recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 37" LCD til 7000 kroner? JVC, Philips mm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket37" LCD til 7000 kroner? JVC, Philips mm?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kaspere Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: 37" LCD til 7000 kroner? JVC, Philips mm?
    Sendt: 17-Juni-2007 kl. 10:34

Hej derude. Jeg håber i kan og vil hjælpe mig lidt op vej her.

Jeg går og overvejer at købe mig en fladskærm i 37 tommer størrelsen. Hverken mere eller mindre. Min overvejelser med hensyn til prisen er at jeg max vil give 7000 kr, hvilket selvfølgelig kan virke sparsommeligt i forhold til jer entusiaster, men det er nu min grænse.

Jeg har undersøgt markedet og har fundet følgende interessante modeller:

JVC LT-37S60BU - til 6436 kr plus porto over nettet.
http://kortlink.dk/3y3c

Philips 37PF3321 - til 6666 kr i elgiganten
http://kortlink.dk/3y3b

Karvia Quantum 37" til 6600 plus porto over nettet
http://kortlink.dk/3y3d

Hvad er bedst eller findes der andre gode alternativer på markedet?

Mvh Kasper

Redigeret af Kaspere - 17-Juni-2007 kl. 10:38
Til top
tge1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-November-2005
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 10:58

tjaa , er temmelig sikker på at jvc har det bedste billede på analog signal.

derudover har jvc også rigtig god lyd og betjening.

eneste minus er at sortniveauet ikke er helt i top.

Til top
tge1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 11:00
ps. , hvis du køber jvc , så har www.godpris.dk det til samme pris , og de får det fra jvc danmark , og ikke i tyskland.
Til top
Kaspere Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 11:06

Oprindeligt skrevet af tge1 tge1 skrev:

ps. , hvis du køber jvc , så har www.godpris.dk det til samme pris , og de får det fra jvc danmark , og ikke i tyskland.

De har det til 6999 kr, så det er lige 500 kr mere. Og det gør vel ikke nogen forskel på om det er fra JVC tyskland eller JVC Danmark? Det er jo stadig begge danske webshops.

De er sikkert produceret samme sted alligvel og garanti/reklamation er også den samme.

Redigeret af Kaspere - 17-Juni-2007 kl. 11:08
Til top
God Pris Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 09-Juni-2004
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 11:07

Hej Kaspere

Jeg har selv ved flere lejligheder stiftet bekendskab med JVC 37S60 og synes, at du til prisen får en rigtig god skærm. God på analog signal og flot design, ikke mindst fjernbetjeningen som vi nordboer lægger vægt på. JVC er efter min mening også blandt de bedste hvis du ønsker god  lyd i en fladskærm. Der er jo normalt ikke meget kabinet at lave den af.

Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk
Til top
Kaspere Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af God Pris God Pris skrev:

Hej Kaspere

Jeg har selv ved flere lejligheder stiftet bekendskab med JVC 37S60 og synes, at du til prisen får en rigtig god skærm. God på analog signal og flot design, ikke mindst fjernbetjeningen som vi nordboer lægger vægt på. JVC er efter min mening også blandt de bedste hvis du ønsker god  lyd i en fladskærm. Der er jo normalt ikke meget kabinet at lave den af.

Hej. Mange tak for dit uddybende svar. Det med den analoge tuner er stort plus da den skal bruges til alm kabel/stofa tv. Derudover kan jeg kun give dig ret i at designet er flot. Ved du noget om JVC'en i forhold til Philips'en? Eller bare JVC vs. Philips generelt.

Det skal siges at jeg skal bruge tv'et til analogt tv som nævnt herover, samt til dvd, computer og min Xbox360.

Til top
God Pris Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 09-Juni-2004
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 11:39

Hej Igen

Jeg har ikke set de omtalte skærme stillet op imod hinanden, men JVC gør det generelt fuldt ud lige så godt som Philips i de fleste tilfælde en hel del bedre. Det er selvfølgelig lidt afhængigt af hvilken model serie man vælger indenfor den enkelte leverandør.

Mht. til garanti og reklamationsret så er det ikke helt lige meget om den er P-importeret eller lokal indkøbt, hvis den er købt direkte igennem JVC Danmark så er det dem som lokalt har garantien. Er den derimod indkøbt B2B med videresalg for øje i udlandet så er det den enkelte butik som har garanti forpligtigelser og IKKE JVC lokalt. Jeg ved, at bl.a. JVC tjekker serie numre for at se om de har solgt dem gennem deres lokale forhandler net.

Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk
Til top
Kaspere Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af God Pris God Pris skrev:

Hej Igen

Jeg har ikke set de omtalte skærme stillet op imod hinanden, men JVC gør det generelt fuldt ud lige så godt som Philips i de fleste tilfælde en hel del bedre. Det er selvfølgelig lidt afhængigt af hvilken model serie man vælger indenfor den enkelte leverandør.

Mht. til garanti og reklamationsret så er det ikke helt lige meget om den er P-importeret eller lokal indkøbt, hvis den er købt direkte igennem JVC Danmark så er det dem som lokalt har garantien. Er den derimod indkøbt B2B med videresalg for øje i udlandet så er det den enkelte butik som har garanti forpligtigelser og IKKE JVC lokalt. Jeg ved, at bl.a. JVC tjekker serie numre for at se om de har solgt dem gennem deres lokale forhandler net.

OKay.. Tak for informationen med hensyn til JVC's garantistruktur. Men man kan vel sige at uanset hvilken dansk butik/webshop, så gælder den danske købelov. Det er så bare om hvor tv'et skal sendes hen, hvis det går galt. Til JVC Danmark eller JVC Tyskland?

Jeg har læst lidt rundt på forummet og fundet ud af JVC'en er en ældre model fra 2005? Jeg kan dog ikke finde så meget information om Philips'en. Men vil gerne have det bedste billede også med hensyn til HD billedet via Xbox'en og så tæller et godt computerbillede også meget. Altså med pixelmapping 1:1 eller så tæt på som muligt.

Til top
Kaspere Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 15:46
Er der slet ingen der har erfaringer med eller det mindste kendskab til Philips 37PF3321? 
Til top
tge1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 18:52
jeg ved at jvc ikke understøtter 1:1 , philips ved jeg ikke , men generelt er philips's billigste modeller ikke ligefrem dem med det bedste billed , så normalt kan man udelukke 33 samt 53 serierne.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 19:11

1:1 pixelmapping ses oftest på Samsung og LG modellerne - ikke på de fleste andre mærkevaretv

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Kaspere Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2007 kl. 21:33
 Okay.. Tusind tak for svarene indtil videre. Det er rigtig dejligt med hurtig respons på sin fortvivlelser.

Jeg er dog stadig lidt nysgerrig med hensyn til Philips skærmen. Men det er svært når man ikke ved så meget om den.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu