|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Flemse ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() Sendt: 17-Juni-2007 kl. 16:24 |
Når jeg bruger piletasterne på fjernbetjeningen til at bladre igennem de forudindstillede programmer springer den nogle gange over visse kanaler. Det er ikke kun ved en bestemt kanal problemet findes, ligesom det heller ikke er hver gang fejlen er der. Er der andre der oplever det samme?
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
oplever ingen problemer er det på dvb-t tuner eller på analog tuner ? har du prøvet at lave en ny kanalsøgning - eller en finjustering af den kanal den springer over ? lyder somom den ikke har fat i den helt rigtige frekvens for den kanal der driller.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Flemse ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Jeg bruger kun den analoge tuner. Det er ikke kun på 1 kanal problemet er, og det er som nævnt ikke hver gang. Jeg vil forsøge at holde øje med om det er bestemte kanaler hvor den springer over og så forsøge en finjustering. |
|
![]() |
|
PeterLarsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 286 |
![]() |
Blot et dumt forslag:
Måske er det fjernbetjeningen der har problemet, hvis nu kanalknappen hænger lidt og får fyret to kommandoer af en gang imellem? Prøv at skifte kan på TV'et og se om samme fejl er tilstede. |
|
Hilsen Peter
Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb) |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
Hej Flemse,
Jeg genkender til dels dit problem. Under den initielle opsætning kom jeg til at skjule en kanal - og oplevede problemet med at kanalen blev sprunget over ved "kanal-rundfart" - ligesom du beskriver - selvom jeg re-aktiverede den. Så vidt jeg husker blev jeg nødt til at flytte den problematiske kanal helt uden for mit aktive kanal-område - reaktivere en anden inaktiv kanal, som jeg flyttede ned på den problematisk plads - herefter kom det til at fungere som ønsket.... (beklager at jeg ikke helt kan huske præcis hvad jeg gjorde ![]() Dog skal det siges at min oplevelse var konsekvent. Ved kanal-skift med pil op-/ned blev kanalen sprunget over, mens jeg med tal-tasterne godt kunne skifte til kanalen. ~Damien~ har iøvrigt skrevet om præcis samme problem på side 73 i fælleskøbs-tråden - dog uden at få svar / løsning. /Lars |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for forslagene. Efter at have prøvet mig lidt frem tror faktisk at det er kanalknappen der hænger en smule. Den har åbenbart temmelig let ved at "spole" videre til de næste kanaler. Det kan jeg sagtens leve med. Jeg var blot mere nervøs for om det var elektronikken der var problemet. |
|
![]() |
|
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
Hvis det er FT med plast knapper, er den ikke så glad for Cola eller andet snask - det kan få knapper til at hænge lidt, indtil dette her snask er arbejdet ud igen.
|
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
![]() Vi har nu endnu ikke fået hældt Cola i vores fj.betjening, så det kan ikke være derfor. Min opfattelse er, at knapperne på fj.betjeningen blot er af dårlig kvalitet (fra tid til anden mistes et tastetryk - enormt irriterende ![]() /Lars |
|
![]() |
|
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
Det du oplever er nok mere den ret retningsbestemte FT Panasonic bruger - desværre et svagt punkt - men noget man hurtig vænner sig til ...
|
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har nu normalt ikke noget problem med at fj.betjeningen virker retnings-følsom. Faktisk kan jeg fint pege væk fra TV'et (ind i modsatte væg) mens modtagelsen stadig virker fint. Som oftest er det når jeg peger direkte mod TV'et at modtagelsen svigter - og jeg kan holde betjeningen i præcis samme retning men trykker (uvægerligt) lidt hårdere på knappen anden gang - dette andet tryk modtages så fint ![]() /Lars |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |