recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ang. problem med indkøbt Sony KDL-32V2500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAng. problem med indkøbt Sony KDL-32V2500

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ravnholdt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Oktober-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 578
Direkte link til dette indlæg Emne: Ang. problem med indkøbt Sony KDL-32V2500
    Sendt: 05-Juni-2007 kl. 16:46
Hej

Jeg har netop fået leveret et Sony KDL-32V2500, som fremstår rigtigt flot.

Jeg har dog et problem med fjernsynet, som jeg er i tvivl om, hvad skyldes. Jeg har installeret fjernsynet og valgt sprog i menuen og så videre, som det også fremgår af manualen. Problemet opstår, når Tv'et skal søge kanalerne såvel de analoge som digitale. Jeg installerde fjernsynet mandag. d. 5 juni kl. 20.00 og her tirsdag d. 6 juni kl. 16.30 har fjernsynet endnu ikke fundet kanalerne. P.t. står tv'et bare og blinker rødt lys fra tænd-og-sluk lampen nederst i højre hjørne foran på fjernsynet. Lampen blinker med et bestemt interval. Først blinker det 9 gange, hvorefter der optræder en pause i blinkene på et par sekunder, hvorefter de 9 blink genoptages og sådan forsætter det. Jeg er ret sikker på, at jeg har installeret fjernsynet korrekt med antennekabel på det rette sted og det samme med strøm osv.

Jeg er lidt ulykkelig over, at købet indtil videre har vist sig, at være særdeles skuffende. For nuværende kan tv'et således ikke vise billeder af nogen slags, hverken fra det almindelige fjernsynsantennenet eller via dvd-afspilleren.

Til oplysning kan jeg fortælle, at jeg modtager mit antennesignal fra Hjørring Antenne Selskab (HAS).

Med venlig hilsen

Peter R. N.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 666
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 16:55
Ja, så lang tid skal det under ingen omstændigheder tage.

Prøv at start helt forfra og gå slavisk efter manualen. Og prøv kun at søge efter analoge kanaler. Jeg ved ikke hvordan I får signalet fra HAS.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 17:06

En vigtig ting angående de Digitale kanaler. Du kan kun modtage dem på dit TV, hvis de udsendes som DTT signal, det er ikke almindeligt at dette gøres i kabelanlæg, og gøres det, så er det kun DR og TV2 der kan modtages. De fleste antenneforeninger har aftale med Stofa eller TDC om levering at kanaler, og der bruges DVB-C til Digital modtagelse. 

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 17:08

Hej OleA

Tak for dit svar. Det sætter jeg meget pris på. Jeg kan se, at du også har en Sony LCD skærm, så du burde jo vide, hvor lang tid, det tager at installere programmerne på sådant et tv.

Jeg har selv undersøgt manualen flere gange, og ligeledes gennemgået såvel antenneforbindelse, størmforbindelse mv. flere gange i jagten på problemet, men indtil videre uden held. Jeg kan også oplyse, at jeg har gjort noget, som man ifølge manualen ikke må gøre på dette installationstrin. Jeg har således prøvet at afbryde strømmen til tv'et for at genstarte det, men lampen bliver mærkeligt nok ved med at lyse.

Jeg håber at andre evt. kan komme med andre forslag, for jeg er lidt ulykkelig over situationen.

Læseren af denne tråd bør også vide, at jeg har kontakt såvel sony som den internetbutik, hvor jeg har købt fjernsynet. Jeg har dog endnu ikke modtaget svar fra nogen af de to steder, hvilket dog er helt forståeligt, da det kun er 1 time siden jeg sende de to emails. Hvis jeg husker det, vil jeg opdatere denne tråd, med de svar jeg gerne skulle få fra de to steder.

Med venlig hilsen

Peter R. N.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 17:12

Hej Radiomanden.

Tak for din besvarelse. Jeg var ikke klar over dette aspekt, som du nævner.

Mit problem er desværre, at jeg ikke kan modtage såvel digitale som analoge signaler på tv'et. Det bliver som tidligere skrevet ved med blot at søge efter kanalerne, hvilket i hvert fald er det jeg tror, at fjernsynet foretager sig.

Andre gode tips er meget velkomne.

Med venlig hilsen

Peter R. N.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 17:19

Du skal undersøge hos din udbyder, hvilket format der bruges til Digital, og lige en ting mere, bruges der DTT til de Digitale kanaler, så skal de udsendes på UHF, anvendes S kanaler kan de ikke modtages af dit TV, eller andre TVer for den sags skyld, dertil kræves en speciel STB.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 17:28

Hej Radiomanden.

Skulle det ikke være muligt, at modtage de analoge signaler i det mindste?

Med venlig hilsen

Peter R. N.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Ravnholdt Ravnholdt skrev:

Skulle det ikke være muligt, at modtage de analoge signaler i det mindste?

Ja da. Men noget kunne tyde på at der er en fejl på dit TV, hvis en søgning ikke finder nogen kanaler.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 17:44

Hej igen Niels alias Radiomanden

Det kan udmærket være, at mit tv er defekt, hvorfor jeg også har kontakte kundeservice hos den internetforhandler, hvor jeg har købt tv'et.

Tak for dit svar.

Med venlig hilsen

Peter R. N.

Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 18:11

Har du redan prövet hive stikket ud og starte forfra? Eller står det og söger endnu? Jeg har nogen gang varet nödt til at starte forfra og så gik det godt näste gang.

Leif

Til top
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2004
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 18:54

Du kunne evt. prøve at se inde i opsætnings menuen, om der ikke er et sted hvor du kan nul stil alt/indstille til fabriksindstillinger eller ligendene, og så prøve helt forfra igen.

Det med at den blinker med et fast interval/antal, kan meget vel være en kode som forhandleren eller en teknikner kan bruge til at se hvor den har en fejl.

PV
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 19:59

Hej LGR01

Jeg har prøvet, at hive stikket ud af stikkontakten, men tv'et bliver ved med at søge. Meget mærkeligt.

Med venlig hilsen

Peter R. N.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu