butikker hvordan det rent faktisk ser ud, og hvad de koster, også vælger jeg hvad jeg vil have..

jeg vælger ikke ud fra billedet alene, men det er naturligvis vigtigt.

min krav til et nyt tv er:

1. godt billed, naturligvis. Det behøver ikke være Full HD, men vil gerne betale en smule mere hvis det er(til PS3, hvor man godt kan sidde tæt på skærmen og spille)

2. ingen ghosting(kort sagt når jeg ser fodbold skal det se godt ud, ingen udtværet bold eller lign, det kan jeg slet ikke holde ud.)

3. designet skal være flot, højtalere skal være gemt, det skal være sort.

4. ingen blæsere, pive/bling/dyt/knagelyde nogensteder.

5. ingen burn in. heller ikke når kæresten lader skærmen stå i 10 timer på pausebilled.

6. rimelig god lyd i tv'ets højtalere.

7. det skal være et 40-42 tommer.

8. prisen skal ikke overstige 15k.

når jeg så her om 4-5 md. går ud og kigger på tv, så har jeg mine krav med i lommen(og i forvejen forhørt mig herinde omkring de forskellige tv i forvejen) også får jeg det bedste tv til MIG, det er ikke sikkert andre vil synes det er det bedste tv, men det er det bedste til MIG  (kæresten bliver natuligvis spurgt om udseenet, str. har vi diskuteret, det bliver ikke større end 42"  )

Redigeret af Pizzabager - 05-Juni-2007 kl. 15:45
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 10:23

Jeg er på ingen måde en tv-nørd (uddannet i Fredgaard, så det siger vel at jeg intet ved om det)

Men jeg synes mit Philips 32PF9731 næsten er FOR naturligt, mit spørgsmål til jer plasma tilhængere  har I set på sådan et, og ønsker i stadig mere "naturligt" billede?

Jeg foretrækker faktisk mit Samsungs mere dæmpede dybe eller hvad man skal sige. Synes Philips ser så naturligt ud at det faktisk viker unaturligt... Det lyder måske mærkelig, og nok forkert formuleret, men det er nu engang min øjnes mening...

Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
dikki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2007
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 10:32
Tsunde hvis jeg forstår dig ret mener du måske overskarpt? Det er nemlig "for" naturligt. Plasma er ret blødt i billederne(mener jeg)
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 11:49

"Men jeg synes mit Philips 32PF9731 næsten er FOR naturligt, mit spørgsmål til jer plasma tilhængere  har I set på sådan et, og ønsker i stadig mere "naturligt" billede?"

Har set på den til hudløshed...og kan SLET ikke genkende din vurdering.

Sys at det er blandt de bedste lcd(sys dog 9831 er klart bedre)-men stadig er det alt for meget glansbillede til min smag(prøv at kigge ud af dit vindue næste gang du sidder og ser Søren Ryge))

Kan sagtens følge dem som vælger det,da det virker meget SKARPT........men virkelighed...?nej,det har det ikke ret meget med at gøre.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu